1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DTM Race Driver 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door LeoneX, 26 mrt 2004.

  1. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Tja, op 1 race na heb ik ze allen gewonnen. Denk niet dat dat perse aan mijn Audi Playstation bak lag :) (heb al wat meer rondjes gereden dan de rest).

    De Audi is echt het snelst, de opel is zelfs zo langzaam dat deze met de patch wat meer power toebedeelt krijgt. De Mercedes gaat zeker goed door de bochten, maar mist topspeed.

    /edit weet nog 1 tijd (was personal best) 1.12.55 op Donnigton Long. Probeer of dat met de mercedes mogelijk is ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2004
  2. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Hehe, pijnlijk voor Opel om zó aan extra kracht te komen! Jammer dat er in de échte DTM geen patches zijn, hehe! Nooit geweten dat de Mercedes topspeed verliest op de Audi, maar zou best kunnen. Audi is wel, met de juiste controle (hè Cole ;)) de snelste wagen. Waar rijden jullie eigenlijk het meest mee op Live, rijden jullie bijvoorbeeld ook weleens met de Masters Grand Prix? Lijkt me wel gaaf, maar niet te doen op Live door de wat 'minder getalenteerde' rijders.
     
  3. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik rijd DTM, supercar en masters (V8 en open klasses ook af en toe), de andere vind ik weinig interessant (trucks is meer een oefening van mijn geduld dan dat ik mijn rijvaardigheden oefen :D). Dit zowel on als offline.

    Bij online gaan met de patch (1 a 2 weken nog) straks slechts races met collison aan gewaardeerd worden, de rest is voor de fun (geen rating), kijken welke series dan overblijven :). Met masters grand prix is er dan inderdaad een redelijke kans dat je uitgeschakeld bent in de 1ste ronde.
     
  4. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Oh ja, dat collision off is dat ongeveer zoals Moto GP, dat je door elkaar heen gaat of gewoon dat er geen schade ontstaat? Ben wel benieuwd naar Live, misschien ga ik het wel voor deze game aanschaffen maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Offline is het trouwens ook meesterlijk, met de juiste (custom) instellingen is de AI super. Misschien wel beter dan van die onnozele sukkels die alleen beuken, daar staat tegenover dat je ook geweldige rijders tegenkomt die niet beuken maar gewoon keihard scheuren. Wel een uitdaging.
     
  5. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je live wil aankopen voor deze game zou ik iig de patch afwachten, er zijn meer games totaal veranderd na patches (bijvoorbeeld moto gp2). Bij collisons off rijd je inderdaad door elkaar heen, best lastig als je alleen auto's ziet en geen bocht meer :).

    De AI is inderdaad zeker een stuk vooruit gegaan tov nummer 1. Roekeloos van de baan duwen heb ik alleen meegemaakt als mijn lijnen totaal verrot zijn, dus mijn eigen schuld. Anders maken ze plaats.

    De AI kan je ook online aanzetten en bij de meeste DTM parkoersen is deze sneller op 110% dan welke rijder online ook (collisions off dan wel). Met meneer General E live (nummer 4 in de wereld oid) een kampioenschap DTM afgereden en 3 op de 4 keer eindigde de computer als eerste :). Alleen parkoersen waar mensen shortcuts gebruiken verliest de AI.
     
  6. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Damn, 110% is ook wel aardig snel! Ik weet nog dat ik met de off-line TOCA competitie in deel 1 enkele tracks speelde die ik de hele week lang had geoefend met de competitie (3e :D) waarbij ik met 110% net een paar mensen kon inhalen (tot de 2e/3e plaats ongeveer). Daarbij kende je de tracks natuurlijk compleet uit je hoofd en kende je elk polletje naast de baan waardoor je kon afsnijden. Met een betere AI én online tegen anderen 110% spelen is idd niet echt te doen voor de 'normale' rijder. Custom championships speel ik rond de 100%, dus ik mag ook niet klagen :)
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Je hebt gelijk. Echter, ze hanteren inderdaad de auto's van vorig jaar. Redelijk logisch, want op het moment dat DTM2 lanceerde waren er volgens mij nog maar een á twee races gereden.
     
  8. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad, in die tijd kunnen ze natuurlijk nooit de auto's geheel modellen én geluid opnemen. Bovendien wisten ze niet hoe de nieuwe auto's zouden presteren. Ik was bijna Opel vergeten: ook die is natuurlijk veranderd! (nieuwe Astra). In die patch zou de Opel toch sneller gemaakt worden? Nieuwe models zijn zeker niet mogelijk }:] Leuke downloadable content misschien? Ach ja, ik heb toch geen Live dus...
     
  9. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    damn wat een moeilijke game....ben nooit erg goed geweest in racers (syndroom van-in-de-laatste-bocht-alsnog-crashen-en-van-de-1e-naar-de-20e-plaats-schuiven) maar deze is toch wel een van de serieuzere }:]

    iemand nog tips voor een snelle, spinloze start ??
     
  10. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gelukkig geduld genoeg, het IDLBACEVD1ND2PS-syndroom heeft gelukkig weinig invloed op mij! Het is gewoon serieus, maar je had DTM 1 is moeten proberen! Dan was het in de eerste bocht al van de 1e naar 20e plaats, echt extreem blokkerende remmen in die game. Nu hebben ze het wat normaler gemaakt en 'makkelijker' maar het racen is zeker nog uitdagend (betere AI vooral).

    Snellere, spinloze start? Gewoon lekker makkelijk volgas bij de start, kleine wielspin (is niet erg) en vervolgens net voor het punt dat de teller blijft hangen in de hoge toeren even het gas loslaten (liften) en weer erop als de toerenteller uit het rode gebied is gezakt. Meestal, hangt van de klasse af, ligt het punt dat je moet liften (gas loslaten) rond de 30 km/h. Even liften dus, laten zakken tot de normale toeren en weer gaan! Meestal haal je hier, vooral in de Careermode ongeveer 1 à 2 auto's (hangt van de lengte van 1e rechte stuk af) in.
     
  11. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Houd gas op 3/4 ingedrukt. Bij start gaat de toerenteller naar een rev-stand. Onder de rooie balk ietsje meer gassen. Stottert de motor? Iets minder gas.

    Na +- 1,5 sec vol gas geven, hangt een beetje van de auto af.
     
  12. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    uiteraard heb ik DTM1 ook gespeeld, vond die blokkerende remmen bij te hard remmen juist wel kick....

    iig bedankt voor de tips voor starten, lukte de ene keer wel en de andere keer weer niet, miss nu wat beter :)

    trouwens wel mooi dat je ineens van asfalt op rally-tracks mag....damn wat frustrerend, moest ff wennen aan het racen hahahahah _O_ Moet wel zeggen dat alle stylen goed zijn uitgewerkt !!!

    Grtz,
    Martin
     
  13. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Zeker kicken, maar wel eigenlijk best tricky af en toe. Moet wel toegeven dat ik het mis met DTM 2, vooral bij de DTM races had ik het wel verwacht en eigenlijk gehoopt! Kijk maar naar de laatste DTM-race, waarbij Albers twee man inhaalde waarbij de man aan z'n binnenkant vól aan het blokkeren was, smullen _O_
     
  14. XquistX

    XquistX sTIMpie

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    dat blokkeren gebeurd nu ook nog wel, alleen wanneer je al aan het insturen bent! en onder een bepaalde snelheid komt! maar de auto's zijn veel beter onder controlle te houden dan in de eerste game! petje af hoor! het is mischien niet uber realistisch maar het moet wel speel baar blijven...
     
  15. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    heb nu een paar uur het spel, en vind het een goede race simulatie, ik heb alleen 1 vraagje over het gas geven, optrekken bij de start. Als het licht op groen gaat geef ik plankgas, is dit goed want ik zie de andere AI auto's veel sneller optrekken, en dit is ook als ik live speel> Wat is de beste methode om te starten?
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als je paar posts naar boven keek, dan zag je dat Cole Trickle dit heeft gepost! ;)

     
  17. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thanx, nu heb ik nog een vraag, ben nu bij de stockcars,en kan een pit inrijden, heeft dit veel zin of verlies je hiermee veel plaatsen? :confused:
     
  18. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Je ziet dan gewoon een zwart scherm en je moet op ok duwen, dan rij je alweer uit de pits.

    Bij de stockcars in carriere mode moet je geloof ik 1 keer de pits in.

    Pas wel op, want je spint heel snel...
     
  19. XquistX

    XquistX sTIMpie

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet alleen maar pitten als er aan het begin van de race staat dat je tussen bijvoorbeeld ronde 1 en 4 moet pitten.. als er niks staat dan moet je het zeker niet doen!! je verliest zeker een boel plaatsen!!
     
  20. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Pitten heeft in dit spel eigenlijk weinig zin, maar is wel een leuke bijvoeging in de klasses. Pitten in de race als het niet verplicht is, heeft dan ook geen enkel voordeel. Het jammere is dat ze, door al die klasses, vaak maar enkele tracks hebben en enkele laps, waardoor je niet echt het tactische racen kunt spelen.
     

Deel Deze Pagina