1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DTM2 vs RSC2 ONLINE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door jevlex, 25 mei 2004.

  1. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    punt 2 van jou:je speelt sommige klasses niet en ik hoorde dat de meeste alleen in de dtm klasse rijden
    punt 3 Ik bedoel dat er meer variatie in zit .Ice racing ,hill climb,crossover
    punt 4 Wat een race game MOET hebben is JUIST het snelheidsgevoel
    en dat heeft rsc2 duidelijk veel meer dan dtm2.
    punt 5 Idd bij heel heel veel klasses hoor ik geen lekker geluid.
    Als ik dtm op de tv kijk dan hoor ik tog zeker wel een
    auto die super veel pk's onder de motor kap heeft zitten
    En bij rsc2 hoef ik me 5.1 setje maar een beetje harder te zetten
    en ik krijg al hoofdpijn van het geluid(positief) :cool:
    punt 6?



    Zo beter Dutchbastard????????? :eek:
     
  2. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Punt 4: hij zegt alleen dat dit bij sommige klasses niet helemaal in orde is, speel jij DTM dan is de snelheid wel degelijk goed, alleen bij truckracing is het wel heel extreem raar het snelheids gevoel, maar dat is dan ook het enige...
    Punt 3: Als er dus ergens meer variatie in zit dan is het wel in DTM met trucks ice racing rally etc...

    Maar goed gaan jullie maar weer verder met de punten :D
     
  3. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    een race game kan ook te veel snelheid hebben. dat is, denk ik, bij RallySport Challenge 2 het geval.
    maarja hoe je het ook bekijkt, het blijft een kwestie van smaak.
    arcade of simulatie
     
  4. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Das dan juist de uitdaging om hem dan nog goed op de baan te krijgen
    en in het echt gaat het er ook snel aan toe geloof mij maar.;)
     
  5. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Zorg er aub voor dat je volgende keer beter geïnformeerd bent voordat je mensen probeert te dissen. Het is algemeen bekend (microsoft geeft het ook gewoon toe) dat mensen met een thompson drive veel last hebben DDE met RSC2. Helaas ben ik één van de ongelukkigen. Er is hier op XBW al een topic over en op Xbox.com forum ook. Het schijnt er mee te maken hebben dat RSC2 en andere nieuwe games op een ander soort density (double ofzo..geen verstand van verder) DVDs zijn geschreven. De oudere thompson drive (niet alle want de ene drive is de andere niet) heeft daar gewoon moeite mee...dus euhmmm niet zo stoer doen jij _0/
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2004
  6. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    ben je een rallycoureur dan 8) *)
     
  7. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Dank voor de bijval... ik had het niet beter kunnen zeggen _O_ .

    Enne Milo ik zie je steeds vaker op Top Spin en een beetje weinig op RSC2...

    Maar even serieus. Ik denk dat de "houdbaarheid" van DTM een stuk groter is. RSC2 wordt nu misschien door een paar mensen (behalve Milo :+) veel gespeeld maar ik denk dat dat geen lang leven beschoren is. DTM is imho een blijvertje en RSC2 leuk voor tussendoor (maar niet voor mij...want ik vermaak me liever met DTM2)

    Even nog over Puntje 2.. Ik speel idd het leifst DTM, dat neemt niet weg dat ik zo af en toe ook een nas -of stockcar race rij. Als je echt niks beters te doen hebt en zin hebt in een potje beuken (dus ratings off) ga je leuk in een Bowler Wildcat (zit zeker niet in RSC2 _0/ ) of Subaru Impreza zitten..

    DTM heeft 1 groot nadeel; jij bent er niet om de schuld te geven als het even tegenzit :p
     
  8. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    "my thoughts exactly", al vind ik het wel jammer dat DTM2 geen live awareness heeft. dus niet ff snel kijken of je buddies online zijn als je bezig bent met je career :'-(
     
  9. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    wordt een beetje een flame topic dit. dtm is beter, nee rsc2 is beter. en de meeste hebben niet eens beide spellen, zodat je niet goed kan oordelen.

    lijkt een beetje op ps2<--->xbox<---->ngc
     
  10. Cpt Grass

    Cpt Grass Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ze allebei en RSC2 is veel beter om gewoon ff lekker te pakken en rond te scheuren. Dtm heb je toch iets meer concentratie nodig en is ook een "serieuzer" race spel. RSC2 is grafisch wel veel mooier, zeker de replay is heel mooi (slowmotion). Dtm gaat meer om het totale race gevoel, daarmee bedoel ik, uitrem acties, pitstops en natuurlijk het feit dat je je auto compleet in de prak kan rijden, RSC2 daarentegen is gewoon beren voor de winst. Het voordeel van rsc2 is dat het gewoon lekker speelt en iedereen maar dan ook iedereen hier goed in kan worden. Dat is bij dtm wel anders, daar moet je toch wel een beetje weten hoe je een auto moet besturen. Ik vind het allebei goede games en de moeite zeker waard.
     
  11. Digs NL

    Digs NL Active Member

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ik ben ik het wel mee eens, wat Cappi hier zegt. Vooral dat je het spel veel sneller oppakt, je speelt het bij wijze van nog ff voor school. En iedereen kan hier zker goed in worden, dat heb ik zelf wel gemerkt.
     
  12. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee.

    Dit lijkt een beetje op een paar mensen die elkaar via LIVE kennen en de discussie over DTM2 vs RSC2 op het forum van XBW voortzetten. Ik denk dat er genoeg argumenten gegeven worden... als je de waarvolle tips er niet uithaalt ligt dat denk ik meer aan jezelf dan aan de discussie die gevoerd wordt..

    Het enige wat Milo en ik doen is de argumenten van de ander weerleggen en we (nouja, ik) proberen dat ook nog een beetje te onderbouwen O-)

    Daar kan ik me wel bij aansluiten denk ik. Een spel als RSC2 is voor de "grote massa" en DTM2 is toch meer gericht op de race fans, en je moet echt even gaan zitten voor DTM2 en je moet je inderdaad verdomd goed concentreren. Het is geen druk geouwehoer zoals in de goede oude PGR2 tijd...

    Ik wil wel zeggen dat ook in DTM iedereen goed kan worden. Ik denk niet dat een top 100 notering op alle tracks er voor iedereen inzit, maar het gaat erom dat je de circuits door-en-door kent. Je moet iedere bocht blind kunnen nemen en dat daagt uit. Het is een beetje het gevoel dat ik ooit in MotoGP had.
    Dankzij het schademodel kan iedereen winnen, als de snelste coureur 1 grote fout maakt kan ook hij het wel shaken en komt de langzaamste hem nog voorbij.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  13. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee.

    Er worden genoeg argumenten aangegeven met een losse basis. M.a.w. de meeste die met argumenten komen, die hebben beide spellen niet eens. Ik heb jou ook nog niet gezien met RSC2, dus jij hoort daar ook bij. Je zit je eigen spel op te hemelen t.o.v. een ander spel, wat je waarschijnlijk helemaal niet kent en die zit je "af te kraken". Dat noem ik flamen.
     
  14. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    OK, dus je moet een spel hebben om te weten hoe het is? Ik denk het niet. Daar komt bij dat ik RSC2 niet afkraak, ik noem alleen de positieve punten van DTM2 ten opzichte van RSC2. Dat ik mijn voorkeur heb mag duidelijk zijn. En als jij een post kan vinden waarin ik RSC afkraak op basis van losse argumenten ben ik wel benieuwd.

    Ik denk dat het ook duidelijk is dat ik vindt dat iedereen de keuze zelf moet maken, maar dat DTM2 voor mij het beste spel is. Je helpt niemand een keuze te maken als je zegt dat het allebei goede games zijn enz enz...

    Maargoed laten we het weer over DTM2 en RSC2 gaan hebben. Ik spreek je anders wel ff op L!VE, dat gaat ook een stuk sneller...)
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2004
  15. boessie3

    boessie3 Milo NL

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dutchbastard OK, dus je moet een spel hebben om te weten hoe het is?

    Anders weet je toch nooit hoe een spel speelt Dutchbastard???
    Reviews zeggen ook niet altijd alles.
    Pgr2 in xbox magazine een 10- _0/ beetje hoog.
     
  16. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoor toch van gamers hoe het is... maarja als je je headset nooit opzet als je op L!VE zit, dan ken je dat niet :+, ik heb van veel mensen meningen gehoord en heb het zelf ook heel even gespeeld.... dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb. Als jij iets in deze threat kan vinden wat ik heb gezegd en wat niet klopt dan hoor ik het wel weer... Alle info die ik over RSC geef is objectief zoals bv. dat je maar met z'n vieren echt kan racen... dat is gewoon een feit...

    En wat was er mis met die -10? Je moet ook de review ff lezen en niet alleen naar de cijfertjes en de plaatjes kijken... :+ Back to school...
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2004
  17. QuickSilveR

    QuickSilveR Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb alle spellen gespeeld maar dan alleen versie 1 van beide. Ik vind rallysport leuk voor eventjes maar je maakt heel snel stuurfouten omdat de wegen slecht worden aangegeven. Ik weet nog wel die bochten die ineens uit het niets kwamen. DTM 1 is altijd een topper geweest bij mij en ik heb de demo op de pc gespeeld en de graphics zijn er zeker beter op geworden en de verschillende klasses is ook wel geinig om te gamen. Toca klasse vind ik tot nu toe het relaxte.

    Als iemand mij DTM2 of RallySport kan leveren zou ik zeker voor DTM2 kiezen.
     
  18. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    En dat maak je uit door de 1e versie's te vergelijken?? Ik vind driver 1 beter als Gta 1, maar of ik Driver 3 beter vind dan GTA 3? Ik vind ninja gaiden 1 slechter als Metroid 1, maar ik vind NG3 beter als Metroid Prime.. Dat is natuurlijk allemaal appels met peren vergelijken... RSC2 is sterk gegroeid, DTM2 is gegroeid.. Welke van deze 2 is het beste ONLINE? Dat is de vraag.. Niet of je dtm1 leuker vond dat rsc.. Ik zelf vind DTM2 bout, het duwen en afsnijden is belachelijk, en de tracks vind ik wat saai en sloom. PGR 2 is al een stuk gezelliger, en (vind ik) uitdagender en spannender, scherpe bochtjes, flauwe bochten, hard rijden, zacht rijden, echt scheuren, dat gevoel heb ik niet bij DTM2.. Nu kan ik niet voor RSC 2 spreken, dat spel heb ik niet, maar van wat ik ervan gehoord en gelezen heb is deze ook wat meer instant fun dat dtm2, en leuker om met vrienden te doen. Je hoort me ook duidelijk niet spreken over rally en racing en diens verschillen en zijdes, dat is neit de discussie. De discussie is wat leuker/beter is ONLINE.. en dat lijkt mij RSC2 vanwege een verhoogde funfactor, in mijn beleving is RSC 2 online meer een echte happening (vanwege het online-zijn) dan DTM2 (wat meer aanvoelt als singleplayer met pratende tegenstanders) als je dat verschil aanvoelt..
     
  19. jevlex

    jevlex Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    RSC2 of DTM2

    Hallo iedereen,
    bedankt voor de vele reacties op mijn vraag.

    Intussen heb ik een keuze gemaakt, het is RSC2 geworden.
    Ik heb DTM2 ongeveer een week geleend, daarna RSC2 een dagje gespeeld op het werk en toen was ik verkocht.

    Allereerst, het zijn in mijn ogen beide toppers, zowel grafisch als qua gameplay.

    In de meeste opmerkingen van jullie kan ik me wel vinden, en ik denk dat het grootste verschil tussen deze twee games idd het "realisme" vs "arcade" is.

    Daarom, er is in mijn ogen geen algemene uitspraak mogelijk over welk spel beter is. Voor de spelers die af en toe een uurtje willen knallen zou ik RSC2 zeker aanraden. Voor de echte race freaks (ben ikzelf niet) denk ik dat DTM2 toch wat meer te bieden heeft.

    In elk geval, bedankt voor alle replies en als iemand vragen heeft, stel ze gerust want ik heb intussen met beide games ervaring.
     
  20. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Goede post, ik wou ongeveer hetzelfde zeggen..... beide games zijn gewoon goed, RSC2 is wat toegankelijker en grafisch subliem maar DTM2 heeft wat meer variatie en is pittiger. Het is maar net wat je pakkie an is. Maar de echte racefreak koopt ze gewoon allebei natuurlijk :+
     

Deel Deze Pagina