*TIP: In het hoesje van je dtm zit dat boekej daar staat ook in wat alles betekent... aan de hand daarvan kan je ook je auto aardig afstellen.......
Oulton Park, het tweede circuit in de XBW TOCA-Cometitie.. Wat zijn de verwachtingen en welke tijden kunnen worden gerealiseerd? Ik heb net een paar rondjes gereden en technisch gezien is het niet zo'n erg lastig circuit imo.. Ik denk dat (naast de afstellingen voor downforce) vooral de afstellingen van de gear-ratio van belang zullen zijn.. Standaard staat de snelste tijd op een 01.21.06 geloof ik.. Ik denk dat de meesten een hoge 01.10 wel kunnen halen.. 01.09 zal de snelle jongens ook wel moeten lukken, maar ik ben vooral benieuwd of een (hoge) 01.08 te realiseren valt.. We zullen het zien, aan het eind van deze week!
Die ene bocht is egt heel lastig, die chicane met die bocht naar rechts daarachteraan... Kan er maar niet fatsoenlijk doorheen komen. Heb nu dtm op de pc gekocht ff met mijn modena 360 stuurtje racen...
Datum: Maandag 6 oktober 2003 Circuit: Oulton Park Auto: Alfa Romeo 147 Tijd: 01.10.81 Net ff een paar rondjes gereden, maar in die hairpin gaat het nog fout...
tot nu toe nog 1.10.73, maar is nog veel aan te verbeteren. een groot circuit, vrij makkelijk om te rijden, wel moeilijk om een snelle tijd te halen, veel verschillende setups mogelijk en veel verschil in tijden denk ik. ik denk dat een kleine 1.09 mogelijk is of misschien een 1.08, maar dan moet er wel veel competitie zijn. lastig idd zijn de afstellingen van de gears en de bochten van de baan (hairpin en de chicane)
Ik heb mijn tijd verbeterd: Auto: Alfa Romeo 147 Tijd: 01.10.34 De chicane is ook zeker lastig, als je hem verkeert neemt stuiter je alle kanten op
Ik ga het zodirekt weer ff proberen @[JeLL!e] HALO: als je een nieuwe tijd hebt, kun je het beter editten in je vorige post.. dit houdt de thread overzichtelijker
even tussendoor: ik heb even snel (omdat Joeri71 zijn site tijdelijk niet kan updaten) een simpele site gemaakt voor de stand en de uitslagen van het kampioenschap. verder nog wat informatie over van alles en nog wat, maar het gaat vooral om de stand en uitslagen. klik hier voor mijn XBW TOCA site en check gelijk even de uitslagen. nieuwste tijd: 1.10.45 (niet echt mijn type baan dit)
hey masterchief88 hoe neem jij die chicane... ik kom daar maar niet egt snel doorheen, die "u-turn" lukt nog wel maar die chicane... [help]graag hulp...[/help]
Circuit: Oulton Park Auto: Peugeot 406 Tijd: 01.10.06 er kan nog wel eat van de tijd af maar het is nog vroeg in de week
ik rem alleen bij de allelaatste bocht, en de haarspeld, de chicane neem ik zonder te remmen, ik heb redelijk wat downforce, dus veel grip.
Ik neem ook alleen de hairpin en de laatste bocht met mijn rem. Mijn afstelling: Gears: Totaal 2 tikjes naar rechts Downforce: Achter 1 tikje omhoog Ride height: Alles de helft naar beneden Brake bias: 1 tikje naar achteren De rest gewoon zoals het staat, maar kmoet nog meer experimenteren. Hiermee ook mijn snelste tijd gereden: 01.09.73
ik heb nou eindelijk onder de 1.10 gehaald Tijd: 1.09.72 Wagen: Alfa Romeo 147 Gears: kwenie, veel aan gekloot, topspeed rond de 218 km/h Downforce: vol Suspension: helemaal soft Ride height: helemaal low Anti-roll: helemaal low Brake bias: 50-50 afstellen is vrij lastig op deze baan, vooral omdat ie een stuk groter is als brands hatch indy en omdat je veel verschillende tactieken hebt (zie boven). grappig dat de tijden toch nog redelijk bij elkaar liggen (toch weer sneller dan [Jell!e] HALO jippie)