duizeligheid bij First-person shooters

Discussie in 'Algemeen' gestart door gunitsoldier, 3 mrt 2005.

1. gunitsoldier

gunitsoldier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit heb ik precies ook, vooral als je ergens vastzit of als het ff niet loopt.
    Ik heb er op de PC trouwens helemaal geen last van. Heb vroeguh altijf wel Quake en unreal enzo gespeeld.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb er ook last van, hartstikke irritant, maar kan er nix aan doen. Heb ook altijd last van reisziekte...

3. jponline

jponline Maxi!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb soms bij halo, dat als ik het te lang speel, ik erg ga tranen en het super warm krijg :confused: .gelukkig maar heel soms, maar is toch best vaag. nog meer mensen die dat hebben??

4. FallenOne

FallenOne stoner!@!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had er vroeger altijd last van met Doom 1 en Castle Wolfenstein, maar dat kwam volgens mij vooral door de irritante geluidjes en crappy beeld..

5. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een tijd vorig jaar een periode gehad dat ik telkens duizelig, warmte vlagen had toen ik zwaar aan het gamen was en op een gegeven moment werd het steeds elke dag erger en kreeg zelfs ook vette koppijn of dat ik het beeld gewoon in eenkeer niet meer goed zag etc. Op sommige momenten was het zo erg dat ik te trillen lag in bed met zware hoofdpijn en dat ik gewoon het gevoel had dat het spel continue door ging in mijn hoofd. (echt waar ik maak geen grap).

Toen ben ik naar de huis arts gestapt en hij kwam op het volgende:

Het had een of andere naam maar daar kan ik nu niet op komen maar hij gebruikte ook de term "Internet verslaving"...

Dus ik begin te lachen en toen werd ie toch kwaad, hij zei dat het heel serieus was net als bij drank verslaving, gokverslaving etc. en dat het AMC laatst nog nieuwe onderzoeken had gedaan naar het langdurig gebruik bij TV kijken, internetten, gewoon lang achter de pc zitten en veel gamen ect. omdat er op dit gebied nog niet veel bekend is wat de langere termijn effecten zijn etc. en het toch steeds meer voor komt gewoon om het feit dat er steeds meer PC, gameconsoles, digitale media, etc komen en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn..

In die periode zat ik elke dag minimaal 8 uur per dag voor mijn werk achter de PC, dan thuis nog wat achter de PC en daarna gamen tot uurtje 1/2 s'nachts of later en elke dag weer vroeg uit voor werk, dag in dag uit tot dat het niet echt meer ging (blijkbaar) Ik haalde toch wel 18 uur per dag in z'n totaliteit...

Het bleek ook dat de een hier meer last van heeft als de ander en sommigen helemaal niet..

Maar voor mij was het echt destructief, met vele gevolgen tot dien zoals zware (migrane achtige) hoofdpijn, duizeligheid, overgeef gevoel, soms slecht zien, trillen en warmte vlagen..

Nu neem ik wat vaker rust en doe het allemaal wat ruster aan en heb eigenlijk nu nergens meer last van en toch zit ik nu nog veel langer achter de PC / gameconsole als gemiddeld mens..

6. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    hier hebben onervaren gamers vaak last van bij mooie snelle shooter (ut2k4 enz) maar op console is t tog een stapje trager dus misschien kan je dat wel proberen.

Btw aan de dude hierboven. Wat jij had had ik ook in een lichtere vorm. Kwam door morrowind, dat spel ging maar door in mn hoofd en ik kreeg t ook heel warm en koppijn en shit. En soms duizeligheid. FF stoppen is dan een goede raad:p.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2005
  7. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog nooit zoiets gehad en hoop het ook nooit te krijgen. :p

8. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, hoe hoger de resolutie en de framerate, hoe duizeliger je wordt. Je zwaartekracht orgaan wordt namelijk voor de gek gehouden. Als het voor jou net lijkt dat je echt loopt dan zal je zwaartekracht orgaan in werking treden. Dit is wel bij ieder verschillend. Je kan het beste om de zoveel tijd even naar boven staren. Schijnt te helpen

9. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Heb nergens geen last van hoor, ook niet bij HL² ofzo :7

10. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, dat is balen dan voor je. Ik zou er niet aan moeten denken :eek:

11. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hij had er geen last van. :D

Met Half-Life (deel 1) had ik er vroeger ook last van.

12. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Een huisarts weet waarschijnlijk niet eens wat een FPS is:+

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Klinkt eng, ik heb gelukkig nog nergens last van gehad, wel eens op een LAN na 1 nacht geen slaap dat ik er wat dieper in zit. maar duizelijg? nee dat gelukkig niet

14. Sol

Sol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er was een paar maanden geleden een engels onderzoek naar dit onderwerp, er werdt geconcludeert was dat de games steeds realistischer worden en de hersenen worden gefopt omdat je ziet dat je rond draait maar je lichaam draait niet rond en daardoor wordt je duizelig.

15. Sjakiejojo

Sjakiejojo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, hij zegt dat ie nergens geen last van heeft ;)

16. toiletboy

toiletboy Giggity, giggity!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het ook heel erg bij Hexen. Nu heb ik ook bij FPS-en. Als ik meer speel gaat het weg.
    Nog een spel waarbij ik het heel erg heb:

Deathrow. Dat gaat gewoon te snel. Maar het spel is zo bruut!!!!

17. Phoenix NL

Phoenix NL ...

Leuk Bevonden:
    1
    Dat heb ik ook gelezen, dit kwam vooral veel voor bij Half Life 2. Ik had er zelf ook af en toe last van.

18. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, je hebt gelijk.
    Maar ik denk dat hij het andere bedoelt, aangezien er ook 'hoor' achterstaat.
    Maar anders is 't wel klote voor 'm.

19. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er geen last van , alleen krijg ik als ik veel te lang speel ong. 4 uur achter elkaar wat hoofdpijn.

20. maarten=xbox

maarten=xbox Guest

Vroeger toen ik nog klein was:p Speelde ik veel duke nukem 3d toen werd ik wel eens eg misselijk:confused:
    tegewoordig speel ik nog geen uur xbox meer achter elkaar, dus heb nergens las van

Deel Deze Pagina