1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

duizeligheid bij First-person shooters

Discussie in 'Algemeen' gestart door gunitsoldier, 3 mrt 2005.

1. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het soms alleen een beetje als ik het veel te laat doe en dus al erg moe ben.

2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wordt ook altijd duizelig bij First Person Shooters, maar dan alleen op de pc. Op de xbox heb ik nergens last van gelukkig.

3. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    dizzy heb ik ook niet echt last van..krijg wel sneller hoofdpijn van gamen en wordt er ook duffer van als dat ik gewoon achter de computer zit of een film kijk.. :eek:

4. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben je natuurlijk ook erg gespannen tijdens het xboxen. Mischien dat het daar aan ligt.

5. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    nee dat is het niet..
    het is niet zo dat ik 6 uur achter de pc zit en dan nog ff ga xboxen..
    soms heel de dag niks gedaan (tv,pc) en als ik er dan achter ga word ik toch sneller duf (meestal)

6. DAU_MGS

DAU_MGS AFCA

Leuk Bevonden:
    4
    lol dan moet weer is zo een heel verhaal vertellen over fps

7. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het ook wel eens.

8. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet aan nieuwe spellen 'wennen'. Als ik een game net speel weet ik niet hoe de bewegingen gaan, dan wordt ik ook wel eens duizelig. Als ik een spel wat vaker gespeeld heb wordt het al een stuk minder. Alsof het minder erg wordt als ik weet wat ik ga zien. Als ik lang aan het gamen ben krijg ik het ook erg warm, ik kan me dan echt kapot zweten.
    Iemand zei wat over langs de tv staren? Ik doe dat automatisch al bij laadschermpjes e.d. Het kan nooit goed zijn om uren lang intensief naar een tv te staren. Even je ogen ontspannen tussendoor is aan te raden.

9. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vroeger verslaafd aan spellen, nu is dat veel minder. Ik speelde uren achter elkaar, hele dagen. Nu niet meer zo lang.

Ik wist niet dat mensen hier problemen mee hadden, misselijkheid en duizeligheid. Ik werd alleen duizelig als ik uren achter elkaar speelde zonder pauze, wel doen hoor. Dit is een goed advies. Maar als je niet uren achter elkaar speelt en last krijgt is het wel ernstig.

Maar als veel mensen dit blijken te hebben, denk ik serieus (ook al ben ik een diehard gamer die alle negatieve dingen over games negeer) dat dit een probleem is. Als games inderdaad realistischer worden en meer mensen krijgen er last van, dan denk ik dat we moeten kijken wat de oorzaken zijn van dit alles. Dit is niet gezond lijkt me, ook als games mooier worden is dit leuk met goede gameplay uiteraard. Maar we moeten het probleem niet negeren. Hoeveel mensen hebben hier last van(noem maar een percentage of aantal)?

Misschien komt het ook doordat mensen vaak achter de pc zitten enzo. Voor degene die hier last van hebben op xbw, hoe lang gamen jullie achter elkaar zonder pauze? Als het uren zijn, adviseer ik je te stoppen. Pauzeren en verder gaan. Zoniet dan treed hoofdpijn op enz.

10. floris.sp

floris.sp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er geen last van maar komt het niet door je tv of dat je in een donkere kamer aan het spelen bent.

11. eL_C!D

eL_C!D Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vet vaag misschien draaien je hersenen overuren of is je tv niet goed afgesteld :eek:?

12. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nog nooit last van gehad, wil ik graag zo houden. Het zou toch komen ofzo doordat je vanuit de ogen van iemand anders kijkt die beweegt e.d. terwijl je zelf op de bank zit.

13. Castro Le China

Castro Le China Gary Teo

Leuk Bevonden:
    0
    mmm ik heb het ook nog nooit gehad
    misschien staat je tv te dichtbij???
    heb wel eens hoofdpijn gehad
    maar tja dat krijg je ervan als je Bf1942(Mod Desert combat)ongheveer 4-5uur lange speelt

14. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Gister was er tijdens een filmpje bij een spel (weet even niet meer welke)een witte flits dat voelde ik wel in mijn ogen en hoofdpijn heb ik echt maar zoo soms :eek:

Laatst bewerkt: 7 mrt 2005
  15. eL_C!D

eL_C!D Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je vooral moet denken aan de verlichting in de kamer dat je nie tin een duister hol speelt...

16. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb altijd 1 felle lamp aanstaan die richting mij gaat dus daar zal het niet aan liggen.

17. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt helemaal gelijk, toen ik net DTM Race Driver 2 had, wilde ik het vanzelfsprekend heel veel spelen, ik ging tot in de nacht door zonder het licht aan te doen... gevolg: Oogdruppeltjes, tijdje niet meer naar een beeldscherm kijken (ook geen tv, pc etc.) dus gamers: altijd licht aan als je in een donkere ruimte zit:p

Laatst bewerkt: 5 mrt 2005
  18. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er alleen last van als ik kijk hoe iemand anders speelt, vrienden ofzo, die bakken er niets van. in mijn eigen hoofd wil ik bijvoorbeeld rechts. Als ik zou spelen, zou ik dus rechts zijn gegaan. Maar mijn vrienden gaan dan links, en dan kan het wel zo zijn dat ik duizelig kan worden.

En ik heb als ik heel erg moe ben, dat ik nauwlijks oplet. Maar dan speel ik gewoon slecht, dan kijk ik naar de tv, alles gaat automatisch, ik heb het gevoel dat ik niets doe, maar mijn poppetje beweegt wel, alleen niet zoals ik zou willen.

Ligt gewoon aan mijn controller denk ik dan, zal die wel oververhit zijn ofzo :p

19. VeliteS

VeliteS Rainbow style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met alle fps geen last van duizeligheid maar toen ik pgr2 speelde en in de showroom rond liep werd ik echt heel duizelig.

20. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    welk spel was da dan?

Deel Deze Pagina