1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Duke Nukem Forever

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 1 apr 2007.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Of misschien juist niet ambitieus genoeg en daardoor altijd achter de feiten aanlopend.

Ik gok zo dat als bijv Crytek bezig gaat met een nieuw spel dat ze niet gaan kijken naar wat op dat moment state of the art is maar dat ze kijken naar wat zij denken dat er binnen de 3/4 jaar development mogelijk zou kunnen zijn en daar op mikt.

Het is een keuze om de engine van iemand anders te gebruiken. Daarnaast zijn er genoeg studios die de engine waar ze een licentie voor hebben alleen als basis gebruiken en daar hun eigen dingen mee doen. (Infinity Ward voor COD4 bijvoorbeeld, die engine is gebaseerd op IDtech maar wel zover zelf aangepast en ontwikkeld dat je het een proprietary engine kunt noemen)

Of crysis een goede game was is een kwestie van smaak, waarom ik Crysis als voorbeeld noem is omdat deze technisch zijn tijd ver vooruit was. Midden in de periode dat de techniek met sprongen vooruit ging.

Half-life 2 draaide ook op een eigen engine inderdaad maar dat geeft maar weer aan wat ik bedoel. Valve kan een engine maken en spellen daarvoor uitbrengen en 3D realms slaagt er niet in alleen een spel uit te brengen?

En ja er zijn IDtech 5 en Cryengine 3 games in ontwikkeling voor 360 en PS3 (o.a Rage en Crysis 2 maar ook games van andere developers)

Maar goed, ik hoop natuurlijk dat DNF een vet spel word maar ik kan er gewoon met mn verstand niet helemaal bij dat iemand anders even instapt om het management over te nemen en de moeilijke beslissingen te nemen en het dan ineens wel mogelijk is om binnen een normaal tijdsbestek met een releasewindow te komen.

edit://

bedenk me trouwens net dat dit natuurlijk niet de enige titel is waar 3Drealms bij betrokken is als producer die zo'n rommelige lange ontwikkeling gekent heeft

http://en.wikipedia.org/wiki/Prey_(video_game)

Laatst bewerkt: 4 sep 2010
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Niet zelf creatief inderdaad, ach ja. Wat ik er ook van begrepen heb is dat de game redelijk af was toen gearbox ermee aan de slag ging, niet slim aangepakt bij 3d realms.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Pff, wie heeft nou een demo voor DNF nodig? :cool: Kopen die handel, al krijgt het gemiddeld een 2! :+

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb weer vernieuwde hoop en na het zien van die filmpjes zelfs zin in :)

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Deuk Neukem is gewoon blind kopen.

7. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ziet er naar uit dat deze duke (net als 3D) zich weer helemaal gaat richten op eindeloos veel mogelijkheden en originele game-play elementen. Al lijken me de graphics wel een beetje tegen te vallen, maar zolang ze daarvoor weer een meesterlijke game neerzetten intresseert het me niet zo gek veel :)

Duke3D is nog steeds echt leuk om te spelen, en niet enkel leuk voor de nostalgie zoals de meeste games uit die tijd.

8. Wildstylez NL

Wildstylez NL Kapitein Iglo

Leuk Bevonden:
    3
    Laatst toch nog ff de ouwe gedownload op arcade. Voelde wel weer als vanouds. Maar na 10 minuten werd ik er toch duizelig van en kreeg koppijn. Die ouwe grafixs zijn echt niet goed voor mij:p.

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Welk filmpje?

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    jah man dat had een vriend van mij dus ook (we hadden hem gekocht om te co-oppen) na een uurtje kon hij die game gewoon niet meer spelen van de motion sickness.
    Ik had daarintegen nergens last van dus ik denk dat het gewoon gewenning was ofzo.

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    [GT]704001[/GT]

12. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Zodra het kan zet ik een preorder neer bij zavvi (of waar het goedkoopst is) voor de pc. Die nieuwe pc komt er wel. En anders knuffel ik gewoon met de game tot die er wel is. (pc komt toch wel eerder maar toch)

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :lol: goeie quote

Laatst bewerkt: 8 sep 2010
  14. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Sorry?8)

Sinds wanneer mag je zoiets zeggen? Wel briljant though:+

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind ook dat Duke niet mag sterven.

16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    De fans op het Gearbox forum willen de demo volgens mij :+

Niet allemaal even grappig maar goed.

17. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Machine Girl! Ik heb die film ooit gezien en ben al een eeuwigheid op zoek naar de naam aangezien ik die vergeten was, die film is echt briljant _O_

On:
    Gelukkig is dit geen gevalletje "het is lang uitgesteld dus het wordt een super spel!" en blijven mijn verwachtingen gewoon normaal. Ik ben allang blij dat hij er nu plots echt aan gaat komen en dat het geen "Did Not Finish" verhaal wordt. Op zich zien de screens en die footage er nog best aardig uit voor een ontwikkeling wat zoveel ups en downs heeft gekend.

18. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Welke film is die bovenste? Ziet er wel geinig uit :9

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Gisterochtend even gespeeld bij Firstlook voordat het publiek naar binnen mocht (want tegen de middag stond er een rij van dik twee uur :+), dus kon rustig mijn ding doen. Wat een foute game gaat dit worden, in het begin sta je te pissen en kan je zelf kiezen hoe lang je daar staat, hoe langer je daar staat hoe meer geniale quotes Duke begint te roepen.

Zelf een stuk gespeeld waar ik beesten ging afknallen, het voelt allemaal wel oké aan en ziet er goed uit. Had een shrink wapen waarmee zo'n beest voor een aantal seconden verkleint en wegrende. Ondertussen blijft Duke geniale quotes strooien. Ondanks dat gaat dit toch een game zijn puur voor de fans en hun nostalgie over de oude games. Ik heb nooit Duke Nukem gespeeld en dit speelt voor mij dus ook aan als een simpele shooter met een tof personage, niks meer en niks minder. Iets dat ik niet zou kopen, en zo zal het wel voor meer mensen zijn. Als je bent opgegroeid met Duke dan kan je hiermee weer oude tijden beleven.

20. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Duke Nukem Forever dan weer uitgesteld?

Het zou anno 2011 gewoon echt niet meer mogen, maar we zijn bang dat het echt waar is. Duke Nukem Forever gaat waarschijnlijk toch weer uitgesteld worden. Op de site van Amazon is in ieder geval de pre-order datum verzet van 1 februari naar 31 mei

Deel Deze Pagina