Dungeons & Dragons Heroes of Baldur's Gate: Dark Alliance 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door BULLETPR00F NL, 6 okt 2003.

1. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind zelf de PC versie en de Console versie erg leuk. Ze lijken geen bal op elkaar, maar dat hoeft ook niet. Dark allience is vooral erg leuk om te spelen met 2 player co-op.

2. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Daar ben ik het helemaal mee eens BG op de pc daar deed je een half jaar over als je ongeveer 3 uur per dag speelde en op de xbox is het gewoon cd in xbox doen en hakken maar en 4 dagen later is ie uit

3. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Kotor geen RPG elementen? Spelfout hoop ik? Wat mis je dan aan de game aan rpg elementen?

4. Gandwarf

Gandwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En nu is D&D dan uit, meteen ff gehaald wat blijkt: In het option menu kun je je configuratie saven met een wel heel apart xbox knopje, nl met zo'n driehoekje erop!!!!
    Als ik knopjes met driehoekjes had gewild had ik wel een PS2 gekocht.
    Foutje bij het omzetten???

Tot nu toe vind ik BG DA1 beter als D&D Heroes

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hoezo is ie beter, qua gameplay,gfx,sound of op een andere manier?

6. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb BG1+2 heel lang gespeeld en toen ik Baldur's Gate: Dark Alliance speelde vond ik het weer helemaal te gek daarom zweer ik ook bij Baldur's Gate: Dark Alliance 2 omdat hij gewoon goed afgewerkt is en mij weer helemaal in de sfeer brengt van Baldur's Gate!.

Overigens wordt Baldur's Gate 3 voor de Xbox hoogstwaarschijnlijk een MMORPG (Multiplayer Massive Online Role Playing Game) dat in het kort inhoud dat iedereen in het spel een eigen rol heeft in het spel en dat dit alles online gaat!

Kelovitz O-)

Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  7. Gandwarf

Gandwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    D&D is meer rechtlijnig qua levels, je loopt min of meer over een pad met zo nu en dan links een kamertje en rechts een inham. Grafisch is er niks mis mee en vooral het zoomen is een handige optie die ik in BG wel eens heb gemist.
    Ik vind het wel jammer dat je met 1 of 2 personen niet met een party van 4 karakters kunt spelen

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    BG:DA1 was ook best rechtlijnig, maar toch vond ik hem erg goed. D&D:H zal ik dan ook zeker goed gaan vinden, en dan wachten op BG:DA2.
    Heeft trouwens iemand BlackStone? Ook zelfde soort game.

9. Farting Bob

Farting Bob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit D&D al een paar daagjes te spelen en het bevalt erg goed. Of het nu beter is of niet boeit me niet zo, het spel is leuk om te spelen, net zo leuk als BG:DA1.

De controls zijn erg goed, karakters spelen goed. Wat me opvalt is dat er wel degelijk een goed verschil in zit, namelijk meer boss-type gevechten dan BG:DA1 en dat vind IK nu eens belangrijk. Niet alleen een paar unique creatures, die er in BG ook zaten (zoals een paar enorme spinnen), maar in BG:DA1 zitten 3 bosses, ik heb er nu 3 gehad en het spel is nog niet uit .... dat verschil vind ik wel belangrijk, want ik vind dat soort gevechten best leuk.

Het leuke aan die gevechten is, dat je goed op de attacks moet letten en ze maar op bepaalde momenten kunt raken. De boss filmpjes zijn ook erg mooi, ook een verschil me BG, de voorfilmpjes zijn in een gedetaileerdere vorm gebracht, en maken niet gebruik van de game-engine.

De skills vind ikzelf ook nog beter dan BG:DA1. Een Cleric is een goeie toevoeging, ik mis alleen wel schilden, maar je kunt ook blocken met je wapen. Dat blocken is ook een goeie toevoeging. Een nadeeltje is dat je niet kunt springen. Ik had ook voor de sorceress (die ik speel) wel een extra knop verwacht om te kunnen gebruiken, MAAR daar heb ze aan gedacht, door als je in het scherm zit waarin je dat veranderd (je blijft dan in-game) er een vertraging in zit, dus je hebt tijd zat om te wijzigen.

We spelen het met zijn 2-en. Het leuke is dan ook, dat je het spel nog een keer kunt spelen met de 2 anderen. Zowieso maakt dit en de moeilijkheidsgraden herspeelbaarheid wel goed.

De levels zijn leuk om te spelen, zit niet echt een superverhaallijn op de achtergrond, maar dat vind ik ook niet altijd even belangrijk. Eindelijk weer een lekkere hack&slash op console, dat vind ik wel belangrijk. En Coop maakt dit soort games helemaal boeiend.

Ik weet niet hoe sommigen het doen, ik had ergens iets gelezen over de duur van het spel. Wij hebben de neiging alles op een speelveld eerst kort en klein te slaan voordat we verder-gaan, hele maps afwerken. We bewaren ook potions zoveel mogelijk voor boss fights, of moeilijke momenten. Mana neemt genoeg en snel toe, zeker als je bepaalde skills gebruikt, dus de wachtmomenten zijn niet echt lang. Hoe ze het voorelkaar krijgen het spel in 7 uur uit te spelen is dan ook een raadsel, dan moet je er echt doorheen springen. Speelplezier ligt niet alleen aan het spel, ook hoe je speelt, als je echt door spelen rusht, heb je het ook aan jezelf te danken dat je in een dag een spel uitspeelt.

Al met al een goed spel, is het lange wachten meer dan waard.

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dan weet ik dat ik deze zeker moet hebben. Ga het nog druk krijgen deze maand.

Deel Deze Pagina