1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD speler(op xbox)doet raar

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Inferius, 13 jun 2004.

  1. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    elke keer als ik een dvd wil draaien op mn xbox gaat het beeld knipperen, de dvd draait gewoon en heb ook beeld maar veranderd steeds van contrast dus eerst heel licht en dan weer heel erg donker, kheb hetzelfde probleem ook bij mn ps 2, ligt het mischien aan mn tv? :confused:

    help please

    edit:vroeger deed ie het wel
     
  2. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Controleer of de scart kabel er goed in zit. Ik heb af en toe ook dat het beeld stoort, dan hangt de kabel er half uit.
     
  3. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    heb ik al geprobeerd, werkte niet :'-(
     
  4. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien licht het aan je TV. probeer het eens op een andere. En kijk ff bij de settings. Het kan ook aan de DVD zelf lichen.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ken iemand die het zelfde probleem had.
    Dat bleek achteraf veroorzaakt te worden door de videorecorder.
    Omdat de TV maar 1 scartaansluiting had , had hij de Xbox aangesloten op de 2e scartaansluiting achterop de videorecorder.
    Met het spelen van games waren er geen problemen , maar met het afspelen van een DVD zorgde de ingebouwde macrovision beveiliging voor problemen.

    Wat is Macrovision !!
    MacroVision is een video kopieer beveiligingsmethode voor video weergave apparatuur. In het begin stadium werd het alleen voor VHS video's gebruikt, maar intussen is het aangepast voor o.a. DVD's, VCD's en SVCD's. Het wordt gebruikt voor DVD's maar ook voor video's die commercieel te koop of te huur zijn.

    MacroVision is eenvoudig te herkennen. Probeer een gehuurde videoband maar eens te kopieren. Je ziet dan dat het eindresultaat (de kopie dus) wisselt tussen een te donker en een te licht videobeeld. Deze wisseling gebeurt met een zekere regelmaat en is knap vervelend als je een film van 2 uur gaat bekijken.
     
  6. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    dat heb ik dus ook en ik heb in mijn tv een ingebouwde videorecorder dus

    problem solved!!
     

Deel Deze Pagina