DVD-tips

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rego, 28 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    Eey,

Ik ga er van uit dat er best wat dvd liefhebbers zijn op dit forum die veel gezien hebben en die andere mensen dus ook goed kunnen helpen met de keuze van het aankopen van films. Het bedoeling van dit topic is dus dat je hier een greep uit je verzameling geeft of een paar films geeft die je super vondt, dan kunnen andere mensen weer tips geven over aankopen.

Ik zal dan maar eerst gaan:

Mijn goede haves:

Tarantino:

- From Dusk Till Dawn
    - Pulp Fiction (2D SE)
    - Reservoir Dogs
    - Jackie Brown

Matt Stone & Trey Parker

- Baseketball
    - South Park: Bigger, Longer & Uncut
    - Team America: World Police

- Seven
    - Scarface (2D SE)
    - Trainspotting (2D DFE)
    - Donnie Darko (2D SE)
    - Battle Royale
    - Road to Perdition

- Austin Powers: The spy who shagged me
    - Filmpje!

De haves die ik nu iig al wil zijn:

Tarantino:

- Natural Born Killers
    - True Romance
    - Killing Zoe
    - Kill Bill 1&2

MS & TP:

- Canabals: The Musical
    - Orgazmo

- Schindler's List
    - Green Mile
    - Memento
    - A beautiful mind
    - Lock, stock and 2 smoking barrels

- Austin Powers: 1&3
    - Monty Phyton films
    - Nog wel een heleboel maar het gaat om een beeld voor de kenners.

Alvast bedankt, ik hoop dat het een behulpzame thread voor andere (beginnende) filmliefhebbers kan worden.

Laatst bewerkt: 28 aug 2005
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat Monty Python betreft: The Holy Grail en Life of Brian zijn echte aanraders! Ik heb in tijde niet kunnen lachen om zulke flauwe humor!

Dan zijn de LOTR Extented DVD boxes erg aan te raden! Je hebt meer dan een half-uur extra film-materiaal per film! Ook is er wat aangepast, zijn stukjes veranderd waardoor het er nog beter, en logischer uit ziet.

Er is nu in de Free Record shop voor een respectabel prijsje (€29,95 een box te kopen met alledrie de Matrix films.

En voor de echte film fanaten, die van een lange en kwaliteit film houden die echt bijzonder is: Apocalypse Now. Hij is echt heel erg vreemd, maar daardoor ook heel bijzonder.

3. cdiddynl

cdiddynl Guest

ik denk dat dit een opsomtopic word dus die gaat spoedig dicht

4. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, voor zoiets was ik idd wel al bang. Vandaar dat het ook de bedoeling is om een beetje te bedenken wat een goede toevoeging voor de collectie van deze of gene is en niet zozeer een "roep een goede film-titel" topic.

Btw, Ik wil alle films waar Quentin Tarantino ook maar enigzins mee te maken heeft hebben, dus als je nog een film kent waarin hij bijv. meespeeld of maar een gastrol heeft dan wil ik dat graag horen.

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit hoeft echt niet per se een opsomtopic te worden. Als iedereen gewoon zorgt dat ze slechts enkele (niet een hele lijst) films in hun post zetten die ze anderen willen aanraden met kort een paar argumenten kan dit toch een goed en handig topic worden??
    Ik zoek zelf namelijk nog leuke DVD's (liefst recente films). Als hier een aantal films worden aangeraden, ga ik er misschien wl naar op zoek en heb ik er weer een paar topfilms bij.

De films die ik anderen wil aanraden, zullen de meeste al wel gezien hebben:

- Gladiator: Goed verhaal over generaal die een slaaf wordt en uitgroeit tot
    een gladiatoor. De film heeft mooie muziek en decors en een goede mix van conversatie's en actie's.

- Pirates of the Caribbean - The Curse of the Black Pearl: Piratenfilm van Disney die ik zelf erg vermakelijk vond om naar te kijken. Met af en toe een beetje humor, lekker veel actie en een goed verhaal.

- American History X: Als je deze film beter bekijkt dan alleen de grove actie kant merk dat er een goede boodschap en een goed verhaal achter zit.
    Op zich vond ik de film niet zo boeiend, maar de film heeft wel veel indruk over gemaakt.

En natuurlijk de Lord of the Rings trilogie. Vind ik erg goede films met veel actie en een goede boodschap over goed en kwaad.

Laatst bewerkt: 28 aug 2005
  6. Murlock

Murlock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik een aanrader vind is Shawshank Redemption (te halen bij de FRS met de 3 voor 15 euro aktie). Deze film heeft een prachtig verhaal met goed acteerwerk. Gaat over het leven in de gevangenis.

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Over topfilms kan je hier al praten en daarnaast is het opsomtopicgevaargehalte (leuk scrabblewoord) vrij hoog hier.

*haalt de slotenmaker*

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina