1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD's en 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MoonieB, 5 dec 2005.

  1. Rogue Snorer

    Rogue Snorer Suffer Well

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij hetzelfde verhaal.
    Op 60 Hz haperingen en op 50 Hz perfect dvd kijken.
    Heb je hetzelfde probleem, niet zeuren gewoon gamen op 60 Hz en dvd's op 50 Hz kijken.
     
  2. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor 50 hz moet je je screen format bij display op normal zetten?
     
  3. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook |:-
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat MS uit irritatie en om iedereen die van sony houdt te kwellen hun x360 dvd speler nooit hebben getest op sony apparatuur, bij een vriend gaat het ook niet lekker met dvd's kijken, lijkt wel of de mensen aan het buikspreken waren, echt bizar, btw ook sony tv :confused:
     
  5. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan ik mijn LCD tv (zie sig voor specs) hem beter op 50 of 60 Hz zetten met dvd's kijken? Of geld het alleen nog voor de 'gewone' tv's.
     
  6. Adaptor

    Adaptor Wipeout op de Xbox!

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus omdat jij geen er geen problemen mee hebt bestaat het niet?
    Als ik m'n 360 op 60hz zet dan krijg ik een heel irritant soort ghosting bij elk snel bewegend beeld. Als ik 'm op 50hz zet dan is de lip-sync niet goed. Ligt dat aan m'n tv denk je? Hoe kan een tv er nou voor zorgen dat de lip-sync niet klopt? En het is een CRT tv dus de ghosting moet wel afkomstig zijn van de speler aangezien alleen LCD tv's zelf verantwoordelijk kunnen zijn voor ghosting.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  7. KeeperKim

    KeeperKim Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij schokt het zowel op 50 als op 60 en op 60 trekt men beeld in games enzo ook op niks ni meer. Zou ik contact moeten opnemen met microsoft wat betreft die haperingen bij het afspelen van dvd's?
     
  8. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag wat gedownloade Bert Visscher stukken op een dvdtje zetten en afspelen op mn 360, moet ik dan gewoon .avi in .mpeg veranderen en doen ze het dan? of moet het anders?
     
  9. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij werken dvd's gewoon super. Heb gisteren nog Scarface gekeken.
    P.S. Super Film.
     
  10. koentje.k

    koentje.k Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus last van het beeld en geluid issue bij bijde... Het beeld hapert en het geluid komt eerder dan het beeld. Ik heb al geprobeerd om het te switchen naar pal maar dan is het geluid nog steeds fucked up...


    Heeft iemand hier een oplossing voor??!
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb een JVC tv... verklaar.
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het mij vraagt verschilt het per DVD hoe de X360 ermee omgaat....

    Ik heb een HDTV en ik speel mijn games en DVD's af op 60 Hz, ik ga dus niet elke keer van Hz instellling wisselen als ik ofwel een DVD wil kijken ofwel een game wil spelen, want dat gezeur zou in mijn ogen niet nodig moeten zijn.

    Zo speelt hij (gelukkig de meeste) DVD's vlekkeloos af, maar zo heb ik er ook een stel waarbij het allemaal wat haperiger is. Lichte krassen op de schijfjes schijnen niet zoveel uit te maken, want de ene DVD met lichte krassen speelt ie vlekkeloos af en de andere DVD waar geen vuiltje op te vinden is heeft ie weer moeite mee....heeft het misschien iets met de regio van de DVD te maken denk ik dan ?

    Nja wat het ook is, mijn conclusie (en die van vele anderen denk ik) is dat de X360 geen uitzonderlijk goede DVD speler is. Voor de zekerheid speel ik gewoon al mijn DVD's af op mijn PS2 (dat deed ik hiervoor ook altijd) en dat loopt gewoon als een trein :)

    De externe HD-DVD speler van de X360 wil ik wel gaan kopen, om van vette films in HD kwaliteit te kunnen gaan genieten op mijn TV :cool:
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2006
  13. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    DVD Probs

    Mmm, stiekem toch steeds meer mensen met DVD problemen!

    Ik heb dus ook last van haperingen tijdens het kijken van films. Nog irritanter is dat soms het geluid niet synchroom loopt met het beeld. De acteurs bewegen hun lippen maar de stemmen zijn een fractie van een seconde eerder of later. Het lijkt wel zo'n neppe Telsell reclame :mad:

    Schone schijfjes of bekraste makes no difference, de meeste haperen gewoon. Het switchen tussen PAL 50 of 60 helpt ook geen hol.

    Help me!
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    heb verschillende dvd's bekeken en alles werkt prima.

    geen haperingen,lip sinc is goed....helemaal geen klachten dus.
    de hele unit werkt hier werkelijk perfect,wordt niet bloedheet,maakt geen lawaai en is nog niet een keer vastgelopen.
    klasse ding dus.
     
  15. koentje.k

    koentje.k Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een oplossing voor het geluids probleem?
     
  16. koentje.k

    koentje.k Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand? Anders bel ik morgen Microsoft.
     
  17. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed plan.
    Ik heb dezelfde probs met DVD's. Haperingen en problemen met geluid.
    Zal ook eens contact opnemen met Microsoft, ben benieuwd...
     
  18. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn 360 op 50hz vanwege framedrops op mijn philips breedbeeld 100hz... framedrops zijn weg alleen loopt het geluid nu vaak niet synchroon zowel DTS als digital serround. Als ik op pause druk en dan weer op play loopt ie wel weer gelijk alleen jammer dat ik dit 8 keer heb moeten doen gisteravond.

    Ik hoop serieus dat er een patch voorkomt, voorlopig maarweer films kijken via mijn dvd-recorder danmaar.
     
  19. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    de haperingen komen bij mij alleen voor bij erotisch getinte films :D (is ook vervelend)

    en bij gekochte dvd's en gekopieerde dvd's heb ik alleen haperingen bij reclame filmpjes en previews die voor de hoofdfilm gespeeld worden.

    Het maakt bij mij niet uit of de tv (philips) op 50 of 60 hz staat.
     
  20. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij ook niet want hij detect het signaal automatisch
     

Deel Deze Pagina