1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD's en 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MoonieB, 5 dec 2005.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    als je bedoelt dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld, heb ik mss een soort van oplossing: als ie bij mij niet meer synchroon loopt, zet ik de dvd gewoon ff op pauze, en als ik daarna weer verder kijk loopt ie weer perfect :)

    t is geen permanente oplossing, maar het kan wel irritaties verhelpen ;)
     
  2. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij het zelfde, geluid loopt vaka niet synchroon met de film. Eens kijken of het weg is als ik hem terug heb....
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij stotert de film af en toen, wat te doen?
     
  4. koentje.k

    koentje.k Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0

    Maar dat is ook heeel erg irritant, ik heb microsoft nog niet kunnen bellen. Iemand anders wel gelukt?
     
  5. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou gisteren een film kijken, op me 360. Ik heb hem aangesloten op een monitor. Ik startte de film, en ik kreeg helemaal geen geluid.

    Weet iemand hoe dit komt?
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat een Monitor geen Boxen heeft...
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Joh, meen je dat nou echt. Misschien zag ik dat ook wel.

    Iemand anders met een antwoord waarom ik geen geluid heb met het afspelen van een film, via de Xbox360, op een monitor.
    Ik heb aparte speakertjes voor het geluid.

    /EDIT: En deze speakers zijn gewoon correct aangesloten, want met games doen ze het wel goed.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    t is geen ideale oplossing, maar toch iets beter dan geluid wat niet synchroon loopt *) (ik hoef dit maar 1 keer in de hele film te doen).

    Maar als je microsoft te pakken hebt gekregen, laat het dan weten, mss heb ik er ook nog wat aan _0/
     
  9. xboxmaster 2

    xboxmaster 2 McSparky

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmzz.... veel mensen hebben wel problemen met dvd's afspelen zie ik...
    maar hoort dit nou ook bij kinderziektes of blijft de xbox 360 gewoon een slechte dvd speler?
     
  10. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier ook last van framedrops, valt me eigenlijk nu net pas op... Zal eens gaan testen of PAL50 - PAL60 verschil oplevert...
     
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de volgende problemen gehad:


    -framedrops (beginnen meestal nadat ik de pauze knop ingedrukt heb, maar soms ook out of the blue)
    -om de 10 seconden een paar frames skippen, gewoon een glitch hier en daar met bepaalde intervallen.
    -soms resulteert dit in desynchronisatie van het geluid. Stemmen lopen naast de beelden.


    Echt fucking verschrikkelijk dat zo ontzettend veel mensen hier last van hebben, betekent dat ze gewoon een gerushed product uit hebben gebracht. Het is ontzettend storend en belachelijk dat een apparaat van 400 euro geen DVD fatsoenlijk af kan spelen (terwijl het op de vorige xbox geen probleem was). Dus ik hoop dat het met een software update te fixen is ofzo.

    (heeft iemand het nummer van microsoft nederland? Of de garantie service voor de 360 ofzo, want hier ga ik ff over bellen)
     
  12. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag,

    Afgelopen weekend ook eens de DVD mogelijkheden van de Xbox360 uitgetest, eerder geen tijd gehad omdat ik druk was met gamen :9
    Ik merk dat er heel af een toe een happering optreed. Het geluid blijft wel correct maar heel soms skipped hij een frame. Dit doet hij met originele DVD's (net uit de verpakking) en gekopieerde DVD's.

    De Xbox360 heb ik aangesloten via de componenten kabel op mijn Philips LCD (37PF9830). De resolutie die ik aanstuur is 1080i, dit omdat mijn TV (1920x1080 resolutie heeft) volledig HD geschikt is en dit niet hoeft te downscalen naar een kleinere resolutie. Speel ik een DVD af wordt deze weergegeven op 576p. Het maakt niet uit of ik de Xbox360 instel op 1080i, 720p of 480p de framedrops blijven erin zitten.

    Heeft er al iemand contact gehad met MS omtrent dit probleem en zo ja wat is hun reactie?

    Groeten,

    Bart.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2006
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het allemaal niet zo heel erg goed, maar is dat niet omdat een DVD in een hele andere resolutie is als een Xbox360 game. Ik dacht iets van 757×576. Misschien dat het daar door komt.

    Nu nog een keertje mijn vraag.
    Ik starte een DVD-tje op in me Xbox360, en ik kreeg helemaal geen geluid.
    Ik heb me Xbox360 via de VGA HD kabel aangesloten op een monitor.
    Met speakertjes ernaast.
    Tijdens een game heb ik gewoon goed geluid, maar tijdens een film niet:confused: .
     
  14. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb dus precies hetzelfde. Ik belde net even en het kan dus alleen aan de 50hz/60hz instelling liggen en anders moet je hem opsturen en krijg je een nieuwe dvd-player. Ik kijk het nog even aan maar als het me echt te storend word stuur ik hem maar even op.

    Je zegt trouwens gehad, heb je de problemen nu niet meer dan?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  15. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ga je toch niet menen?
    Dus als je DVD films afspeelt en deze haperen af en toe (frame skip) dan betekend dat dat je hem op moet sturen, dat wordt dan de 3e nieuwe Xbox360 voor mij... *zucht*

    Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de Xbox360 te zetten naar 50Hz of 60Hz want ik heb hem ingesteld staan op 1080i. Ik kan hem wel verzetten naar 720p of 480p maar dit maakt niets uit.

    Ik denk dat ik gewoon nog even wacht en hem over een tijdje aanmeld als ik er wat minder mee speel als nu... wat een gedoe!!!

    Groeten,

    Bart.
     
  16. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je eigenlijk dvd kijken op de 360 zonder dvd kit? /afstandbediening.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    yep *)
     
  18. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laast nog Scarface op mijn Xbox360 gekeken en daar had ik helemaal geen problemen mee.
     
  19. KeeperKim

    KeeperKim Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met hetzelfde probleem. Ik vind het zwaar klote dat ik hem voor dit kleine maar toch storende probleemke moet terugsturen. Da noemt zich dan next-gen en da speelt vele slechter dvd's af dan menne ps2 van 5 jaar gelden.:confused:
     
  20. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dus dan gewoon lekker met je kontrollertje een dvdtje kijken.
    Ik kan niet wachten. Er worden namelijk geloof ik geen dvd-afstandbediening meer geleverd bij de 360.
     

Deel Deze Pagina