1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DVD's en 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MoonieB, 5 dec 2005.

  1. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb af en toe een framedrop en af en toe slechte lip-sync. Ik ga m'n boxje daarvoor (nog) niet wegsturen, want voor games werkt hij foutloos, en dat is ook wat waard.

    Een (tijdelijke) oplossing die voor mij werkt is, om 2x achter elkaar op de pauze-toets te drukken, dan loopt de lip-sync weer normaal. Niet ideaal, mar ik kan ermee leven.

    Bij sommige films, en met sommige LCD-TV's loopt het geluid sowieso niet synchroon. Dat ligt soms aan de film/DVD (bijvoorbeeld: de muziek DVD Heart - Live in Seattle), maar soms ook aan de LCD TV zélf (sommige Philipsen en ik geloof ook Pioneer of Hitachi).
    Wat dat betreft is de tip van MS nuttig om de lip-sync op je surround-versterker aan te passen aan de sync van de DVD of TV. Met mijn simpele Yamaha RVX-450 kan dat (audio-delay heet die functie).
     
  2. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Het schijnt dat de kwaliteit van de xbox 360 dvdspeler niet goed genoeg is om oude en dvd's van slechte kwaliteit af te spelen. Ik vraag me dan ook af of opsturen zin heeft.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    t zijn niet echt oude dvd's die ik er op afspeel: Troy, King Arthur, Hellboy enz.
    dus daar zal het iig niet aan liggen
     
  4. cryptkeeper

    cryptkeeper Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    30 september heb ik een mail naar microsoft gestuurd omtrent mijn probleem met dvd films. Nu (een maand later) heb ik antwoord gekregen. Dit is de mail die ik heb gekregen.

    Bedankt voor het schrijven naar Xbox Customer Care Support.

    Mijn naam is Marushca en ik begrijp dat je een vraag hebt over het gebruik van dvd's in de Xbox 360.

    Allereerst moet u nagaan of u ook problemen hebt met meerdere dvd's (test er tenminste 10)
    Als je problemen hebt met 5 of meer, ga ik je al onmiddelijk vragen om contact op te nemen met XBOX CUSTOMER CARE.
    Je Xbox 360 moet gerepareerd worden.

    Heeft u enkel problemen met 1 of 2 dvd's, dan kan dit gewoon een probleem zijn tussen de Xbox 360 en die specifieke dvd.
    Gebruikt u een bijvoorbeeld een versterker voor audio? Want vaak moet je bij versterkers de audio vertragen of versnellen ten opzichte van het beeld.

    Mocht je verdere vragen dan verzoek ik je om een reply hier op te sturen of telefonisch contact op te nemen met Xbox Customer care.
    Telefonisch kunt u ons enkel bereiken met een vaste telefoonlijn.

    Alle inform atie hier is alleen geschikt voor Europese regio markt en consoles.

    Bedankt voor het gebruiken van XBOX customer support e-mail.

    Vriendelijke groet,


    Het zou dus aan de xbox console zelf liggen? Hmm, ik ga allesinds eerst wachten tot de dashboard update er is om mijn console terug te sturen.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    lijkt verdacht veel op deze: :9

     
  6. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF gewoon een computer ofzow of een standaard bericht....
    Wat een ass holes zeg.

    @ Ward.nl wat was de naam van die trien die jou gemaild had dan?
     
  7. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Hey, mijn Xbox-copy-paste-medewerker is ook Marushca !

    mijn vraag verzonden : Sent: Friday, December 09, 2005 10:59:05 AM UTC
    antwoord : Verzonden: dinsdag 24 januari 2006 19:43:05

    Thnx for de snelle reactie MS !

    Ik denk dat MS donders goed weet dat hun DVD speler van niet al te beste kwaliteit is.
    Ook ik ga me melden bij de groep mensen die een kapoete 360 hebben... :mad:
     
  8. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Al een oplossing ??

    Weten we al wat meer ?? Ik heb nl. dezelfde problemen met afspelen DVD's..lipsynchronisatie is crap en af en toe hapert de dvd even , maar dan loopt de lipsynch weer voor 1 minuut okay en vertraagt dan weer...wat me wel opvalt is als ik de dvd zonder ondertitels afspeel de lypsinch okay blijft....?? Ik heb trouwens een LCD TV van Panasonic en aangesloten op de component ingang . Ik gebruik wel een externe audio set van thrustmaster ...ik kan hier niets mee afstellen .

    Oh ik heb ook de instellingen geprobeerd , maar haalt niets uit of hij op 480P,720P staat ( 1080 niet geprobeerd want als ik hem overzet ging mijn scherm een beetje raar doen , dus is hier niet voor geschikt denk ik ) het is soms aardig irritant ...zeker voor zo een state of the art thing als dit...moet ik dan echt goedkoop dvd spelertje gaan kopen voor € 50 ??? :eek:
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    mss moest mijn xbox ff warmdraaien ;), want ik heb sinds mijn posts in dit topic eigenlijk geen problemen meer gehad :confused: (en ik kijk behoorlijk wat dvd's)
     
  10. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds de update perfecte lipsync.
     
  11. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb die update (denk ik) ook wel gehad , popt toch automatish op als je op live komt ? maar ik kan me nu eigenlijk ook van mijn oude xbox herinneren dat hetprobleem er ook was en vanzelf weg ging....ik zal het nog even afwachten...thanks in ieder geval.
     
  12. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    He mensen ik heb iets ontdekt!

    Ik had ook framedrops bij het bekijken van de DVD The 25th HOUR. Die had ik van de week gekeken met mijn vriendin.
    Nu kom ik net op dit topic en heb hem helemaal doorgelezen en heb precies hetzelfde probleem met de framedrops. Nu heb ik een kopietje gemaakt van die film omdat ik het een vette film vond. Nu ben ik in eerste instantie die kopie gelijk gaan opzetten omdat ik nog eens wou checken naar die framedrops. En wat denk je? Helemaal geen enkele framedrop meer te bekennen (Heb hem ongeveer 30 minuten laten lopen). Ik d8 misschien ligt het dan aan het merk/type dvd waarop de film staat. Misschien dat bepaalde soorten moeilijker te lezen zijn voor de xbox 360.

    MAAR LET OP!

    Nu had ik tijdens dat kijken van de film de ondertiteling uitstaan. Nu heb ik de ondertiteling net weer aangezet en het viel me op dat gelijk de framedrops terug waren! Als je goed oplet zie je ook dat de framedrops gelijk zijn wanneer er en ondertiteling in beeld moet verschijnen. Niet bij elke zin natuurlijk maar als het gebeurt is dat bij mij op het moment dat er een nieuwe regel in beeld moet verschijnen (om de +/- 10 seconde).

    Het lijkt wel alsof het kracht kost om de regel in beeld te laden en daaom er een frame wordt overgeslagen!

    Als er vrijwillegers zijn moeten jullie ook eens ff testen als jullie ook nog framedrops hebben met de ondertiteling uit.

    Als het hieraan ligt komen we samen weer een stapje verder waar het probleem nou precies aan ligt!
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb de ergste problemen met een muziek DVD (Linkin Park Live in Texas) en daar zit niet eens de optie van ondertiteling op. Daar zal het dus niet aan liggen.
     
  14. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch behoorlijk vreemd. Ik kijk zowel oude dvd's en nieuwe op m'n 360. (incl. sin city) en ik heb nog geen enkel probleem gehad. Ik vind het zelfs prettiger dan op een gewone dvd speler omdat de menu's sneller werken.
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik heb nu iets van 4 of 5 DVD's bekeken en alleen bij de laatste had ik last van lip-sync problemen. Die framedrop is om de paar minuten en lijkt de functie te hebben om beeld en geluid weer gelijk te krijgen, want daarna is het weer even goed. Binnenkort krijg ik toch een nieuwe DVD speler, dus het interesseert me niet zo veel...
     
  16. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren ook 3 DVD's bekeken en de 1e had lichte last van framedrops, de 2e vrijwel niets en de 3e was helemaal okay....vreemd hoor , maar ik denk dat als ik de probleem dvd's probeer het weer terug is..kijk van de week wel even...:cool:
     
  17. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb al een zooitje DVD's gekeken op de 360 nog geen problemen tegen gekomen, laten we dat houden zo ;)
     
  18. torluxes

    torluxes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft het niks met NTSC vs PAL dvd's te maken?
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik heb alleen maar PAL dvd's, die ik dus ook op een PAL 360 afspeel...lijkt me dus niet ... :{
     
  20. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier ook bijna altijd last van dat het geluid niet gelijk loopt... word er helemaal knetter van...
     

Deel Deze Pagina