Dit was de missie in de press demo, waarin de speler zijn glider krijgt. HUD grotendeels uitgezet. De facial animaties zijn wat houterig, maar dit geeft de indruk dat het hier om *echte* gameplay gaat. Combat is vooral melee-focused, maar er zijn wel ranged wapens. Zoals: (kruis)boog, molotov cocktail, speren en throwing axes. Het zijn vooral primitieve middelen. Moderne vuurwapens ontbreken vooralsnog. Ik vind het een goede keuze. Het maakt de combat een stuk tactischer en meer in-your-face. Veel gave moves zoals het wegslingeren (counter) van tegenstanders en het springen via iemands neergebogen rug in bijvoorbeeld een dropkick. Ik zag ook een weggeschoten touw, waarmee je iemand tegen de grond trekt. Wanneer je handig bent met de combat in DL, is er veel leuks mogelijk. Aiden is sowieso niet 100% mens. In zijn jeugd is er op hem geëxperimenteerd met zijn kracht, snelheid en uithoudingsvermogen, om een zogenaamde "super" mens te creëren. EDIT: een "nightrunner"? Dit verklaart o.a. de gigantische sprongen die Aiden maakt in het spel. Als laatste: ik weet niet of dit een "press demo dingetje" is (dus nep), maar ik heb de indruk dat de muziek dynamisch is. Tijdens het vliegen met de glider neemt de intensiteit van de muziek toe, terwijl tijdens het (kort) verkennen in het gebouw de intensiteit juist afneemt. Mogelijk is de intensiteit verbonden aan de snelheid waarmee je beweegt. Dat is een mooi detail en hopelijk zit dat ook in de full release.
Laatst bewerkt: 4 dec 2021
WorkingTitle vindt dit leuk.