1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dynasty Warriors 5 Empires

Discussie in 'Algemeen' gestart door DutchDemons, 21 jun 2006.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben weg van lekker rammen en van alles wat Aziatisch is, aanrader?
     
  2. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind van wel! Had er zeer weinig van verwacht, maar bevalt me prima! Tis vooral gaaf als je een vijandelijke basis binnen stormt en ze allemaal op je af komen!
    Ook de verschillende characters geven de game wat extra's! En tis vooral cool om tegenstanders te capturen zodat ze vervolgens voor jou vechten!
     
  3. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Je moet niet verwachten dat al die duizenden vijanden echt op je inhakken.
    Ze staan rond om je, en hoe hoger de moeilijkheidsgraad, hoe vaker ze slaan. Ze slaan ook wel, maar niet zo heel vaak (op lage moeilijkheidsgraad), want stel je voor: 1000 mensjes hakken de hele tijd op je in, dat overleef je nooit.
    In tegenstelling tot de generals, die zijn net als jij: Hakken, hakken en hakken. Die zijn een stuk minder snel dood en die slaan ook veel sterker. Een stuk anders dan de 'gewone' infanterie.
    Vergis je echter niet, want op de hoogste moeilijkheidsgraad is het toch even pittig en zal je vaak naar een health item moeten zoeken.
    (nouja, zo was het bij de gewone DW 5 :+
    De moeilijkheidsgraden waren daar easy-normal-hard, en je kon daarnaast nog Chaos uitspelen)
     
  4. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    ja, ik heb de game ook sinds zaterdag, het bevalt me zeker. Ik ben een fan van de serie, heb al behoorlijk wat ervaring en weet ook bijna alle namen etc.

    paar dingen vallen me tegen:

    - co-op kan niet met 2 gamertags(je kan dan niet saven/loaden)..vond ik dé grootste tegenvaller

    - (aangezien de empires versie onbekend was voor mij) het ontbreken van een tutorial 'whatsoever' is echt slecht te noemen. Ik moest echt ff op internet zoeken naar het hoe en waarom ( en dat dus voor iemand die al lang DW speelt?!?)

    - tikkeltje jammer van de fog en extreme pop-up. GFX boeien mij zelden, en ook nu ram ik lekker door. Tis alleen opmerkelijk dat zelfs op de 360, vijanden ineens voor je staan ; zo zie je een leeg veld en dan *ploink* oops, een heel leger:confused:

    - items kun je nu maar 1 keer gebruiken, je moet elke keer een nieuw item maken (wat een 'order'/beurt kost) niet echt erg, wel anders dan in bv. DW4

    Aantal positieve dingen:

    - typisch hack en slash (DW fans zullen het wederom waarderen, hack&slash fans ook wel)

    - strategisch element(je) is erg leuk; het 'risk'achtige (wat je voor de batlle moet doen) valt wat tegen, maar het ingame strategisch doen is top, zo moet je echt nadenken welke route je neemt en moet je continu ervoor zorgen dat je generals genoeg troepen hebben (anders wordt je main camp overgenomen en verlies je:))

    - achievements, beetje vaag hoe het gaat maar heb het nu eindelijk door

    Ben benieuwd wat anderen ervan vonden
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2006
  5. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je ook alle characters van deel 3 er weer in zitten? ( lu xun, zao yun, zang fei, lui bei, cao cao etc. etc. :D:D:D???)
     
  6. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    ja, die zitten er allemaal in. In totaal 250 namen:)
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben een behoorlijke fan van dynasty warriors(2 en 4 heb ik volledig kapot gespeeld). Maar nu komen dan mijn vragen:
    1)Is het voor mij de moeite om deze te kopen?
    2)Is deze game ook in een bepaalde zin vernieuwend?
    :cool:Hoe zit het met de graphics(vergelijking gewone xbox versie,...)
    4)Wat vinden jullie zo goed aan deze game(inverband met verhaal, personages,...)
    5)Zit de oppermachtige Lu Bu(_O_) terug in de game?
    6)En hoe zijn de achievements? Makkelijk, moeilijk, wat moet je er voor doen,... en is het een lang spel(waarschijn wel door het aanzienlijk veel characters...)
     
  8. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik zal eens mijn best doen om te antwoorden:)

    1)Als je DW2 en 4 kapot hebt gespeeld, ga ik ervan uit dat je het beuken enz. leuk vind. Het blijft natuurlijk subjectief, maar ik zou zeggen; ja, dit is ook wat voor jou:)

    2)zie eerdere posts, het is wat strategischer (voordat je gaat vechten krijg je een map te zien met landjes, het lijkt wat op RISK), tijdens de battle kan je commands geven. Na afloop kun je verschillende diplomatieke(alliance, hire officer), economische( ontwikkel land, produceer items etc) en nog veel meer handelingen uitvoeren. Je moet nu wat meer nadenken, al ligt het accent nog steeds op hack en slash (90% hakken, 10% denken:)).

    Op zich dus wel vernieuwend

    3 )voor de gfx hoef je het niet te doen, ziet er gewoon net zo uit als op de ps2/xbox (iig op een normale TV, op een HDTV schijnt het wat scherper te zijn.

    4)verhaal is altijd hetzelfde, vind ik persoonlijk niet zo boeiend (meer, na 1 DW game weet je het eigenlijk al;))Ik vind vooral de combi beuken+strategie leuk, verder de hele atmosfeer van chinese dynastieën vind ik erg tof. Blijft natuurlijk subjectief.

    5) Lu Bu zit er ook weer bij (net als zo'n beetje elk bekend DW character). Ik moet er bij zeggen dat, in eerdere games (DW4 in mijn geval) was Lu Bu een onwijs moeilijke tegenstander (iig tijdens Hu Lao Gate[toch??]). Als je hem nu tegenkomt, beuk je door hem heen alsof het een willekeurige officer was. Maar als playable character is hij weer dé man:)veel te sterk voor de andere officers, ook zijn hoogste level wapen is weer onwijs krachtig.

    6)achievements zijn leuk. Je krijgt per 10 gehuurde officers een achievement (totaal 250 officers), verder een achievement per uitgespeelde campaign (5 stuks dacht ik) en er zijn een aantal special event-battles waar je een achievement voor krijgt.
    De achievements zijn makkelijk/moeilijk, afhankelijk van welke moeilijkheidsgraad je speelt. JE kan alles op novice doen, of op chaos:)either way, je krijgt gewoon de achievements.

    Ten slotte, is het een lang spel, ja:)JE kan onwijs veel halen, naast de achievements kun je nog voor bepaalde endings gaan (good vs. evil emperor), je kan alle charachters upgraden naar level MAX, alle level 4 wapens halen, etc etc. Wat je waarschijnlijk wel gewend bent van DW.

    Hopelijk helpt dit:)
     
  9. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    mijn pc is eens een week kapot, eenmaal terug, vind ik deze thread pas op de 2e pagina. Zonde.
    De dynasty Warriors spellen zijn heerlijk, dat hoeft niet op de 2e pagina te staan als het een vrij recentelijk spel is :cool:

    Ik moet zeggen dat ik naast het spel, het ook altijd wel interessant vind om even in de encyclopedie (oke, hoe je dat ook schrijft) te kijken. Natuurlijk niet vaak ofzo, maar ik vond dat ook wel interessant.
    In DW4 ging er geen officer van je eigen 'kant', Wu, Shu of Wei dood, en in deel 5 kreeg je ineens dat er characters om het leven komen, en dat was toch even anders. Hierdoor wou ik wel wat meer weten over hoe het ging, en ik moet zeggen dat het echt een goed extra iets is dat ze een ecyclopedie erbij gedaan hebben, netjes :)

    Ik vind de pluspunten van de DW reeks dat het een verhaal heeft waar je je in kan verdiepen, maar waar je je ook geen zak van aan kan trekken. Het blijft bij allebei de manieren speelbaar. Ook de muziek altijd, man, geweldig. Ik heb zelfs een aantal soundtracks op mn mobiel op gezet.
    En natuurlijk, het speelt gewoon lekker.

    Een maat van me heeft Empires, en die zal ik eens een bezoekje brengen :)
    Wat zijn trouwens jullie favo characters? Even leuk om te weten :)
    Ik vind Zhou Tai, Ma Chao en Xiahou Dun heerlijke characters. Daarnaast natuurlijk vele andere (Zhang Fei, Wei Yan, en ook Pang Tong)
    Favoriete zijde is voor mij Shu.

    Kan zelf niet wachten om dit nieuwe deel eens bij die gozer te spelen.

    edit:

    Lu Bu, mauhaha!
    Idd Hu Lao Gate ja, en Si Shui Gate. Zeer sterk mensje :cool:
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  10. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    krijg um binnenkort binnen , ben benieuw :)
     
  11. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem gister gekcoht vet spel aleen soms lijkt het of die gozertjes je niet aanvalen en naar je gaan staan kijke
     
  12. REIKU

    REIKU Active Member

    Berichten:
    1.035
    Leuk Bevonden:
    0
    ooh ooh OH MY GOD its lu buu!!!!!

    AAaarrghhh get out of my way :).

    geweldig dit spel, dit hierboven komt btw uit deel 3, voor het eerst dat je lu bu tegen komt.
    heb deel 4 ook, goed spel :)
    zit er nog wel overna te denken of ik deel 5 ga halen.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Spel is net binnen met de post...het zal me benieuwen. Lekker op tijd ook :+
     
  14. JelleN

    JelleN Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoorde dat Dynasty Warriors 6 november in Japan uit komt, hoeveel maanden duurt het voordat hij in Europa uitkomt denken jullie.
     

Deel Deze Pagina