Resident Evil 4 Info + Media
Een perfecte score van een 10 met minpunten, high resolution versies van oudere screens en nieuwe informatie over het verhaal...
In de laatste maand van het vorige jaar konden we jullie al melden dat in het allerlaatste nummer van het Engelstalige gameblad Elctronic Gaming Monthly (GMR) Resident Evil 4 voor de Nintendo GameCube de perfecte score van een
10 haalde. Echter zeggen cijfertjes zelf niet zo heel veel en zien we graag een goed onderbouwde mening. En zelfs spellen die de perfecte score krijgen hebben minpunten, volgens de redacteuren van GMR heeft RE4 de volgende minpunten:
Het spelen met Ashely gaat op precies dezelfde manier als in de voorgaande delen van Resident Evil en zoals de verstokte fans van de serie weten kan dit lijden tot grote irritaties en frustraties. Heb je Ashely eenmaal onder de knoppen dan wil je maar wat graag weer met Leon spelen, die wel gewoon goed speelbaar is.
Resident Evil 4 lijdt onder het Star Wars KOTOR - effect, een hindernis of een plek waar je in een keer aangevallen wordt door een horde zombies in het dorp gebeurd altijd door 5 op elkaar lijkende tegenstanders.
De actie in het spel wordt na een uurtje of 15 spelen traag en representatief.
Het leveldesign herinnert aan een NASCAR raceparcours. Wat inhoud dat alles op elkaar lijkt en er weinig variatie is.
Leon heeft geen 'strafe-functie'.
Tot zo ver de minpunten van Resident Evil 4 volgens GMR, helaas wordt er niet gesproken over de pluspunten, waardoor je nu waarschijnlijk een heel negatief beeld van het spel hebt gekregen. Maar maak je geen zorgen, een perfecte score krijg je niet zomaar en er zal meer dan voldoende goeds in het spel te vinden zijn.
Als laatste heb ik nog een link naar het (begin) van het verhaal van Resident Evil 4, ik heb het heel snel doorgelezen maar omdat ik voor mezelf niet te veel wil spoileren ga ik het niet vertalen. Toch wil ik het voor de nieuwsgierige fans niet achterhouden en kan je het
hier lezen.
Klik om te vergroten...