1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [E3 2004] Resident Evil 4 [GameCube]

Discussie in 'Games' gestart door Michael_T, 22 mei 2004.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Moeten we nu eerlijk op je vraag antwoorden of niet? Ik doe het niet, dus je bent niet gek ;)

    Ik denk niet dat Res4 ontzettend lelijk zal worden op de PS2. De Cube is geen xbox. GT3 of MGS 2 & 3 zijn nou toch ook niet bepaald lelijke games toch?
     
  2. sasuske

    sasuske Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm sorry, maar dat is het wel in verhouding tot de nieuwe games. Ninja Gaiden, Halo2, Res4, Halflife2, Chronicles of Ridderick. maargoed. het ziet er afschuwelijk uit;):p mgs 2 en 3 en gta sa
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ahum,

    Beetje vreemde vergelijking:

    1. Res4 is nog niet uit
    2. Halflife 2 is een pc game en nog een van de nieuwste ook, beetje lullig om die te vergelijken met een PS2.
    3. MGS3 lelijk? Dan denk ik dat je het spel nog nooit gezien hebt, ik weet het wel zeker eigenlijk.
    4. GTA SA is absoluut NIET een van de mooiere games van de PS2. Grafisch is het spel zelfs voor PS2 begrippen gewoon okay, maar zeker niet goed.

    Ennuh GT3 op de PS2 kan grafisch nog altijd mee met veel racegames op de Xbox vriend. Zeker weten. Zelfs met nieuwere racers als DTM 2 of PGR 2. GT4 zal daar zeker bij in de buurt komen. En dat op een PS2 zeg..... Knap hoor.

    Maar feit is natuurlijk dat de PS2 minder mooie graphics kan generen dan een Xbox, maar je kan het ook overdrijven. Er zijn idd verschrikkelijk lelijke games op de PS2 verschenen, maar toch zeker ook hele mooie.....
     
  4. sasuske

    sasuske Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    In review stond dit : dat voor MGS3 de hoofdpersonage een bep. aantal polygonen had. Zoveel polygonen zijn bij Res4 de vijanden. Leon had daarentegen 3 x zoveel als Snake ipv 40000 ofzo 120000. Ik zou blij zijn als voor ps2 mooi speelde. Alleen ik vraag me af of de PS 2 dat aankan. Maargoed als hij uitkomt voor ps2 zullen we het zien:)
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb zelf MGS 3 uit Amerika geïmporteerd, en ik vind hem er echt mooi uitzien. Ik heb alledrie de consoles en natuurlijk is de Xbox echt duidelijk de meeste krachtige machine. Maar ik vind dat op de PS2 games absoluut niet LELIJK hoeven te zijn.

    Het zal er waarschijnlijk op de PS2 minder mooi uit gaan zien dan op de Cube, maar ik verwacht niet dat de Cube game schitterend zal zijn en de PS2 versie verschrikkelijk lelijk. Maar we zullen idd zien wat er gebeurd. Hoe hij er op de PS2 uit ziet boeit me eigenlijk niet eens, ik koop hem toch voor de Cube...
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Met andere woorden, de cube kan de graphics die een xbox kan genereren niet zelf ook produceren? Dat is echt grote onzin imo. Lees de review van IGN in zn geheel, en daarin word gezegt dat de game MINSTENS zo mooi(net zo mooi of mooier) is als COR die op zijn beurd volgens velen de mooiste xbox game ever is. Nee, de cube heeft veel meer in zn mars dan veel mensen denken, het enige verschil is de kracht van het beestje met die van xbox. Maar dat is ook wel te zien aan het forse formaat van de xbox ;)(Al is dat krachtsverschil toch niet heel erg groot imo) Even voor de duidelijkheid een quote:
    "Resident Evil 4 is not only the most jaw-droppingly beautiful GameCube title to date, it is perhaps the prettiest game on any home console. It certainly ranks right up there with some of the most gorgeous titles we've seen, including everything from the Chronicles of Riddick to Splinter Cell and Metroid Prime."
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Als je goed gelezen had dan had je uit de post die jij quote kunnen lezen dat degene waar ik op reageerde Xboxgames ging vergelijken met die van de PS2, om aan te geven dat de graphics van de PS2 niet tegen die van de Cube op konden. Maar RE4 is een Cubegame dus die vergelijking vond ik raar. Maar ik vind wel dat de Cube minder mooie graphics kan genereren dan de Xbox. Dat zeg je zelf eigenlijk ook, want je geeft zelf toe dat de Xbox krachtiger is dan de Cube. Dus dan is het vervolg dat de Xbox dus betere graphics KAN generen t.o.v. de Cube. Tenminste zo zie ik het.

    Maar goed, dit gaat verder niet over het spel. Ik ken jou mening en jij de mijne, dus er valt verder niets meer over te zeggen. Time will tell.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2005
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Is trouwens niet de eerste x dat dit zinnetje gezegd wordt. Het is zo mooi als de laastst verschenen game. Dat zinnetje hoor je wel vaker. Eerst zien dan geloven.
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik geef toe dat de xbox krachtiger is ja, maar dat hij betere graphics kan genereren vind ik niet ;) Dat is namelijk niet helemaal hetzelfde :)
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De specs van de Xbox zijn toch op alle gebieden beter dan die van de Cube? Of ik moet me vergissen hoor. Maar ik denk toch dat het plafond van wat een Xbox kan hoger ligt dan dat van de Cube. Maar dat de Cube niet krachtig zou zijn hoor je mij niet zeggen hoor, ik ben zeer tevreden over de console zelf, nu nog wat meer goede software en dan ben ik blij.
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    De kwaliteit van de software is wat betreft de cube echt boven gemiddeld, je moet alleen wel van de games houden die erop gereleased worden. Waar sommige mensen bijvoorbeeld games als Mario Sunshine als kiddy bestempelen zonder ooit maar een cube controller aangeraakt te hebben, is dat toch wel degelijk een pracht game. En zo is dat bij redelijk veel games van de cube, wat gewoon ronduit zonde is. Door het vrolijke kleurgebruik in sommige cube games is de cube ook meteen kiddy wat natuurlijk gewoon de grootste onzin is. Ik zeg overigens niet dat dit alles op jou van toepassing is, maar misschien is dat toch wel een struikelblok voor je.(Kan, hoeft dus absoluut niet. ik probeer virtuele deuren voor je te openen ;) ) Als je het aantal echte toppers van de xbox en cube vergelijkt uit 2004 zul je absoluut op een ongeveer gelijk aantal games komen, daar ben ik van overtuigd :)
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Persoonlijk ben ik volwassen genoeg om in te zien wanneer een game kiddy is of niet. Vandaar mijn afschaf van de Cube om games als Zelda TWW of Mario Sunshine te spelen. Ik speel dus al jarenlang op de Cube en zeer graag zelfs, en vecht op het forum voor hetzelfde doel als jij (mensen laten weten dat kiddy niet bestaat uit felle kleurtjes of lollige figuurtjes), dus aan mij is dit stukje niet besteed haha. Ik ben niet het soort gamer dat met oogkleppen op loopt, mijn virtuele wereld is vrij groot hoor :D . Ik denk er namelijk precies zo over, althans over het eerste deel over van je post.

    Sorry mods, voor het afdwalen van het onderwerp.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2005
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yes,

    Ik heb net Resident Evil 4 besteld, krijg hem waarschijnlijk donderdag of vrijdag binnen..... Ik zag laatst een stukje op tv over het spel, en ik had begrepen dat de beelden ingame waren. OMFG wat mooi en die gameplay is ook wat sneller. Kan niet wachten..
     
  14. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik zal er niet te veel over zeggen (ben bang dat ik anders wat van de verhaallijn vertel). Maar dit is met afstand de beste RE die ik heb gespeeld en misschien zelfs wel het beste spel! Na bijna 6 uur spelen heb ik rond 300 vijanden op allerlei manieren afgeslacht. Iemand raak schieten met je handgun en hem dan van dichtbij omver schoppen om zo wat ammo te sparen. Of lekker bruut te werk gaan en met een handgranaat of je shotgun een hele groep neerhalen. Er zitten zoveel verschillende wapens in het spel dat je een tactische keuze moet maken welke wapens je mee wilt nemen. Alle wapens zijn ook nog een te upgrade waardoor je steeds meer vuurkracht krijgt.

    Je hebt je wapens erg hard nodig aangezien de nieuwe vijanden een veel grotere plaag zijn dan de standaard zombies uit de vorige delen. Ze vallen nu in groepjes aan en zijn en stuk sneller dan je gewend. Ook maken ze vaak gebruik van de meest uit een lopende soorten wapens. Van simpele rieken en bijlen tot katapulten en explosieven. Soms hebben ze zelfs schilden om zichzelf te beschermen. Het leuke is dat je de wapens, die naar je hoofd worden gegooid, uit de lucht kunt schieten, zoals je gewend bent van House of the Dead.

    In het begin was ik bang dat het spel een stuk minder eng zou zijn doordat het veel meer actie gericht is. Maar door de fantastische omgevingen en geluidseffecten ben je constant op je hoede en zit je regelmatig de omgeving of te zoeken omdat je enkele vreemde geluiden hoort. Het beeld is zoals iedereen kan zien in de filmpjes meer dan in orde. Het is naast Metroid Prime 2, de mooiste cube titel op de markt en kan zich met gemak meten met de xbox titels.

    ik kan zo snel nisk bedenken om nog te vertellen en de cube staat al op het startscherm, dus _0/.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Godverdorie, wat klinkt dat vet zeg. Ik krijg hem binnenkort binnen, ik kan echt niet wachten gewoon...
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Dit klinkt echt prachtig, en mn handen beginnen nu pas echt te jeuken :eek:
     
  17. Ersten

    Ersten Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of de USA versie werkt met de Freeloader?
     
  18. MarXbox

    MarXbox www.djaxn.nl

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor, waarom niet?

    Ik heb net een nieuwe freeloader besteld en binnen, en mn RE4 is onderweg.
     
  19. Ersten

    Ersten Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou omdat nintendo het niet zo heeft op importeren van spellen, F-zero deed het bijvoorbeeld ook niet toen hij uitkwam waarschijnlijk omdat er een code bij in gebouwd zat. Dit spel is dan wel niet van Nintendo zelf maar gezien de populariteit van dit spel lijkt het mij zeer aannemelijk dat Nintendo dat graag nog een keer zou willen doen.
     
  20. MarXbox

    MarXbox www.djaxn.nl

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    0
    Van wat ik gelezen heb op het internet, werkt ie gewoon.
     

Deel Deze Pagina