1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [E3 2004] Resident Evil 4 [GameCube]

Discussie in 'Games' gestart door Michael_T, 22 mei 2004.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Srry voor de dubbelpost, maar:

    Onlangs werd bekend gemaakt dat de speciale uitgave van het Japanse gamesblad Famitsu een speelbare demo van Resident Evil 4 zal bevatten. Famitsu nummer 1419 moet op 24 september in de Japanse winkels liggen, maar het is voor Europese gamers altijd mogelijk om het blad te importeren. Waarschijnlijk komt de demo overeen met de game die Capcom zal presenteren op de aankomende Tokyo Game Show. Voor de volledige versie van Resident Evil 4 moeten we echter nog wachten tot begin 2005.

    :D
     
  2. il bruto

    il bruto Flame Fury

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    2
    holy shit,dit ziet er knap uit!ben nou niet bepaald een cubefan,maar hiervoor zou ik er wel eentje durven aanschaffen...mocht ik wat geld te veel hebben...
     
  3. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    haha.. dat kun je doen ja. Zelf ga ik natuurlijk geen console halen voor 1 spel... zou helemaal mooi worden :confused:
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Grapje zeker. Cube lineup voor het eind van het jaar, en begin volgend jaar gezien? Komt voldoende moois hoor. :9
     
  5. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je niet geluisterd ofzo... ik had het over een console halen voor 1 enkel spel.
    Geef jij 100 tot 150 euro uit voor 1 console... moeje daarna ook nog het spel kopen, en dan zit je al op zo'n 200 euro. Het is toch dom om een console voor 1 spel te kopen?! Heb je em uitgespeeld of ben je em zat, wat dan....
     
  6. il bruto

    il bruto Flame Fury

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    2
    voor alle duidelijkheid:ik haal me geen cube in huis,de rest van de titels (van wat ik er van weet) interesseert me bitter weinig,en ik heb er het geld niet voor.maar nogmaals RE4 vind ik er zeer interessant uitzien.
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Nintendo heeft vandaag bevestigd dat Resident Evil 4 wel te zien zal zijn op haar stand. Het is zeer waarschijnlijk dat de game ook speelbaar is op de PUG, aangezien de game eerder dit jaar ook al speelbaar was op de Preview Day van Nintendo.

    Dus op naar de PU gameplay :D
     
  8. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    PU Gameplay... ik vind het zo'n k*t naam!Waarom gewoon niet PU Awards?Dat klinkt toch veel beter.Maar goed RE4.RE4 lijkt me echt wreed.Ik ben al jaren fan geweest en kan dan ook niet wachten op deel 4 _O_
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    De boxart is bekend! het is wel de amerikaanse though...

    [​IMG]
     
  10. HomerJ

    HomerJ Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat de PAL versie mooier word
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja je kunt niet alles hebben he ;) Als de game maar pwnt, dan heb ik geen probleem met het design van de boxart.
     
  12. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik vind de boxart niet mooi, te viewtiful achtig.Al dat roze.... als het nou rood was oké.Maar f*ck die shit!Deze game gaat ownen!
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Jah iedereen loopt te zeiken over dat roze op die boxart. Maar volgens mij is de bedoeling van de capcom geweest dat te lijken op bloed. Mja ik vind wel dat Leon zo ervoor op geplakt met zo'n glow eromheen. Ziet er zo gesoept uit :{ Voorderest vind ik hem top O-)
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    De europese boxart is bekend! Ik vind hem er persoonlijk erg goed uitzien, niet dat "roze" bloed, en die Leon die erop leek te zijn geplakt met zo'n glow. Nee, nu zit er sfeer in de boxart_O_

    [​IMG]
     
  15. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow..._O_ Relaxte boxart!!:) Vele malen beter dan de Amerikaanse! Meeste boxarts van Resident Evil zijn wel goed vindt ik. Het zou zonde zijn als ze die van deel 4 zo hadden verneukt. Anyway lekker belangrijk...

    Ik heb hem gespeeld!!*) En het was geweldig!! Sterker nog..ik heb er een kleine hands on over gescheven, enjoy!:)

    Na 30 minuten in de rij te hebben gestaan kon ik dan eindelijk mijn handen leggen aan de lichtelijk bezwete Gamecube controller. Ik verlaat het menu en wil een nieuw spel starten…langzaam wordt het beeld zwart en juist op het moment dat ik denk te kunnen beginnen…stopt het spel er mee. Nadat een behulpzame technisch medewerker van Nintendo het apparaat weer aan de praat kreeg, 15 minuten verder, kon ik dan eindelijk aan de slag.

    Het spel begint met Leon S. Kennedy. Hij zit achterin een auto en wordt door twee mannen aan de rand van een afgelegen dorp afgezet. Aarzelend zet je je eerste voetstappen het bruinbebladerde bos in. Al gelijk is te merken hoe soepel de besturing is! Wat een opluchting! Ik was vooraf bang dat de vernieuwende gameplay zwaar af zou doen aan het ‘Resident-Evil-gevoel’ en daardoor het spel tot een simpele third-person shooter zou degraderen. Het tegendeel blijkt waar! Via de analoge stick zorg je ervoor dat Leon, met wapen ingetrokken, vooruit, naar links en naar rechts loopt. Via de C-stick kun je eenvoudig delen uit je omgeving bekijken, al lopende. De rest van de besturing is eigelijk nauwelijks aangepast ten opzichte van de vorige delen, en daardoor voelt het vertrouwder aan dan ooit!

    Maar goed, terug naar het bospad, niet lang nadat je afgezet bent kom je aan bij een verlaten huis en de eerste cutscene begint. Leon betreedt het huis, treft de bewoner aan en stelt hem enkele vragen omtrend de vermiste dochter van de president. De man reageert nogal vreemd en na een kleine woordenwisseling valt hij Leon plotseling aan met een hakmes. Hij springt opzij en trekt zijn pistool, door de ogen van de man stormt de camera op Leon af.

    En dan sta je weer in de schoenen van de hoofdpersoon. Snel druk je op de R-knop en een een laserstraal geeft aan waar je richt. Mikken blijkt toch niet zo makkelijk en een stuk realistischer dan in het gemiddelde spel met guns ’n bullets. Wie kan in zo’n situatie nou in één keer goed mikken en een headshot maken. Juist, en dat kan Leon dus ook niet. Het gevolg is dat het vizier een beetje trilt en mikken toch niet zo gemakkelijk is als dat je zou denken. Dat klinkt erger dan dat het is. En maakt de game dus toch best pittig. Na de man naar een andere wereld te hebben geholpen word er al snel op de deur geklopt. Leon spiekt naar buiten en ziet enkele dorpsbewoners met hooivorken en ander wapentuig staan. Dat belooft dus weinig goeds. Snel haast je je naar de bovenste verdieping. Bij het raam verschijnt kort de melding ‘Press A’ in beeld…hier doen de zogenaamde context sensitive buttons dus hun intrede. Het werkt verrassend goed, en in een hele korte cutscene krijg je te zien hoe Leon het raam uit springt en het huis ontsnapt.

    Je vervolgt je weg naar het dorp. Onderweg kom je hier en daar wat wilde dieren tegen. Waaronder een hond die je kunt helpen ontsnappen uit een berenklem. De sfeer wordt al snel grimmiger wanneer je het eerste lijk gespiest aan een stok voorbij komt. Trouw aan de Resident Evil traditie kan je dit onderzoeken. Evenals het schuurtje waar je langskomt. Je vind er enkele dozen die, als je ze kapotschiet, items bevatten. Herbs, magazijnen, allemaal traditionele Resident Evil items die je toch weer direct thuis laten voelen.

    In het dorp aangekomen wacht je geen warm welkom. De dorpelingen komen op je afgerent met allerlei wapens. Na een poging ze allemaal neer te halen kwam ik al snel zonder ammo te zitten. De dorpelingen sloten me in, maar op dat moment drukte ik op de B knop en voila! Leon laat zien dat hij ook niet vies is van een goede karatetrap. Snel ren ik een huis in waar ik een shotgun vind. Tijd voor het betere werk.:) Hiermee is pas echt te zien hoe grof deze game is…hele lichaamsdelen vliegen in de ronte zodra je dit wapen op je vijanden afvuurt. De dorpelingen staan echter ook niet helemaal machteloos. Uit het niets komt er ineens een figuur met een zak over zijn hoofd en een chainsaw in zijn handen op me afgestormt. Daar eindigt dan ook meteen mijn speelsessie. Leon probeert nog tegen te stribbelen. Maar het heeft geen nut, zijn hoofd rolt van zijn romp, meer en meer dorpelingen verspreiden zich rond zijn lijk, het beeld wordt zwart…en in grote en bebloede letters verschijnen de woorden: You Are Dead…
     
  16. HomerJ

    HomerJ Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Héél cool Diego _O_ _O_

    Deze game staat bij mij hoger op de verlanglijst dan Halo 2 :)
     
  17. Neveler

    Neveler 123

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    dat komt niet vaak voor :)
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mja er zijn een aantal titels eind dit jaar die ik MOET hebben. De namen van die titels zijn: Viewtiful Joe 2, Halo 2, REZZIE 4, Paper Mario 2, Conker's Life and Reloaded. Dat zijn DE titels voor mij eind dit jaar. Ook zijn er nog een aantal titels die ik ook erg graag zou willen naast deze toppers. Voorbeelden daarvan zijn Fable, Starwars Republic Commando, LOTR: The Third Age, Metroid Prime 2, Tales of Symphonia, Baten Kaitos... Maar die eerste 5 ga ik absoluut halen, die 6 in het 2de rijtje haal ik verspreid over volgend jaar telkens als er dan weer wat geld op mnn rekening heb staan. :)
     
  19. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Europese boxart is zo als gewoonlijk weer de mooiste _O_
     
  20. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    is ie al import te bestellen???
     

Deel Deze Pagina