1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [E3 2005] Feiten PS3

Discussie in 'Games' gestart door The Pulser, 17 mei 2005.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kijk, jij begrijpt het! Compleet mee eens.
    De eerste Gran Turismo beelden zijn idd veel mooier dan de uiteindelijke versie.
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry hoor, maar daar zijn jullie toch echt wel mis hoor! Gt3 is veel mooier geworden dan men beloofd had, en jullie kunnen zeggen wat jullie willen, ik heb dat toen heel goed gevolgd allemaal, ik heb boeken hier liggen, de opm, de pu, waar het allemaal in staat, jullie kopen waarschijnlijk de pu ook wel, dus zoek het op, Kan je ook lezen dat Boris granturismo helemaal niet zag zitten, tot het uitkwam, toen was het pas mooi.
    Gt3 is juist een game waar ze zo geen filmpjes in de tijd voor gemaakt hebben. Dus dat snap ik helemaal niet hoor, er zijn filmpjes geweest(toen al), maar met granturismo 3, NO WAY! En zoals Cesar al zei, ps2 heeft zich al bewezen zoals het moest, er is geen één, geen één! demo, filmpjes dat zo mooi als jak 3, mgs3, god of war,... is, of wil je een game van het vroege stadium: ICO(wat een graphics), zone of the enders(voor die tijd ook enorme graphics,...)...
    En ik begrijp(zoals ik al zei) uw reactie heel goed Wouter, ik vind ook dat je met goede argumenten komt, maar dat van gt is echt niet waar, dat is juist een goed voorbeeld van sony, van eerlijkheid! En @ Walrus, wat ben jij voor een fan-boy?
    , Ben je nu helemaal gek, al de filmpjes?? Dat is wel bullshit hoor, AL de filmpjes? How he!

    En dat is zoals hierboven al zei helemaal niet waar, ik weet niet hoor,maar heb je dat filmpje toen wel tegoei gezien?? Toen zag het er mooi uit, maar belange niet spectaculair,gt 3 was toen het uitkwam spectaculair(heb je het gespeeld? Want daar begin ik stilletjes aan te twijfelen)
     
  3. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat? Heel de pers was het er over eens dat het er lelijk uitzag. (ze waren veel lovender over Ridge Racer, nochthans, als je GT3 naast Ridge Racer 5 zet is het grafisch een enorm verschil in het nadeel van ridge racer.) Gt3 en 4 zien er een stuk beter uit dan die eerste beelden van gt2000. Spijtig dat ik er geen filmpje meer over vind, maar wat je zegt is pure onzin. Net hetzelfde verhaal met het Vision GT filmpje voor de PS3, dat is de GT4 engine, een beetje opgevoerd (meer wagens en pitcrews enz, maar qua detail en textures nauwelijk een verschil). Wanneer we echte GT5 beelden zien zullen we wss versteld staan.

    Wat is het verschil als de cutscenes draaien op de ingame engine? Niets. Je ziet het enkel uit een ander perspectief. PS2 games hebben inmiddels de techdemo's evenaart en overtroffen, face it.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Jongens,

    Dit plaatje (toen zogenaamd GT3 ):

    [​IMG]

    Is mooier dan

    Dit plaatje (GT3 echt):

    [​IMG]

    GT3 is in het echt iets minder pixelachtig en iets scherper.
    Als jullie niet zien dat het eerste plaatje mooier is dan het tweede plaatje, dan is er echt iets mis met jullie ogen.

    @Boss jij vergelijkt de verkeerde plaatjes. Jij heb het telkens over GT2000, en dat waren idd wel ingame plaatjes. Die zijn idd wel lelijker dan GT3 uiteindelijk. Maar ik heb het over het eerste plaatje in mijn bericht. Dat was volgens Sony toen de nieuwe Gran Turismo ingame! En dat plaatje is veel mooier dan GT3 uiteindelijk.

    Dit is GT2000, die jij dus bedoeld, dit is dus de versie waar Boris het over had, en die is idd niet mooi:

    [​IMG]

    Zoals je ziet heeft Sony je dus genaait met dat eerste plaatje door te zeggen dat het ingame was.

    En Boss, ik heb de PS2 toen op de release date gehaald, ik heb inmiddels 4 PS2's, 90 spellen, ben abbonee van de PU en van OPM, ik weet echt wel waar ik het over heb hoor. IK heb ook al die verhalen gelezen en plaatjes gezien.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  5. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Komaan man, dat eerste plaatje ziet er niet uit. Lijkt door een photoshop programma in elkaar geplakt te zijn. Pas toen GT3 min of meer af was, zag het er echt goed uit. GT3 en vooral GT4 ziet er véél beter uit dan dat, meer realistisch wat je van die eerste screen niet kan zeggen. Als je het gespeeld hebt wéét je dat toch?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zucht :'-(

    Ten eerste waarom begin je constant over GT4? We hebben het hier over Gt3, dat is een spel uit 2001, GT4 is een spel uit 2005, kan je dus niet met elkaar vergelijken.

    Maar je snapt het nog steeds niet! Dat eerste plaatje (waarvan jij zegt dat ie in photoshop is gemaakt) was volgens Sony de nieuwe Gran Turismo ingame. Het tweede plaatje in mijn vorige post is die Gran Turismo werkelijk. Grafisch zit daar een groot verschil tussen. En van dat het eerste plaatje niet realistisch is en de tweede wel klopt niks. Ik weet niet of je wel eens een auto hebt gezien? Zoja, dan is het je misschien opgevallen dat auto's reflecteren. Eerste plaatje reflectie, tweede plaatje geen reflectie, realiteit reflectie, plaatje 1 dus meer realistisch. Dat jij de uiteindelijke GT3 mooier en realistischer vind dan de neppe screen, zou een kwestie van smaak zijn, maar het lijkt me meer dat je dan iets aan je ogen mankeert.

    Owja, je zegt het zelf al: ''Komaan man, dat eerste plaatje ziet er niet uit. Lijkt door een photoshop programma in elkaar geplakt te zijn.''
    Plaatje is dus zoals je zelf al zegt en je aan de plaatjes kan zijn nep.
    Dus zoals jezelf indirect al zegt, Sony heeft je dus genept met die plaatjes.
    Dat neppe plaatje van de zogenaamde nieuwe Gran Turismo op de PS2, komt een heel heel heel heel klein beetje in de buurt van een xbox 360 game. En dat moet mogelijk zijn op een apparaat wat onderhand een miljoen keer langzamer is dan een 360? Sure, kortom genept dus.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  7. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Wat ik alleen niet begrijp is waarom je hier nu pas mee aan komt zetten? Ik bedoel je gaf zelf al aan geen Sony hater te zijn, je hebt je PS2 op de release gehaald en sinds die tijd een behoorlijke gamescollectie opgebouwd. Waarom kom je dan nu pas ineens met deze hele rant richting de 'grote boze oplichter' Sony? En ook maar door blijven gaan over die graphics. Ik moet me toch sterk vergissen maar wat ik van je weet was je volgens mij toch allesbehalve een graphics hoer. Vat dit laatste overigens aub niet al te verkeerd op.

    Heeft wat er ook is gebeurd ook maar iets afgedaan van het feit dat jij je hebt weten te vermaken met allerlei goede games? Ik betwijfel het.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    We hebben het over het bedriegen van Sony met de zogenaamde ingame beelden over de PS3, ik gaf aan dat dat ook al met de PS2 is gebeurt. Beweren dat beelden ingame zijn, terwijl ze het uiteindelijk niet zijn.
    Graphics zijn voor mij niet de belangrijkste factor, maar ik mag het toch wel niet leuk / netjes vinden dat Sony ons nou al een paar heeft genaait en de dingen mooier laat zijn dan ze werkelijk zijn? Mag ik daar niks over zeggen? Het is gewoon niet netjes, klaar. Zeker niet als ze het al eens eerder hebben gedaan. Mensen (waaronder ik) zijn daar ingetrapt. En als het dan niet waar blijkt, dan voel ik genept.

    Waarom ik er nu over begin? Omdat Sony van de week weer ''ingame'' beelden liet zien. Ik sta daar wat wantrouwend tegen over, en daar onstaat deze discussie uit.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  9. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Op de E3 zagen wij de meest spectaculaire en schitterende movies van allerlei games voor de Playstation3. Computer Gaming Magazine mocht de speelbare code van Gundam aanraken. Dit viel echter bijzonder tegen. Kleuren verliopen, belichting is matig evenals de smoke en dust effecten. Daarnaast zuigt de framerate ook nog eens. De graphics waren okay, maar de game kwam niet in de buurt van dat wat er op de E3 getoond werd.

    Somewhere along the way all the color was drained out and the lighting effects got gimped, along with all the nifty dust, smoke, and muzzle flash effects. Even so, the framerate still is a bit choppy. Now, of course it looks pretty good compared to the current generation of games already, and it's going to look better and run smoothly when it actually ships next year, but will it get anywhere near that E3 video? Enough to sell a $400 PS3? Wait a sec before you answer— whenever I'm trying to stifle a perturbed, E3 hype-induced yawn, it makes it hard to hear what someone's saying.

    bron: www.gametab.com
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Welleens nagedacht dat alles op dat moment gescript is en er dus geen AI en dergelijke berekend wordt. Is Halo 2 net zo mooi als zijn cutscenes? Bovendien is ene stilstaand plaatje niet zoveel soeps, want je had net zo goed Shenmue plaatjes aan kunnen halen.Een leuk stukje van ene andere forum.

    Het mooist zou het zijn om de tech demo's van toen te vergelijken met ingame footage van nu.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2005
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke, wouter87, ik begrijp je, ik vergeleek inderdaad met gt2000. Maar dat ondere plaatje(het echte) is wel niet zo een mooi plaatje, je kan er veel mooiere uitpakken van de echte gt3, maarja, whatever, je hebt je standpunt goed verdedigt, en ik ben het over het algemeen wel eens ;)(maar toch vind ik dat sony 'mij' nooit bedriegt heeft, maar zo bekijk ik het, ik snap het dus wel dat je je bedrogen, andere mensen zich bedrogen gevoelt hebben)
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Zoals ik al zei, GT3 is in het echt mooier dan het plaatje. Scherper en minder pixelachtig. Het is gewoon een low-res plaatje, maar het ging erom dat het ook een Nissan Skyline is.
    Ik begrijp jouw standpunt trouwens ook wel. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik kijk heel erg uit naar de PS3, maar ik ben gewoon wantrouwend.
    Mooi dat we elkaar begrijpen. :cool:
    Maar goed, laten we het er maar niet meer over hebben, en maar verder gaan over de PS3.
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Indeed :)
     
  14. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we dat maar doen ja. Dus, wat vinden jullie nu van die teaser van Lair? http://media.ps3.ign.com/media/761/761161/vids_1.html

    Grafisch vind ik het er wel in orde uitzien, maar ik ben benieuwd naar het concept. Gewoon met een draak spelen spreekt me nu niet echt aan eerlijk gezegd.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Lair ziet er wel cool uit ja, maar ik weet eigelijk niet goed wat ik er moet van verwachten. En de ps3 zal speelbaar zijn in september:):) yeah!!!
    Bron:www.gamed.nl
    Hell yeah, de eerste speelbare sessie in september, maar nog maar op 2.4 Ghz. Maar maakt niet uit, de beelden zullen wel mooi zijn, dan kan er niet gezeverd worden van filmpjes, en bla bla... maar zoveel moet je ook nog niet verwachten van de TGS, duurt nog even voor de ps3 uitkomt,...de ps3 wordt krachtiger(met de 3.2Ghz)en in december worden de goede devkits verstuurd.
     
  16. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan je sig en naam is te zien dat jij (boss) nogal een Metal Gear solid fan bent, dus met dit nieuws zal jij vast ook blij zijn (is al wel zo'n week oud, mss wist je het al):

    Goed nieuws voor fans van de betere actiehelden die ook nog eens graag sluipen. Hideo Koijima is volgens Gamesrader van plan om Metal Gear Solid 4 in Duitsland te onthullen.

    Dat zal gebeuren tijdens de Leipzig Game Convention van 17 tot 21 augustus, een soort E3 in Europa zeg maar. We kunnen ons verwachten aan de nieuwste ontwikkelingen van de game en het spel zal ook voor het eerst te zien zijn. Daarnaast zal Kojima, samen met Shinta Nojiri, Metal Gear Acid 2 toelichten
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    COOL!!!! Maarja, veel gaat hij toch nog niet laten zien hoor, het gaat nog zo lang duren voor mgs4 uit is :'-( , maar toch goed nieuws ja:)
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    nieuws: Iets meer bekend over de PS3.
    Het nieuwste playstation magazine heeft een special over de PS3. De informatie stamt volgens het PS magazine direct van Sony.

    - geen memorycards meer.
    Voor de PS3 worden geen memorycards meer gebruikt maar waarschijnlijk memorysticks pro, die ook voor de PSP worden gebruikt.

    - Geen PS, PS2 toebehoren meer te gebruiken.
    Echter voor het gebruik van je oude controller komt er een USB oplossing, en dat is wel goed nieuws, en kan ook makkelijk omdat de button-layout van de PS2 controller en de PS3 controller het zelfde zijn.

    De PSP te gebruiken als afstandbediening.
    De PSP zal dus kunnen functioneren als afstandbediening, zelfs als de PS3 in standby staat kun je met de PSP hem gewoon aansturen via WiFi..

    • TiVo-Input
    Voor de PS3 zal een Video-Input-Box geleverd worden,die men via een USB poort zal kunnen aansluiten,daardoor is het mogelijk een video en geluidssignaal zoals bv een tv uitzending op te slaan op de HDD.

    • de meeste games in 720p
    De meeste devvies zullen voor te beginnen de games gaan uitbrengen in 720P, dat laat men wel aan de ontwikkelaars over of ze het doen, het is geen verplichting. Er zullen ook ontwikkelaars zijn die hun games in 480I of 480P gaan uitbrengen. Aan hun de beslissing.

    Let wel, dit stond in het PS-magazine of het ook zo is is nog niet officieel door Sony bevestigd...
    nog nieuws: PS3 krijgt mogelijk Blu-ray op 2X
    De PlayStation 3 blijft de gemoederen bezig houden. Gisteren was er al nieuws over de specificaties van de console, vandaag is er alweer meer bekend. Hoewel, eigenlijk zijn het opnieuw speculaties, want Sony zal pas over een aantal maanden de definitieve samenstelling van de PS3 bekendmaken.

    Vandaag gaat het over de Blu-ray. Een techneut van Hewlett-Packard, 1 van de bedrijven die Blu-ray drives maakt, liet weten dat er direct bij de introductie van het systeem (dit najaar) al drives beschikbaar zullen zijn die op dubbele snelheid kunnen lezen.

    De standaard leessnelheid (1X) van Blu-ray is 36Mbps, maar de eerste machines die in november van dit jaar op de markt zullen komen, zijn gelijk al in staat om op dubbele snelheid te lezen, dus 72Mbps.

    Hoewel de man van Hewlett-Packard zich helemaal niet uitliet over de PS3, wordt er door diverse site direct gespeculeerd over de inhoud van de console. Als drives die 72Mbps kunnen lezen al in november beschikbaar zijn, zou het voor Sony wellicht haalbaar zijn om de PS3 met zulke 2X drives uit te rusten. Het zou de levensduur van de console ten goede kunnen komen. De verwachting is namelijk dat het binnen een jaar al mogelijk is om op 4X, 8X of zelfs hoger te lezen en dan zou de PS3 met een drive die op 1X leest erg achter blijven.

    Sony heeft uiteraard niet op de speculaties gereageerd en zal dat naar alle verwachting ook voorlopig niet doen.

    Concurrent Xbox 360 moet het doen met een standaard DVD-speler, hoewel Bill Gates (introductie overbodig) eerder dit jaar in een interview liet weten dat Microsoft overweegt om later modellen van de Xbox 360 uit te rusten met HD-DVD, een concurrent van Blu-ray en onder andere ondersteund door Toshiba.
     
  19. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Devkits pas in december en dan willen ze in maart lanceren met Killzone 2, GT Vision en Tekken 6 ofzo? Never nooit dus :) Zal wel weer Tekken Tag Tournament 2 worden met een opgepoetste GT4000... Als ze hem in maart in japan uitbrengen that is.

    Mochten ze begin volgende jaar lanceren dan staat het al vast dat er geen echte super toppers zullen uitkomen. Devs hebben gewoonweg niet genoeg tijd om games te maken voor hardware die ze pas 3 maanden in hun uiteindelijke vorm hebben.

    Maar we zullen zien met wat sony in september komt.
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog een artikel over de ps3
    Het artikel kun je vinden http://www.sony.co.uk/view/ShowArticle.action?article=1121156666920 . Het artikel is deel van een serie, het twee deel gaat over de spellen. Met deze artikels probeert Sony in het kort te vertellen waartoe de PlayStation 3 in staat is.

    ps3 games to come:

     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2005

Deel Deze Pagina