1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [E3 2005] Feiten PS3

Discussie in 'Games' gestart door The Pulser, 17 mei 2005.

  1. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    en god of war is een heerlijke game.:)
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad!!! Maar het is nog niet officieel bevestigd door sony of god of war 2 een launchgame wordt, zou wel cool zijn. Maar ze zijn er al een hele tijd aan bezig hoor, na god of war hebben ze rechtstreeks verder gewerkt aan god of war 2,dus ...:)
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zou het liefst toch een GTA game als launchtitel hebben. Heb je meteen een titel waar je lang mee bezig bent en het is een systemseller.
     
  4. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet, gta verdient het om zoveel ontwikkelingstijd te krijgen die ze nodig hebben. Zeker nu de verwachtingen zo hoog liggen kunnen ze het niet maken een gerushte game op de markt te brengen. En dat geldt eigenlijk ook voor God of War, ik zou liever enkele maanden of zelfs meer dan een jaar langer willen wachten op GoW2 i.p.v een vervolg waar ze tegen tijdsdruk aan gewerkt hebben.
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Verwacht eerder dat GoW 2 op de huidige PS2 komt dan op de ps3.
    Toen GoW af was en meteen zijn begonnen aan deel 2 had sony nog geen dev-kits voor de ps3.
    Dat is ook 1 van de redenen dat Tecmo nu net pas begonnen is met het ontwikkelen van spellen voor de ps3. Ze hebben nog niet zolang de devkit.
    In het geval van GoW verwacht ik daardoor dus dat ie gewoon op de ps2 komt. Zeker als ze de engine gebruiken van deel 1 (en dat verwacht ik wel) hebben ze natuurlijk veel minder tijd nodig als bij deel 1.
    Tenzij ze dus hetzelfde doen als rare bij kameo.

    15 maart geloof ik zelf eerlijk gezegd niet in.
    Ik denk dat we de ps3 niet voor de herfst 2006 zullen zien. Mocht ie eerder uitkomen reken er dan in ieder geval maar op dat er weinig spellen bij de launch zullen zijn.
    Dit ook door het devkit verhaal. Het is nu nog ongeveer 7 maanden tot die launch datum.. Dat lijkt veel tijd maar dat is het niet als ze net begonnen zijn met het maken van spellen voor de ps3.

    Maar we merken het verder wel. Die ps3 komt in ieder geval bij mij thuis.
     
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze bedoelen misschien bij de launch van Europa...(eind het jaar misschien? :{ )
    En wat je daar zegt, van dat ze toen nog geen dev kits hadden, de ontwikkelaars van de xbox 360 games hadden ook geen dev kits(toch niet snel). En ze kunnen toch beginnen te ontwikkelen bij een game op een zware pc, niet? en dan als ze de dev kits hebben ,daar mee verder gaan,allé dat dacht ik toch altijd,zo hebben ze het toch ook in het begin gedaan met de xbox 360 games, of ben ik mis?
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Square Enix praat over remake Final Fantasy VII

    In een interview met de EGM praat Yoshinori Kita en Tetsuya Nomura van Square Enix over een mogelijke remake van Final Fantasy VII.

    In het interview zegt Yoshinori het volgende:
    Als men het spel [Final Fantasy VII] in de kwaliteit van de techdemo op de PlayStation 3 wil realiseren moet men er met 300 man ongeveer 5 jaar lang aan werken.
    Ook vertelt Yoshinori het volgende over de kracht van de PlayStation 3:
    In een PS3 Final Fantasy spel zouden wij de mogelijkheid hebben om ongelooflijk gedetailleerde personagemodellen te maken, zodat hun uiterlijk op basis van wapens en kleding verandert in zowel gevechten, overworld en cut-scenes.
    Tetsuya Nomura, welke verantwoordelijk is voor o.a. Final Fantasy VII Advent Children zegt het volgende:
    Dhr. Kitase heeft meerdere malen gezegd dat als er een remake komt, ik de aangewezen persoon ben. Ik heb echter zoveel andere projecten lopen dat het moeilijk wordt om ook nog aan een Final Fantasy VII te werken... Aan de andere kant is het wel een interessante optie.

    Ook is er al gezegd geweest dat er geen limiet meer is voor het ontwikkelen van een game voor de ps3(voor de xbox 360 is dat misschien ook zo, maar dat heb ik nog niet gelezen).
    Zo had je tot nu toe altijd een limiet, je kon je game niet zo gedetailleerd maken als je wilt, je kon je game niet zo groot maken als je wilde, je kon niet... maar met de ps3 is er geen limiet meer(is er gezegd geweest). Je kan het zo groot, zo gedetailleerd,... maken als je maar wilt, dit maakt het ook ergens wel moeilijker een game te maken(kruipt veeeeel meer tijd in...)
    Dat spreekt me wel enorm fel aan allemaal, maar ik wil het toch nog gaan zien of ze allemaal kunnen gaan waarmaken. Want als je in je game de bomen echt laat groeien,... als je iets doet wat echt een gevolg heeft voor de toekomst,... dan denk ik toch wel dat je een limiet gaat hebben...:) maarja we zullen zien he...
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk (weet haast zeker) dat de 360 eerder aan een 'limiet' zal zitten dan een PS3, vanwege de blu-ray.
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, maar een PS3 heeft ook nog zoiets al een Emotion Engine (toch)...
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat hier staat betekent dat de 360 ATI GPU sterker is, en GPU is niet zo zeer het minst belangrijskte game. MAar het gaat mij om het feit dat het 'maar' een broertje van de GeForce 7800 GTX is, en dat is mijn visie wel jammer.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is de Cell processor voor de PS3. De processor van de PS2 heette Emotion Engine. Leuke namen, maar meer ook niet :cool:.

    De PS3 heeft wel een voordeel met een Blu-ray speler. De opslagcapaciteit is aanzienlijk veel groter dan dat van een DVD. Maar in het opzicht van de opvolger van de DVD vind ik het maar link. Op dit moment is het nog hartstikke onzeker wat de opvolger gaat worden, HD-DVD of Blu-ray? Stel dat het HD-DVD gaat worden, dan heb je voor films e.d. weinig aan de Blu-ray speler in je PS3. Als het andersom zou zijn, dat Blu-ray wel de opvolger wordt, dan zitten de PS3 eigenaren natuurlijk gebeiteld.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Rikkel : ja, op dat gebied is xbox 360 krachtiger, maar op velen andere gebieden is de ps3 krachtiger, zoals ik al eens zei, beide consoles hebben beiden hun voordelen, capaciteiten,...
    Maar je moet toch eens logisch nadenken, de ps3 komt waarschijnlijk hier pas in de zomer uit(ik denk eerder tegen Kerstmis hier,een jaar later dan de xbox 360!!!!) dus het kan dan toch niet dat de xbox 360 krachtiger is...? Als je daar eens even over nadenkt,maarja, mij maakt dat niet zo veel uit, het verschil zal wel niet zoo groot zijn, de games tellen voor mij. En momenteel ziet dat er goed uit voor de xbox 360.

    Maarja, het gaat er bij sommige mensen toch echt niet in, dat de ps3 krachtiger gaat zijn, ze blijven het ontkennen(ik zeg nu niet u he Rikkel, maar toch haat je precies Sony,...en ik weet niet waarom...?), mensen die console komt een jaar later uit waarschijnlijk(hier dan toch denk ik), Waarom was de xbox krachtiger denken jullie...(is zoveel later uitgekomen dan de ps2...)

    ...
     
  14. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik ga voort op wat de developers vertellen en daaruit kan je concluderen dat PS3 de krachtigste wordt.

    En btw, het artikel is fake, die xboxsite was gewoon op sensatie uit. lees het echte artikel maar, de RSX chip is dus wel degelijk sneller: http://img348.imageshack.us/img348/5135/psm23vg.jpg
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2005
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Persoonlijk vind ik de 'krachtmetings' verhalen tussen beiden consoles pure waanzin. Beiden hebben een hele andere architectuur, en zijn op hun eigen manier snel. Al die power is leuk, maar het zijn voor een groot deel de games die een console kunnen maken of breken.

    Ik kijk heel erg uit naar beiden consoles, en ga ze ook zeker allebei kopen. Het zal mij dan ook een worst wezen welke van de twee het krachtigste wordt :).
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Sluit ik mij wel bij aan :)...
     
  17. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Is inderdaad fout wat ze bij teamxbox zeiden.
     
  19. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Gameinfo uit de nieuwste PSM:


    The latest on PS3's power
    "Once we have final hardware for both next-gen systems, we'll have a much better idea of how they compare, but the general consensus right now is that the PS3 is considerably more powerful than the X360 across the board," said a developer.

    GTA 4: Rebuilt from the Ground Up

    The next GTA game is going to look really good. It's a no-brainer that on the most powerful games console yet, one of our favorite series will have better graphics. But, base on developer Rockstar North's technical research, GTA4 will be more about immersion than just mere eye candy.

    Rockstar North is creating a specialized game engine for PS3 that will bring GTA 4 to life to a degree that the PS2 games could only hint at. Speciafially, they're going to be using the high data transfer bandwidth of the Cell CPU, RSX GPU, and Blu-ray Disc to use several streams of game info simultaneously. The game's city- unfortunately yet to be even hinted at- will still be free roaming and seamless, but broken down into smaller, more deatailed areas at the engine level, into which the game designers are going to eb able to pour more textures, more oject variety, and tons of details (such as discareded soda cans with their own physics), just for starters. The goal is a city that's less repetitive and where everything - and everyone- looks and acts mroe like they would in the real world on every level.


    MGS 4 Becomes a War Zone

    One source has described the game to PSM as "a cross between Rambo and Black Hawk Down," with Solid Snake plunged into the middle of a high-intesntiy urban war zone where artillery is taking out cover all aroudn him and AI controlled "sidekicks" fight alongside him as if they were actual human-controlled characters. The new 3D camera will paly a big role in surviving the fight quarters and constantly changing cover.

    Kojima has an update on teh game planned for TGS.


    Now onto the new list of the gamelineup for the PS3...

    Quote:
    The PS3 Game Lineup So Far

    Activision
    Spider-Man 3

    Bandai
    Mobile Suit Gundam

    EA
    NFSU 3
    Madden NFL 2007
    Medal of Honor
    NBA Live 2007
    Fight Night Round 3
    Def Jam 3
    Tiger Woods PGA Tour 2007
    New SSX
    New Burnout

    Majesco
    The Darkness

    Buena Vista Interactive
    Pirates of the caribbean: dead man's chest

    Capcom
    Return of a "beloved fighting franchise" ( Super Street Fighter?)
    New Ghouls N' Ghosts ( oh hell yes )
    DMC 4
    RE 5

    Rockstar
    GTA 4
    Western-themed action game (likely Red Dead Revolver 2)

    Sony
    New Team ICO project ( !!! )
    Genji 2
    Warhawk
    I-8
    The Getaway 3
    Killzone 3 ( first time its ever been actually 3 )
    GT 5
    New Hot Shots Golf
    MotorStorm
    Eyedentify
    Heavenly Sword
    Formula One 2007
    New Wipeout ( OOOO YEAAAH )

    Sony Online Entertainment
    Marvel comics MMORPG (thought this was going to be exclusive to XB360?)
    Untitled Fantasy MMORPG

    Namco
    Tekken 6
    Ridge Racer 6

    Eidos
    Tomb raider Next-gen

    Lucas Arts
    Star Wars: Clone Wars
    indiana Jones (launch with new movie)

    Konami
    MGS4
    Suikoden V
    Castlevania

    Midway
    UT 2007
    Mortal Kombat
    Stranglehold

    Atair
    Test Drive Unlimited

    THQ
    New WWE Project

    Sega
    Fifth Phantom Saga
    Sonic The Hedgehog
    Condemned: Criminal Origans

    Tecmo
    Fatal Frame 4

    Ubisoft
    Prince of Persia 4
    Killing Day

    Koei
    Ni-oh

    Also in developemnt...
    Dark Sector, Dirty Harry, Battle Angel, Alita, Project Avalon, Endless Saga, Lair, Possession, Death Jr., Metronome, Psychopath, FF XIII, Alan Wake
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2005
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Goed nieuws!!! Check die games!!!! En mgs4, gta... _O_ _O_ Halulua!!!!:D
    Edit: en Gta4, wordt volledig gemaakt naar de wensen van de ps3. Maakt enorm veel gebruik van de "Cell", blu-ray,...de technologie van ps3. En Mgs4!!! Daar ga je met snake in een warzone terecht komen, hoe fucking cool man!!! NO PLACE TO HIDE, daarom!!! Omdat het war is!!! _O_ _O_ _O_ ,kan niet wachten, gelukkig koopt mijn broer al die ps3 games :9
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2005

Deel Deze Pagina