1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[E3 2005] Feiten: Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja kheb net ook al een heel verhaal moeten lullen in het forum van PS3 feiten. Daar foccusen ze alleen maar op de filmpjes en de cijfertjes, maar zoals jij herboven ook al beschreef tomdamasker schreef ik dat ook in dat forum dat de beide fabrikanten in ongeveer dezelfde periode de Hardware hebben binnegehaald dus zoveel verschil in gfx en snelheid zal er niet zitten. En ja ik ben een Xbox fanboy en wat dan nog ik blijf voor 100% geloven in microsoft en omdat het spellen aanbod in my zicht een stuk vetter zijn en laat ze alsjeblieft ophouden over Killzone 2 plz Killzone 2 gemaakt door guerilla Halo 3 door Bungie, mmmmmm Geurilla VS Bungie welke ontwikkelaar is beter dan ga ik tog voor Bungie
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben ik wel met je eens Microsoft weet best wel waar ze mee bezig zijn.


    lees ik uit jou mooie verhaal dat je bedoelt dat om 1 Billion people online tekrijgen de prijs nog al; eens laag kan blijven! :)
     
  3. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    precies we moeten gewoon allemaal afw8ten tot we het gewoon met onze eigen ogen gezien hebben en ook al zou de PS3 kwa gfx een stukje beter zijn so wat dat maak me dus geen fuck uit waar ik de Xbox 360 voor koop is voor Ninja Gaiden 2 - PGR 3 - Ghost Recon 3 - Halo 3 - Top Spin 2 enz als iemand dit slechte titels vind dat kan bijna niet
     
  4. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 gaat alles ownen omdat de Live ( on-line ) service gewoon beter is . _O_
     
  5. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was wat ze bij die persconferentie zeiden...het zou mooi zijn als de straatprijs van ca €350 inderdaad klopt......+ dan ook nog eens de gratis Silver service voor de weekenden voor mensen die wel live wilden altijd maar dat niet konden vanwege het feit dat ze geen creditcard hadden!!! Het zou een hoop mensen kunnen overhalen...en wat te bedenken van het feit dat je straks net als op de pc je demo's gewoon kunt DL. hoef je ook geen magazine meer te kopen waar zo'n disk bij zit....nee mensen dit gaat helemaal goed komen!!!
     
  6. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het dus heelemaal mee eens . _O_
     
  7. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0

    Op dezelfde datum de hardware hebben ingekocht? Denk je dat ze ff naar de macro lopen en daar een baal chips vandaan halen ofzo. Op de cellprocessor heeft een heel team van IBM zitten zwoegen en hetzelfde geld voor de videokaart van Nvidea. Het is allemaal speciaal ontwikkeld voor de PS3 en straks gaat het waarschijnlijk pas in PC's gebruikt worden.

    En wat voor semrige verkooptrucjes heeft Sony ooit gebruikt dan? En waarom heeft sony ons bedrogen met de eerdere Platstations? De PS2 kwam 2 jaar eerder uit dan de Xbox, dus als je de hardware bedoelt, dan is dat gewoon gelul. De PS was ook bijna een revolutie in gamen dus ik zou Sony eerder dankbaar zijn.

    Die online service moeten we maar afwachten van Sony, maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt. Ik hoop dat het iig gratis word in tegenstelling tot Xbox Live.
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat zelfde geld voor de Xbox 360, waar IBM ook aan mee heeft gewerk. Ik denk dan ook dat het gewoon gelijk op gaat kwa crapix. En die Cell kan mij op dit moment echt niks boeien, vooral na het zien van al die filmpjes. Want zelfs in het Unreal 3 Engine filmpje, bleek dat alles gewoon op een (microsoft) pc draaide.
     
  9. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    jep en die game komt ( unreal 2007) komt toch op beide platformen uit :p
     
  10. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Final Fantasy XI kwam toch online?
     
  11. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Hoe wou je 'm anders spelen? Het is immers een MMORPG ;)
     
  12. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    De processors van de XBOX 360 zijn net zo krachtig als die cell.
     
  13. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    oké dan..
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Azumanga - posts met alleen "oké dan.." erin mag je gewoon voor je houden. Graag alleen met inhoud posten. :)

    Jaspero - bron, theorie, argumenten?
     
  15. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee de Xbox 360 gebruikt bestaande processors.
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil graag reageren op jou eerdere reactie :9 Het is waar dat de mensen bij IBM iets nieuws hebben gemaakt, namelijk een nieuwe chip exclusief voor de ps3, over je uitspraak dat Nvidea dat ook heeft gedaan vind ik betrekkelijk, zij zijn evenals ati heeft gedaan met de x360 kaart ontwerpen voortegegaan op een model en hebben die verbeterd, maar totaal nieuw zou ik het niet willen noemen, niet van nvidea en niet van ati,

    En of het in pc gebruikt gaat worden is ook nog lang niet zkr, de mensen van sony weten maar al te goed dat je een systeem goed moet uitbalanceren en daarom een goede architectuur moet hebben, de cell chip is in theori snel, maar zo als ik het nu bekijk is de ps3 niet goed uitgebalanceerd en zullen we nooit echt de kracht van de ps3 gaan zien (maar dit heb ik in de e3 ps3 forum al uitgelegt), kan je een pc goed uitbalanceren en goede architect geven met of zonder cell chip, dat is nu de vraag omdat de concurentie er al aan komt, ikzelf denk dat de cell chip het nooit gaat redden om echt een echte concurent te worden van de huidige hardware makers, maar dat is puur speculatief.

    Verder vind ik de opmerking:
    een beetje kinderachtig, ik geef je gelijk, het zijn namelijk bestaande processors, maar in de vorm die we aan gaan treffen in de x360 is totaal nieuw, namelijk 3 processoren die met elkaar samenwerken en elkaar taken kunnen geven/afstaan, ik heb dat niet eerder gezien in consumenten goederen, verder ga ik niet verder over welke console nou beter wordt aangezien dit een zinlose discussie word, we zullen het zien, en de console die de beste architectuur en samenwerking tussen de verschillende componenten in combinatie met sterke hardware kan leveren zal de sterkste console zijn ;)

    En btw, sony heeft in het verleden met de ps2 geprecenteerd werd filmpjes laten zien die de mogelijkheden van de ps2 lieten zien, nadat iedereen hier angstig en enthaisiast van werd bleek dat de emotion engine toch niet zo prachtig was als iedereen gehoopt had, die filmpjes die zij toen hebben laten zien zijn nooit waargemaakt op de ps2, veel mensen zien een dergelijke wijze die sony nu voert, want eer dat de filmpjes die getoont werden op de E3 ingame kunnen zijn spreek je over 8 a 9 jaar, en dan heeft iedereen al een ps4 of xbox720
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  17. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 zal mischien iets krachtiger zijn maar dan moet je die kracht ook benutten, maar op een ander forum op deze site heb ik gelezen dat sony maar 50% kracht heeft gebruikt van de PS2 terwijl de XBOX 70% heeft gebruikt.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Goed gezegt Jordo, ik heb er niks aan toe tevoegen. :)
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Volgens Sony was de PS1 een briljant stukje techniek, dat net zo krachtig was als d etoenmalige arcadekasten van Sega. maar ik heb nooit iets gezien dat leek op Daytona USA zoals dat er uit zag in de arcade. Want Sony gaf cijfertjes waarbij de polygonen gene textures hadden. Ze hadden het over realtime games en lieten vervolgens introfilmpjes zien.

    De Sega dreamcast was overigens de eerste console met een hoge resolutie (hoger dan de PS2) en met 60fps games. Toen de Playstation 2 uitkwam zagen de games er beduidend minder uit dan de toenmalige Dreamcast games, omdat de dreamcast makkelijk te programmeren was en dat de makers dat apparaat al goed onder de knie hadden. Natuurlijk was de PS2 iets beter, maar zeker niet revolutionair, de Dreamcast had de console al een niveau verder getild. Wie ene dreamcats heeft/had weet dat de Dreamcast twee jaar voor de PS2 al briljante dingen liet zien.

    Toen de PS2 specs bekend werden leek de PS2 duizend maal krachtiger dan de Dreamcast, maar alleen op papier. De fimpjes die ze lieten zien van de emotion engine leken niet veel op de games, vol met jaggies, die bij de launch uitkwamen. Zelfs de huidge PS2 games lijken niet op de filmpjes van toen. Sony gaf een polygon count aan waarbij alle vormen van shading en dergelijke uitstonden en kwam zo op gigantische cijfers uit.

    Sony weet dingen gewoon slim te brengen. Dat is niet erg, maar schept wel hogere verwachtingen. gelukkig is Microsoft nu zo slim om Sony op dezelfde manier terug te pakken. Uiteindelijk hebben wij straks twee gelijkwaardige systemen met vette games.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2005
  20. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor videokaart zit er in de ps2, of werd dat ook via de EM geprocessed? sony zei door techniek van nividia en ati het programmeren dus voor het grafische gedeelte makkelijker/beter was omdat ze de tecniek veel beter kennen itt Emotion Engine. Maar ik weet niet of dat helemaal klopt. Maar het klinkt logischer als het grafische gedeelte zelf door nivdia verzorgt is en daarmee ook de transfer van het programmeren vanaf pc naar ps3 beter aansluit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina