1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[E3 2005] Feiten: Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde ook niet zeggen dat de Ps2 revolutionair was, maar eerder de PSone. Ik bedoel niet revolutionair op het vlak van hardware, maar eerder in commercie. Voorheen was gamen meer weggelegd voor de wat serieuzere gamers. Veel mensen hadden wel een SNES ofzo, maar die groep was lang niet zo groot als die van de PSone. In mijn ogen heeft de eerste Playstation het gamen toch wel zo'n beetje op de kaart gezet. De Dreamcast was helemaal een prachtapparaat alleen was ie gewoonweg z'n tijd te ver vooruit. Daarbij komt nog eens dat de grote groep toch achter Sony aan ging lopen en nooit had en waarschijnlijk heeft gehoord van een Dreamcast. In het begintijd van de Xbox was ik bang dat die hetzelfde lot ging delen, maar gelukkig is dat niet gebeurt.
     
  2. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    dreamcast is masterlijk.... kwa Specs beter dan PS2
    maar ik denk dat 360 zwaar flopt
    voor mij gene xbox meer
     
  3. FabianNL

    FabianNL Guest

    en waarom zou de 360 dan "zwaar floppen"? en als we nu weer het verhaaltje krijgen over de grapighs, laat maar zitten dan....
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Om jou waterdichte argumenten kan ik helaas niet heen! De xbox 360 is gedoemd!!! :'-(
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De SAPS reclame was geniaal. Iedereen wist wat ene playstation was. Maar de Nes was ook een dergelijk systeem en stond in veel huiskamers. Ik denk inderdaad wel dat Sony ook de huismoeders op de kar heeft gekregen.

    Ik dekk ook dat het onstaan van een brede gamesmarkt ook een andere redenen heeft gehad. De Nintendogeneratie, waarbij de ouders van nu opgegroeid zijn met pong, de atari en nes, heeft immers een hele andere kijk op gamen. Sony was op het juiste moment op d egoede plek. En niet alleen het budget maakt iets uit, anders was MS nu al lang marktleider.

    Ik hoop in ieder geval op ene SNES, Mega Drive situatie......
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Daarbij zit Sony in de schulden dus als inderdaad budget uitmaakte :+. De PS2 ziet er goed uit maar ik blijf gewoon sceptisch. Van microsoft heb ik gezien wat ze hebben, ik heb het gespeeld. PS3 was nergens te bekennen en had alleen wat tech filmpjes. Net als veel anderen weet ik dat Sony dit vorige keer ook geflikt heeft en dat ze het toen niet konden waarmaken. Ik wacht dus rustig af :)
     
  7. Vengo

    Vengo Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    MS zit ook diep in de schulden...
     
  8. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Schulde? Dacht dat het één van de rijkste bedrijven was..
     
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja vertel maar waar ze die schulden hebben. Ik denk dat als dat zo was het toch wel een keer op het nieuws zou zijn geweest ? :confused:
     
  10. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien bedoeld hij dat de xbox nooit winstgevend is geweest? ofdat de entertaiment divisie in de schulden zit??
     
  11. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ja ik hoop voor hem dat hij dat bedoelt want anders heeft hij er niet echt verstand van.
     
  12. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    mischien een domme vraag maar kunnen de xbox games nou ook op de xbox 360??
     
  13. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Is nog niet helemaal duidelijk, iniedergeval niet alle spellen alleen de grote spllen zoals Halo 2 enz :? (las ik op een site)
     
  14. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja de best verkopende zouden er op werken, maar je kan wel gewoon je oude schijfje gebruiken. het is nog een beetje vaag verhaal 8)
     
  15. FabianNL

    FabianNL Guest

    bekende verhaal wat al 10x gezegt is:

    nouja, kon ff het goede stukje niet vinden maar hier kan je het ook wel uit opmaken O-)

     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Samengevat, de Xbox 360 is niet echt backwards compatible. De Xbox 360 emuleert oudeXbox spelletjes. Omdat emulators niet elke willekeurige game afspelen, ondersteunt de emulator alleen de best verkopende games, waarvoor de emulator geoptimaliseerd wordt.
     
  17. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    het is altijd beter dan niets denk ik maar.
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    zal bia gespeeld kunnen worden op de 360?
     
  19. FabianNL

    FabianNL Guest

    is nog niet bekend, moet je nog even op wachten dus op dat antwoord...
     
  20. Grote Smurf

    Grote Smurf Tsjah...

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk snap ik die heisa over dat backwards compatible niet zo. Als ik een xbox360 thuis heb, en opeens de neiging heb om een xbox spel te gaan spelen (grote kans dat dat nooit gebeurd maar goed 8) ) dan schuif ik toch gewoon de oude xbox weer even onder de tv, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

    Om vanwege deze reden dan maar bijvoorbeeld geen 360 aan te schaffen maar een andere console vind ik een beetje maf, al zeg ik het zelf.:9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina