1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E3 2006

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tecnomic, 18 feb 2006.

1. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    this dude never lies

2. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, oke, daar heb je goeie punten. Trouwens, ik vind ook dat Sony een beetje(veel) te ver is gegaan met die beelden vorig jaar(heb het er dikwijls over gehad met mijn broer, hij beziet mij trouwens als een xboxfanboy(dat begrijpen jullie niet he :D , gewoon omdat ik altijd tegen hem hele goede argumenten zeg,maar hij heeft altijd een perfect antwoord van Sony(ps:cool:, en het klopt meestal nog,maarja, maakt niet uit, verder to the point nu). Maar ik kan het ergens wel begrijpen van Sony,maarja, dat is mijn gedachte he. En tja, ik zeg toch, dat ik denk, ik dit... We zien wel na E3, of ik gelijk heb. Trouwens, dat alle onderdelen af waren zoals RSX, CELL,... is dus wel degelijk een feit hoor,maarja, maakt niet uit. En kijk nu naar fight night, vorig jaar op E3(pre renderd op ps3 ), zag er fenomenaal uit. Het is uit op xbox 360(en ziet er werkelijk fantastisch uit),maar sommige beweren dat het er even mooi uitzag als vorig jaar E3, dat is nu weer eens een voorbeeld van een xbox site, dat ze xbox 360 voortrekken, want geloof me, fight night ziet er niet zo goed uit als vorig jaar op E3, ik heb die filmpjes nog een bekeken, en alles ging vloeiender, bewegingen waren soepeleren, en noem maar op. Maar dan kunnen ze wel zeggen van oooh, fight night ziet er realtime even mooi uit als pre-renderd ps3 vorig jaar. Dat verschil is net hetzelfde met motorstorm nu. Maar echt net hetzelfde gewoon, alleen met een racegame. En natuurlijk, nu wordt gezegd(wat ook zo is) dat motorstorm toch een stuk minder is. Nu zijn ze realistisch,maar met xbox 360 niet. Maar jullie doen zo precies van, dat motorstorm er niet goed uitziet. Iedereen zit maar te hacken van, ooooh, maar dat is niet zoals vorig jaar,maar geef toch toe, het ziet er zelfs nu niet slecht uit, ik vond het in ieder geval indrukwekkend. Net zoals fight night op xbox 360 indrukwekkend vind...

3. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Heb je wel gelijk in, al vind ik bij Fight night het verschil wat kleiner. Zal ik je nog een voorbeeld noemen?

Ghost Recon Advanced Warfighter. De prerendered beelden zagen er werkelijk fenomenaal uit. Maar op het moment dat ik dat filmpje zag, wist ik al dat het ook een target render was. Gelukkig ziet het uiteindelijke spel er ook fantastisch uit. Van Ubisoft was dat net zo goed nep als dat het van Sony nep is. Maar Ubisoft geeft tenminste gelijk toe dat het een target render was.

Er is trouwens best een grote kans dat op E3 niet iedereen alle info en uitsluitsels over de PS3 zal vinden die men hebben wil. Want ook Microsoft gaf nog geen prijs, precieze launchdatum etc op E3 vorig jaar. Daar kan het best te vroeg voor zijn. En als de PS3 me aan alle kanten overtuigd? Met hopelijk een fenomenale Gran Turismo 5? Dan moet ik als de donder gaan sparen en zorgen dat ik er 1 heb bij launch. Maar ik verwacht dat het allemaal wat afgezwakt zal worden t.o.v. vorig jaar.

4. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil me ook wel even mengen in de bovenstaande discussie. Heb net met veel pleizer de discussie bijgelezen(ben een tijdje druk met andere zaken geweest). Vind Boss zeker geen fanboy gedrag vertonen. Maar als je op een xbox site, ps3 verdedigd wanneer er met speculatieve zaken gegooid wordt, ben je al snel fanboy.
    Maar de mensen die de marketing van sony bekritiseren hebben er alle recht toe. Echter ik vind dit ook wel weer charme hebben. Sony is op deze manier toch bezig om aandacht te vestigen voor de console. Want iedereen weet dat slechte reclame ook reclame is. Het gaat puur om de aandacht voor je product. Sony zorgt ervoor dat de verwachtingen zeer hoog zijn. Nu kunnen we allemaal speculeren dat de ps3 deze verwachtingen niet waar kan maken, maar het ultieme bewijs zijn we begin mei.

Playstation van sony heeft een japanse marketing, waarin een hoop blabla normaal is. Ik hou hier wel van, zorgt ten minste voor wat opschudding (zie hierboven). Maar het feit dat sony ons bedrogen heeft, vind ik ver gaan. Zulke dingen komen uiteindelijk toch uit en dat weet zo'n multinational ook wel. Ze hebben willen illustreren wat ze denken dat hun eindproduct zal kunnen bieden.

De 360 heeft een meer directe aanpak gekozen, met een zeer duidelijk beeld, waarin helder wordt geschetst wat de verwachtingen zijn.

Maar kan niet wachten welke discussie punten naar aanleiding van de persconferentie van Sony van dit jaar gaan komen. Dat wordt weer veel tikken...........

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    *boodschappen lijstje voor de tweede week mei; popcorn, bier, zoutjes* :cool:

6. Ik denk dat Sony maar heel weinig van de PS3 kan laten zien op de E3 en totaal op de achtergrond zal komen te staan. Mischien hooguit een paar 'filmpjes' van spellen bij de Sony stand zelf, (of ze zetten een paar zwarte tentjes neer om vervolgens een paar gasten in te huren om weer juichend naar buiten springen alsof ze op de PS3 hebben gespeeld). Veel meer zal het warschijnlijkniet zijn.
    Alle grote Dev's zullen zowiezo geen PS3's ter beschikking hebben bij hun stand's en zal dus bijna al het 'next-gen' materiaal op de XBox360 getoond worden..
    Ms weet ook wel dat ze deze E3 harde klappen uit kunnen delen aan Sony en gaan echt wel groots uitpakken.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2006
  7. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Nou dat denk ik dan weer niet. Sony kan het zich niet permitteren nu met iets minder goeds te komen dan vorig jaar. Er is eigenlijk nog vrij weinig bekend, maar de verwachtingen zijn enorm. Dus zullen ze alleen zaken bekend maken die niemand echt teleur zullen stellen. Maar ook weer erg mysterieus blijven over andere (specifieke) zaken. Ik verwacht dan ook weer een aantal developers / uitgevers die hun commitment zullen tonen met een (grote) nieuwe aankondiging, een uitvoerig uitgewerkte presentatie over het geweldige online component van de PS3 (Xbox Live kloon. *yawn*..), met demo's, maar vooral ook en (helaas) met veel fimpjes. De spellen zoals MGS4 die echt al flink in de kracht van de PS3 tappen zullen realtime getoond worden. En ik verwacht dat vooral weer veel games op de beursvloer met target renders worden geshowd.

En als dat gebeurd, weet ik genoeg. Dan blijft er een groot rookgordijn om de PS3 hangen en heeft Sony dus echt iets 'te verbergen'. Ze moeten onderhand eens kunnen tonen dat de next generation nog moet gaan starten, toch? Sony zal er alles, maar dan ook alles aan doen om met machtsvertoon te proberen de concurrentie te overbluffen. Maar dat kan ook heel erg in het nadeel gaan werken (als het wéér veel woorden, weinig daden is). We shall see! Interessant wordt het sowieso.

Bij Microsoft zal het heel erg om de games gaan. En ze hebben er nogal wat die behoorlijk ver in ontwikkeling zijn. Ik ben dan vooral ook benieuwd naar wat men voor nieuwe games gaat aankondigen, die nog niet bekend zijn bij het grote publiek. De Mass Effects, Too Humans en Crackdowns zijn bekend. Daar hebben we vorig jaar een teaser van gekregen. Nu willen we onze kaken op de grond hebben! Niet alleen met gescripte filmpjes (ookal zijn ze in-engine, er moet wel A.I. en heel de ratteplan aan het werk zijn om representatief genoemd te mogen worden), maar ook met gameplay details en info. En die komt er, daar is iedereen bij Microsoft en de uitgevers die voor de 360 uitgeven alles aan gelegen. Dus uit die hoek kun je heel veel info en media en vooral impressies van speelsessies verwachten.

Genoeg om verlekkerd naar uit te kijken dus. Wat mij betreft gaat hopelijk de PS3 'meevallen' en ook daadwerkelijk zijn kracht tonen. Ik ben vooral benieuwd naar gameplay beelden van MGS4 en Gran Turismo. En naar al zijn extra multimedia en online mogelijkheden. En de 360 moet gewoon gaan doen wat het enige juiste is; heel veel games showen, iedereen de spellen laten spelen of iniedergeval alles realtime demo-en. En natuurlijk heel veel trailers en vette demo's op de Marketplace van Xbox Live online zetten. DAT lijkt me nou machtsvertoon. Niet van alles beloven en 'we verwachten ongeveer zoiets', maar het de mensen laten ervaren.

8. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ben vanzeleven naar een gamebeurs in Brussel geweest, was amper 1 halletje groot en niet echt veel te beleven maar die opzet daar van de (vorige) Xbox. Die bestond toen toch al een dik jaar.
    Het was gewoon alleen al prachtig om te zien, alles lekker zwart en groen, zag je van aan de inkom (stand -> einde hal)
    Per game 3 toestellen om te testen, 2 verdiepingen. Er waren toch een 100-tal Xboxen ter beschikking gesteld, en dat dan voor zo'n klein beursje in België :D
    En op den E3, tja gaat er ook vanaf hangen hoe groot de plaats is die ze gereserveerd hebben en hoe ze het allemaal gaan "inpakken".

Trouwens, ons ma kwam hiermee af in de week. Bron is de locale gazette wat bij de reclame zit.
    Jammer dat "Okami" enkel op de PS2 en in't japans beschikbaar is. Hopelijk verkoopt die daar goed en maken ze er ooit een Europese release van (event. voor de Xbox360 hé ;))

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Aantal geruchten, klinkt iedergeval leuk:)

Bron: o.a. fok

10. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    WAUW echt een hele hele hele coole lijst. Nu maar hopen dat alles er komt en dat ze de nieuwe look van het Dashboard mooi gaan maken dus dat het niet stom wordt. Want zoals het er nu uitziet vind ik het geweldig.

Echt hele coole dingen zitten er tussen. KWIJL!!!!

11. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    :{ ik geloof gewoon niet dat ze de premium gaan verlagen met 100 en de core met 80! dat kan gewoon niet

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    die geruchten zijn in iedergeval niet allemaal waar ... en de meeste zijn zo duidelijk dat je geen Einstein hoeft te zijn om te weten dat dit er aan komt

@karf ik zou nog maar niet gaan kwijlen als ik jou was

mijn visie

Niet waar:

-Het Xbox 360 premium pack zal een prijsverlaging krijgen van $100 in oktober (naar $299)
    -Het Xbox 360 core pack zal een prijsverlaging krijgen van $80 in oktober (naar $219)
    -De capaciteit van de Xbox Live servers zal vervijfvoudigd worden (waarom ... het is p2p)
    -Xbox Live Gold zal goedkoper worden omdat Microsoft grotere opbrengsten verwacht uit promotionele activiteiten (zoals nu al de muziekvideos en filmtrailers op Xbox Live Marketplace)
    -Vanaf oktober zal Microsoft wat achievements in games aan gaan passen (dat is voor de makers van het spel)
    -Microsoft is bezig aan een geupgrade friends list (200 contacts)
    -Virtual console met Sega games voor komende oktober
    -Een nieuwe look voor het dashboard (ja en nee er komen nieuwe features ... geen nieuwe look)

kan waar zijn
    -De HD-DVD add-on voor de Xbox 360 zal komende september voor $100 in de schappen liggen en zal aangesloten worden op een van de USB2.0 poorten van de 360

klopt waarschijnlijk .. maar is logisch
    -Gears of War zal in de laatste week van oktober tezamen met een enorm marketingoffensief uitgebracht worden
    -Er komt alsnog een 100GB harde schijf voor de 360, een prijs en datum zijn nog niet bekend
    -De webcam voor de 360 krijgt de naam "My eye on you" mee en zal verkocht worden voor $50 zonder game en $75 met game (niet helemaal war
    -In juni zullen er een vijftigtal nieuwe Xbox-titels toegevoegd worden aan de backwards compatibility lijst
    -Microsoft en Paramount hebben een overeenkomst gesloten waarbij Paramount HD-content zal leveren via Xbox Live Marketplace
    -'Halo 3' zal in maart 2007 verschijnen en op de E3 zouden wij het eerste bewegende materiaal zien van de game
    -Microsoft zou bezig zijn met een urban-franchise veilig stellen voor de Xbox 360, het zou hier mogelijk gaan om GTA
    -NBC heeft bij Microsoft getekend voor de mogelijkheid voor het uitzenden van de online tournaments
    -Alliantie tussen Epic (Unreal, Gears of War) en Microsoft voor exclusieve content op Xbox Live
    -Een speciaal dashboard gericht op kleine kinderen
    -Een nieuwe dienst in juni genaamd download and play
    -Rare is al bezig aan een opvolger voor Kameo en zijn hier al aan bezig sinds voor de release van het eerste deel in november
    -Een sterke stijging in de aantallen Xbox Live Arcade games de komende maanden

Laatst bewerkt: 21 apr 2006
  13. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwijl ook niet op alles he ;)
    De leukste dingen. En handige dingen.

Ik zelf denk dat het bericht over de update voor je Friendslist best waar kan zijn hoor... Misschien zullen ze het niet verhogen naar 200 maar zowiezo wel iets hoger. (mijn lijst zit nog net niet vol.. :p)

14. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind zelfs jou visie er te rooskleurig uitzien

15. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Als er maar een paar waar zouden zijn ben ik al tevreden. Nieuwe Kameo, hd-dvd player voor 100 bucks etc

16. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    laten we hopen dat er tenminste iets waar is, bijv. mortal kombat achtige arcade games op Live zetten. En voor mij hoeft die prijs verlaging niet voor de xbox, ze mogen de spellen verlagen_0/

17. JeePee

JeePee Guest

Liet Microsoft vorig jaar veel van de 360 zien dan? Eigenlijk zijn de releases van de consoles hetzelfde, alleen met een jaar verschil. Zo had Microsoft ook niet meer dan een Apple PC. Ook was er nog helemaal niks van de prijs of iets dergelijks bekend, en waren er eigenlijk nog net zoveel onzekerheden met de 360 toen als met de PS3 nu. Dus dat gezeik dat Sony niks klaar heeft en dergelijk please ff voor je houden.

Er zullen zeker ingame beelden getoond worden van bepaalde PS3 games. Zo weet ik zeker dat Motorstorm gespeeld gaat worden, en ook zeer waarschijnlijk F12006, aangezien daar ook al veel ingame shots van verkregen zijn. En als Sony er niet voor kiest om het op een PC te laten draaien, so be it. Vorig jaar werd ook helemaal niks op de 360 gespeeld.

Nee, raar hè, de Xbox 360 was vorig jaar wel in grote getallen aanwezig bij alle Dev's _0/

Ja, ik denk zelf ook dat Sony maar 3 vierkante meter heeft gehuurd om een paar PS2 games te tonen _0/

Maargoed, zelf verwacht/hoop ik dit op de E3 dit jaar te zien:

PS3:
    - F1'06 met safety cars en zwaar mooie schademodels.
    - Motorstorm
    - MGS4
    - R&C
    - GT5 met schademodel
    - De online mode van de PS3
    - Killzone
    - Socom 4 (al is dat wel erg vroeg na de release van deel 3...)
    - CoD3
    - En al die andere zooi aan games (maar die interesseren mij niet zo)
    - De controller

360:
    - Halo 3
    - Forza Motorsport 2
    - Rallisport Challenge 3
    - Een Force Feedback stuurtje
    - Too Human
    - En nog zo'n game waar ik niet op kan komen, maar je vecht daar met Tediz tegen de die eekhoorns. Die game was eerst op de Nintendo. Ik hoop echt op een vervolg, want die MP was echt _O_ (hoe heet die game ook alweer?)

Revo:
    - Tja, laat maar komen. Ik weet niet echt wat ik er van moet verwachten. Hoop wel op games met een vette gameplay met die controller.

18. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    JPRaceGamer, ben je Ps3 fanboy ofzo?

19. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    lijkt er wel op ^^

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou hij een fanboy zijn ? Hij geeft gewoon zijn visie, net als iedereen hier :)

Want als je zo gaat redeneren zou ik Plasticman NL ook een Xbox fanboy noemen. Alleen wordt daar niks van gezegd omdat dit een Xbox site is....beetje jammer dat er door sommige mensen zo gereageerd wordt.

Deel Deze Pagina