1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E3 2009

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 25 apr 2009.

?

Wie heeft de beste show gegeven op de E3 van 2009?

  1. Microsoft

    90 stem(men)
    81,8%
  2. Sony

    19 stem(men)
    17,3%
  3. Nintendo

    1 stem(men)
    0,9%
  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    *zucht diep*
    Zo veel games die ik de komende jaren wil gaan spelen..
    Ik ben zo erg benieuwd naar MGS: Rising, ik wil zo graag in-game materiaal zien..
    Maarja zoals onze vriend Kojima al zei, we kunnen binnenkort het eerste beeldmateriaal bekijken.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2009
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  3. JoeyC

    JoeyC Disney fan

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik voor de rest van dit jaar maar 1 game mag kopen, dan wordt het Brütal Legend _O_
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Brutal Legend is idd nu al epic voor mij _O_
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Left 4 dead 2 nu.
     
  6. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik ga slapen, veel plezier aan de mensen die nog kijken. Hopelijk als ik wakker wordt nog wat leuk nieuws:)
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Blijven echt weinig ps3 exclusives over. Nadat tekken al was over gekomen, is het nu ook de beurt aan MGS.
     
  8. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    is er nog wat gezien geweest zonet van Forza 3 op IGN, ik was even niet thuis
     
  9. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou jongens, wat mij betreft is het echt overduidelijk: een hands on overwinning van Microsoft over Sony qua persconferentie. Let wel: qua persconferentie, dat zegt niks over line up of over de hele E3, maar Sony heeft zijn PC aardig slecht gedaan. (Overal bedoel ik Pers Conferentie voor PC< is wel nodig om dat even te melden als Microsofter zijnde)

    Als je puur objectief kijkt wat er getoond is dan is dat het volgende:

    Sony 2009:
    Uncharted 2 (erg mooi, maar geen nieuws)
    MAG (ik denk dat dit niet gaat werken, praat maar eens met Blizzard over meer dan 25 man in een instance, maar a la, zeker geen nieuws)
    Assassins Creed 2 (erg mooi, maar geen nieuws en multiplatform)

    en dat was het voor 2009 qua games in de PC.

    Xbox360 2009:
    Beatles Rockband (geen nieuws, multiplatform, maar wel 1 exclusieve DL track)
    CoD MW 2 (geen nieuws, multiplatform, maar wel 2 mappacks tijdelijk exclusief)
    Halo 3 ODST (Geen nieuws, wel erg leuk voor de HAlo fans)
    Forza 3 (geen nieuws, maar wel errug mooi EN in 2009!)

    Daarnaast nog Joyride en Shadow Complex voor Xbox Live Arcade, terwijl er geen aankondigingen waren voor PSN games.

    Ofwel qua PC line up 2009 gelijkspel met wellicht een kleine voorsprong voor Microsoft qua nieuwswaarde. Ik ging er altijd vanuit dat we in 2007 en 2008 veruit de beste line up zouden hebben, maar in 2009 dacht ik dat Sony dat zou hebben. Nu hebben ze een betere line up dan de vorige 2 jaren in 2009, maar ons wegblazen is zeker niet het geval.

    Sony 2010:
    Agent (nieuws, hoewel enkel een logo)
    FFXIV (nieuws, hoewel MMORPG)
    ModNation (nieuws en leuk)
    The Last Guardian (geen nieuws, wel erg mooi)
    GT5 (geen nieuws wel erg mooi)
    GoW3 (geen nieuws, wel erg mooi)

    Xbox360:
    FFXIII (geen nieuws en multiplatform)
    CrackDown 2 (nieuws, hoewel enkel trailer)
    Left4Dead 2 (nieuws, hoewel enkel trailer)
    Halo Reach (nieuws, hoewel enkel teaser)
    Alan Wake (geen nieuws, maar wel erg mooi)
    Metal Gear Rising (nieuws, maar wel multiplatform)

    Eens te meer gelijkspel qua line up met eens te meer een lichte voorsprong voor Microsoft qua nieuwswaarde.

    Kortom overall qua games denk ik dat er een lichte voorsprong was voor Microsoft vanwege meer nieuws.

    So far so good, echter daar waar Sony verder enkel PSP nieuws had, had MS: Zune HD in 2009 (ook NL), 1080P movies instant on, geen weerwoord vanuit Sony. Daarnaast Facebook, Twitter, LastFM met wederom geen weerwoord vanuit Sony, geen enkele aankondiging rondom PSN, enkel wat cijfertjes (24 miljoen gebruikers op 19 miljoen verkochte PS3's is best knap inderdaad) Een beetje trieste trailer rondom de status van Home, maar dat kwam op mij echter pijnlijk duidelijk over hoe dood het daar is.

    Daarnaast beiden motion sensing. Maar dat is geen vergelijking. Dat is Barcelona (microsoft) vergelijken met Fortuna Sittard (Sony), ofwel de huidige champions league kampieon tov een club die zijn licentie kwijt is. Son'y oplossing is niet meer dan 2 Wiimotes in je handen drukken, daar waar Microsoft de technologie uit Minority's Report naar je huiskamer brengt.

    Kijk je kunt het niet leuk vinden motion sensing, maar vanuit een technologisch standpunt is dat wat Sony liet zien dramatisch en wat Microsoft van plan is revolutionair. En als je denkt dat Microsoft het niet werkend krijgt, dan moet je ook eens bingen naar "surface" een technologie waar we al 5 jaar mee bezig zijn en die nu operationeel is en die laat zien wat er mogelijk is met natual movement interfaces. Met Project Natal gaan we niet enkel het gaming aanpakken, maar de totale interface tussen computer en mens.

    Conclusie: voor Microsoft echt een historische conferentie waar Sony heel duidelijk geen antwoord op had. De next generation zou starten met de PS3 maar ondertussen haalt Microsoft de toekomst naar het heden.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2009
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Forza 3 was wel nieuw, en eigenlijk alles van Alan Wake ook :). Als je na gaat hoelang die game dood is geweest.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik denk dat veel mensen de potentie van Natal niet zien. Als je bijv iets dergelijks intergreert in je huis krijg je een interactieve besturing van je huis zoals je tot nu toe alleen in sf films hebt gezien.

    Op kotaku is een interview te lezen van iemand die al een racespel heeft gespeeld met Natal en hij was er zeer over te spreken. Dit van een site die erg kritisch is.

    De controller gaat het hopelijk niet vervangen, maar een vette toevoeging wordt het wel
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Nintendo is weer goed bezig
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een beetje.
    Maar wanneer komen ze nou eindelijk eens met een nieuwe IP?

    Iedere keer maar weer Mario, Zelda, Metroid enz. Pff...
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    En elke keer zijn die games beter dan 9/10e van de games die dat jaar uitkomen.

    Ze hebben toch al genoeg nieuwe IP's met Wii Fit en Braintraining en Wii Sports, etc? :+
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Tja dat zijn gewoon spellen die blijven verkopen he. Zelda, Maria, Metroid etc.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik doelde op games. :p

    En ja, ze zijn goed, maar mijn god... :emo: 20 jaar lang games maken met dezelfde personages.
    En dan zelfs nog vol trots die Mario Bros game durven te presenteren |:-
    Je kan nu met 4 spelers. Hoera...

    Ik mag hopen dat het voor Wiiware is?
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Nieuwe video's ervan, trouwens:

    [GT]50320[/GT]
    [GT]50341[/GT]

    Edit:

    Yeeeeeah!

    Trailer voor de opvolger van een van de vetste DS games:

    [gt]50290[/gt]
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Alan Wake wist je toch dat ie eraan zat te komen, Forza3 was een filmpje wel te verwachten maar dat ie zo snel uit zo komen :eek:
     
  19. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0

    KIJK, eindelijk iemand die niet met fanboy ogen kijkt. grappig dat Sony gassies net als sony zelf beginnen te lullen.

    vergeet niet het aantal exclusives dat sony inmiddels kwijt is. het verlies wat sony lijd onder de ps3 verkoop.

    verder, qua technologie, voor de echte gamers, fuck off met twitter, facebook, motion blablabla...zou je zeggen, maar bedenk dan goed hoe slim MS het aanpakt.

    Wat ze hiermee doen is een groter publiek naar de 360 trekken.
    Waarom moet dit de echte gamers boeien.
    Omdat er dan meer financiele en commerciele ondersteuning is voor MS, wat dus meer winst zal opleveren en dus meer geld om betere nieuwere technologie en games te ontwikkelen.

    de echte gamers hier zullen er geen gebruik van maken, maar wel profijt van hebben.

    Een hele goede strategische stap van MS.

    Sony probeert dit dan ook met hun versie van motion controller.
    maar bedenk dan dat de casual huis tuin en keuken gamer geen 400 euro hiervoor over heeft en dus eerder naar de 360 grijpt..

    Dus de conclusie is gewoon dat MS beter uit de bocht komt dan sony
     
  20. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Professor Layton! _O_

    Laat die nieuwe puzzels maar komen.
    Blijft dat stijltje ook erg tof vinden van Layton.
     

Deel Deze Pagina