1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E3 2010

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 4 mei 2010.

?

Wie had de beste pers conferentie op de E3 van 2010?

1. Microsoft

24 stem(men)
    21,2%
  2. Nintendo

47 stem(men)
    41,6%
  3. Sony

19 stem(men)
    16,8%
  4. De Konami Dance Master-Japanner _O_

23 stem(men)
    20,4%
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad. Een DVD speler op z'n kant houden en je kan de DVD ook weggooien...

2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goeiemorgen deze morgen. Poe he, tis hier 6 uur en eindelijk een nacht fatsoenlijk geslapen. 11 uur in m'n nest, terwijl Activision een feestje gaf met Eminem en Rihanna. Niet gegaan, want ik had echt even slaap nodig. Zal zo meteen aan mijn team vragen hoe het was.

Ik heb zo juist 100 pagina's commentaar van jullie doorgeploeterd en wat andere NL sites doorgebladerd. Ik ben behoorlijk geschrokken en teleurgesteld in de reacties die ik aan het thuisfront tegenkom, maar goed, c'est la guerre zullen we maar zeggen. Kennelijk de eerste slag verloren, maar nog niet de oorlog.

Commentaar dat ik lees: te veel focus op Kinect, Kinect biedt te weinig vernieuwends, te weinig voor hardcore gamers (zeker op Kinect) en te weinig nieuws.

Twee van de 3 kan ik inkomen. Persoonlijk had ik ook meer nieuws verwacht en snap ik bijvoorbeeld nog steeds niet waarom we dit niet hebben gebruikt als HET moment om Gears 3 aan te kondigen. Maar goed, dat is nou eenmaal de strategie. Ook Killzone 3 is tenslotte geen nieuws meer en 3D aankondigingen vanuit Sony of Nintendo zijn ook al bekend.

Maar dat er geen enkel nieuws was en dat er geen hardcore games zijn ben ik het niet mee eens.

We hadden CoD Black Ops die er retegoed uit zag (HARDCORE game), waarbij de aankondiging was dat alle extra content de eerste 3 jaar als eerste op Xbox uitkomt met een forse window voor PS3 (nieuws!)

We hadden met Metal Gear Rising een prachtige HARDCORE games die volgens mij een exclusieve titel is of in ieder geval een exlusieve launch (zag je aan het ontbreken van alle logo's, behalve het onze) Het kan zijn dat Konami hem gaat aankondigen bij de Sony pers conferentie, maar dat is nog onzeker op dit moment. Als die ontbreekt bij Sony dan is het NIEUWS dat dat zo is.

We lieten Gears of War 3 zien, die HARDCORE is en die er echt al retegoed uit ziet. Vergeet niet dat deze game pas in April komt en er nu al zo uit ziet!

We lieten een teaser zien van Crytek's game Kingdoms, HARDCORE en NIEUWS.

We lieten Halo Reach singleplayer zien (coop 4 man) wat een HARDCORE titel is. Bovendien vond ik het er echt bijzonder goed uitzien.

We lieten Fable 3 zien wat een HARDCORE titel is.

We lieten de nieuwe Xbox 360 zien wat ondanks de leak toch als NIEUWS bestempeld dient te worden en een beetje HARDCORE, gelet op wat er allemaal nu in de doos zit.

Daarnaast nog ESPN op Xbox wat NIEUWS is (ok, voor de VS, maar toch)

En alle, maar dan ook alle aankondigingen voor Kinect zijn NIEUWS. Geen HARDCORE nieuws, maar die verwachtingen had ik al proberen te managene bij jullie de afgelopen weken. Wie is de doelgroep van Kinect en wat voor soort games komen er op, althans bij launch.

Ofwel 11 nieuwsfeiten wat toch niet misselijk is. Maar 3 HARDCORE nieuwsfeiten, maakt het voor jullie wel wat karig inderdaad. Niet niks, maar ook niet veel.

Als je het dan hebt over de hoeveelheid first party releases binnen nu en 12 maanden dan heb je het over 10 titels, waarvan 4 (CrackDown 2, Halo Reach, Fable 3, Gears of War :cool: HARDCORE en 6 Kinect (eentje nog niet aangekondigd).

Als gamedeveloper mag je van ons niet meer verwachten dan dit aantal games per 12 maanden. We zijn niet zoals Sony die echt een enorme batterij 1st party's heeft. Wij zijn als Microsoft enorm gewend om met een partnermodel te werken, dat doen we al 30 jaar zo en ik verwacht dat dat ons model blijft. Daarnaast vind ik 10 1st patry releases binnen nu en 12 maanden eigenlijk best veel. Sony kondigt er altijd veel meer aan, maar als puntje bij paatle komt, denk ik niet dat zij er heel vaak meer dan 10 per jaar uitgeven.

Dat er 6 op Kinect zijn en dat die geen van allen HARDCORE zijn is bitter voor jullie, dat geef ik toe.

Als we dan focussen op Kinect dan zit er inderdaad geen vernieuwende titel tussen. Maar denk aan de doelgroep die we, tijdens de launch, daar mee willen bereiken: 5 tot 15 jarigen en families. Die zitten niet te wachten op nieuwe frisse franchises, die willen gewoon family fun.

Hebben we daar op veilig gespeeld? Absoluut? Is dat veruit de beste strategie voor Kinect als platform? Absoluut! Komt er wel HARDCORE content op Kinect? Absoluut! Binnen nu en 12 maanden? Absoluut niet!

Voor mij was dit alles net zo nieuws als voor jullie, maar ik zat daar als vader van een 8 jarige zoon en een 7 jarige dochter in de zaal. En ik kan je wel vertellen hoe ontzettend blijk ik was met Kinect. Star Wars? Mijn zoon gaat dat opvreten. Met zijn bij de Bart Smit gekoxhte lichtzwaardje weet die jongen niet wat hem overkomt. Door het Kinetische aspect van Kinect gaat hij echt denken dat de force met hem is! Verplaats je eens in die doelgroep en hoe vet die dat gaan vinden! En ik snap dat niemand die hier komt dit wil gaan spelen, maar miljoenen 8-jarige zoontjes gaan dat heel anders beleven.

En hoe denk je dat mijn 7-jarige dochter gaat reageren op Kinectimals? Die gaat Niek (zo heet mijn zoontje) echt wegslaan voor de Xbox omdat het haar beurt is. Die zit hele dagen achter Nintendogs en nu kan ze zo veel meer met Xbox! Dat wordt echt kookwekkers instellen, anders slaan ze elkaar de hersens in.

Dance central??? Lotte (mijn dochter) zit op dansles en wel streetdance en ook daarbij hoef ik je dus echt niet uit te leggen hoe die zo meteen uit haar plaat gaat.

Kinect adventures heb ik zelf gespeeld en ik kan je melden dat dat mijn faboriet gaat worden. Ik kan nog geen uitspaken doen over de houdbaarheid, maar wel over de funfactor en die is echt enorm. Dit is echt een briljante game.

Kinect Joyride. Heb ik nog niet gespeeld en kan ik dus geen uitspraak over doen. Ik hou niet van racegames, dus ik ben ook niet erg geschikt om me te verplaatsen in deze doelgroep, niet HARDCORE (Forza) of CASUAL (Mario Kart)

Kinect Sports wordt mij verzekerd door mensen die het hebben gespeeld gaat echt heel gaaf worden.

Kortom er was echt heel veel nieuws (koman guys, ALLE Kinect is nieuws), maar zeker 75% was Kinect gericht en dat is voor niemand hier interessant.

Als je vervolgens de Kinect content gaat afzetten tegen content die al bestaat (bijvoorbeeld op de Wii) dan is er geen vernieuwing, maar om nou te zeggen dat het hetzelfde is dat vind ik echt niet fair. De graphics zien er echt tonnen beter uit en ook de ervaring met Kinetic is echt heel anders dan met de Wiimote.

Als je uitgaat van de doelgroep casual gamers, jonge spelers, vrouwen, gezinnen. Dan hebben wij met Kinetic echt een schot in de roos.

Ik sta pal achter mijn bedrijf en vind dat ze met de beide shows het echt heel goed hebben gedaan. Dit hadden wij nodig om kans te maken in de casual games markt, de markt die door Nintendo is gestart. Er was veel nieuws en er komt nog meer nieuws deze week. We hebben echt enorm goede content, bijzonder aansprekend voor de doelgroep.

Ik heb al vaker gezegd dat dit het beste jaar ooit voor ons gaat worden. Als je kijkt naar de komende maanden: nieuwe console release (waar de reacties vanuit onze achterban gelukkig wel heel positief zijn), CrackDown 2, Halo Reach, Fable 3, Kinect launch, Kinect launchtitles, Gears of War 3>>>> een dergelijk jaar hebben we nog nooit gehad en ik ben ervan overtuigd dat dit ons succesjaar 2008 gaat wegblazen.

De komende dagen hoop ik dat we ook weer wat vertrouwen en goodwill bij jullie terugwinnen. Als hardcore gamer die werkzaam is voor Xbox gaat me dit aan mijn hart. Het blijft ook een ding qua smaak, voor mij is Xbox 360 als hardcore gamer nog steeds de enige echte keus, dat is geen microsoft chippie in mijn hoofd, maar de pure waarheid. Ik heb enorm genoten van God of War 3 en Uncharted 2, maar dat is te weinig voor mij. Multiplatform hebben wij alles wat Sony ook heeft, maar vind ik dat ons online er voor zorgt dat ik kies voor Microsoft, zowel de extra content strategie (niet enkel CoD) als de MP ervaring.

Alan Wake, Fable 3, Halo Reach, Gears of War 3, CoD (content), Xbox Live, Zune HD, Media Center extender (wat ik vaak gebruik en een nieuw stille Xbox komt dus erg goed van pas), allemaal games die wij hebben en Sony niet. Dat is persoonlijke smaak, want 100% dat er gamers zijn die di allemaal niet waarderen en gaan voor de SOny line up. Dat zal altijd blijven.

Voor mij als vader is Kinect echt een enorm goede stap. Ik vind het echt vervelend om te zien dat mijn kids enkel Nintendo spelen, op wat Lego Starwars na dan. Dat gaat 100% zeker veranderen in huize Naber.

En ik weet zeker dat er in 2011 en 12 en daarna nog honderden vette HARDCORE games komen al dan niet exclusief voor 360. En ook Kinect HARDCORE games.

Vergeet ook niet dat alle Kinect content volkomen EXCLUSIEF is. Is met geen mogelijkheid na te doen op Move of Wii. Terwijl andersom geen enkele Move of Wii content exclusief is. Ik bedoel dat alles wat zij kunnen, kunnen wij met Kinect ook, terwijl wat wij kunnen doen met Kinect kunnen zij niet, nooit. Dat ligt aan de beperkende factor van hun controller.

Laatst bewerkt: 15 jun 2010
  3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Het is maar waar je blij mee bent qua die content van CoD. Tegen de tijd dat er content van een CoD deel is uitgekomen zijn we al bijna een CoD game verder. :emo:

4. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Hey MrX, goedemorgen. Heb je je nieuwe 360 al uitgepakt? :+

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hoeveel later zal die content op de PS3 komen? Want die +/- maand die het nu is vind ik niet heel erg (speel op PS:cool: maar gaan ze tegen de 2 maand of meer aanzitten zou ik het wel jammer vinden

6. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    MrX
    Misschien moet je even een samenvatting maken. Ik snap dat je gefrusteerd bent, maar niet veel mensen hebben zin om zo'n muur aan tekst te lezen, ik heb even de eerste paar zinnetjes gelezen.

Je moet snappen dat de hardcore games niet slecht/lelijk waren, maar het was gewoon veel te weinig. Weinig mensen /care'n ook bijvoorbeeld om CoD exclusive DLC.
    Maar het erge is, 75% van de show ging over FUCKING KINTECT! Bijna niemand hier boeit dat. Het is toch logisch dat mensen op het internet gaan zeuren? Dat zijn immers vaak ook de meer hardcore gamers, die (naar mijn mening) te weinig hebben gekregen van Microsoft.

7. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    @MrX,

Ik denk dat iedereen (waaronder ik) gewoon op meerdere nieuwe hardcore games hoopten. De enigste nieuwe game was die van crytek, alleen was dit helaas alleen maar een teasertje. Na alle footage van metal gear / gears / halo / fable 3 hadden we denk ik allemaal stiekem op toch nog meer (en nou'ja een nieuwe) games gehoopt. Daarna zijn ze helemaal na de Kinect overgestapt en daar hield het eigenlijk ook op. En de climax van de presentatie was dat iedereen een nieuwe 360 kreeg en niet een vette nieuwe game! (zoals volgens mij de vorige jaren)

Voor ons hardcore gamers is denk ik de Kinect niet echt boeiend, meer een leuke gadget eigenlijk. De sony move boeit me eigenlijk ook zeer weinig.

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Oh en nog @MrX:
    Het enige nieuwe is Kingdoms. Halo, Gears, CoD, etc. is allemaal al bekend dat die games er aan komen. E3 is een mooie plek om nieuwe games, sequels en IP's aan te kondigen waar nog niks van bekend is.

Edit: Nightbringer bedoelt hetzelfde als ik :)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    exact dezelfde conclusie die ik ook al had getrokken. Ik vond Gears, Rising, Kingdom en Reach echt super!

Echter de verhouding met Kinect was wat zoek. Maar goed dat is ook niet vreemd. Die verhouding was alleen maar zoek voor de gemiddelde gamer die je hier op xbw tegenkomt. Niet voor een MS die een compleet nieuw systeem de markt in zet.

Ik keek samen met mijn vrouw en zoon (die tijdens de trailers van Gears even op zijn laptop moest spelen :+) te kijken. En had een hartstikke leuke pc.

Ik enthousiast voor Gears ed
    Mijn zoon voor kinect, dance, kinectimals etc
    Mijn vrouw geinteresseerd in de fitnessmeuk (zag er goed uit!) en Fable III

En ik zelf nog een beetje voor Kinect mbt het gadgetgehalte. Vergeet echter niet dat de gemiddelde xbw-er niet op die manier naar de E3 kijkt ;)

Wat trouwens bij de conferentie van EA opviel:
    Move had vele malen meer lag dan Kinect!

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    +1

Zelf verwachte ik nieuwe aankondigingen van nieuwe games. En dan hoeft het niet eens hardcore (Sowieso, definitie slaat toch nergens op. Fable 3 is echt niet hardcore. Zelfs die gare Natal zooi is dan meer hardcore :emo:) te zijn.

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat boeit het ons dat de CoD content eerst naar ons komt? De meeste mensen speler hier toch op de Xbox 360 en niet op de PS3. ;)
    Het aantal nieuws feiten is niet karig inderdaad, maar als je dat nieuws selecteert op wat het grootste deel van onze bezoekers er van vind, valt het tegen.
    In het Reach topic las ik dat een aantal mensen sceptisch zijn over de ruimtegevechten in Halo: Reach, ik schrok er zelf eigenlijk wel een beetje van.
    Fable 3 ziet er voor een groep mensen niet indrukwekkend uit, de trailer liet eigenlijk alleen maar korte shots zien met weinig (nieuwe) informatie. De nadruk ligt dan op grahics, en dat was weinig bijzonders.
    Gears of War 3 is precies wat we er van verwachten, ik denk dat er geen sprake is van een 'wow-effect'.

Persoonlijk ben ik vrij positief over de presentatie, in ieder geval positiever dan veel mensen die hier gereageerd hebben. :) Het Kinect is niet echt mijn ding, maar het ziet er solide uit. Het besturen van de interface oogt traag en onhandig (controller is sneller, makkelijker en kost je minder energie :+ ), maar dat het kan is fijn. In ieder geval voor het kijken van films ben ik erg blij, hoef ik niet steeds m'n controller aan en uit te zetten. ;)

Oh, ik heb ook nog een vraag MrX! Weet jij waarom EA tijdens de persconferentie nauwelijks (of geen?! :eek: ) Xbox 360 boxshots of logo's toonde? Heeft Sony een bepaalde overeenkomt gesloten met EA voor deze presentatie?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    True de exclusives van de 360 waren al bekend. Ben benieuwd of Sony wel met een dikke stapel gaat komen, my guess: 0

(al ben ik zeeeeeer benieuwd naar de psp2)

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Allemaal leuk die COD DLC deals, maar als die shit 1200 punten gaat kosten elke keer kunnen ze mijn rug op ermee, serieus! Achterlijk gewoon.

Ja al die games die je opnoemde waren hardcore, maar die waren allemaal bekend. En MGS Rising is geen exclusive, maar volgens jou een tijdelijke exclusive? Verder was COD gewoon een multiplatform game en de games als Gears 3, Halo reach waren al bekend. Gewoon weinig onaangekondigde exclusives. Maar ja...gaan Nintendo en Sony daar wel mee komen? Betwijfel het.

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Wel ff mega veel respect voor MrX dat hij alles ff doorleest, paracetamol nodig? :+

Qua nieuws wat er voor ons intressant was was allang bekend (GoW, MGS, Halo, CoD) dus ja dan is er gewoon niks bij.
    En kingdoms was vrij wazig dus echt heet word je daar ook niet van.

Moet zeggen dat ik eigenlijk meer gefrustreerd ben door deze presentatie dan iets andere, amerikanen krijgen zo-gigantisch-veel meer voor hun 60 euro per jaar XBL, vind het bijna asociaal gewoon.

That said, i kijk best naar de Move uit, heb altijd al stiekem een PS3 willen hebben en als ik het zo begrijp word(is) dat toch het intressantere platform om normale games op te spelen en waar je ook met een beetje up to date hardware aan ge gang kunt.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik baal er ook van dat wij zo veel minder uit Xbox Live kunnen halen... nauwelijks streaming content, geen Last.fm Heeft ook (deels) met Europese en / of Nederlandse wetgeving te maken, helaas...

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Alhoewel ik beide consoles heb en mijn ps3 voor geen goud wil missen. Hoezo is dat het interessantere platform? De 360 kent net zoveel HARDCORE (iemand het aantal keer dat woord geteld in X zijn post? :+) games.

Ik wil ze gewoon van beide consoles maar verder.....

Daarnaast maar even wachten met welke casual meuk Sony zo gaat komen niet?

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet niet meer hoe het zat tijdens de conferentie, maar als je de trailer bekijkt op de officiƫle site van MGS Rising zie je dit:

Blijkbaar is wel de pc versie verdwenen :+.

18. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Van wie zijn nu al conferences geweest, en welke komen nog?:9

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Page 1 shows all :)

om 18:00 Nintendo
    om 21:00 Sony