1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E3 2011

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 22 mrt 2011.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En vergeet jij dan niet de Power glove (1989) :+

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.779
    There you have your answer. Je moet de dingen ook op het juiste ogenblik integreren, daarom is in de netwerkwereld bijvoorbeeld het OSI model gefaald. Dit is wat Nintendo altijd goed heeft gedaan en dit is waarom je hen ook die toevoegingen mag toedichten.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je kan het ook omdraaien, Nintendo was ten tijde van de N64 en de Wii al een grote naam en daarom werkt het wel alszij het in hun produkten integreren en niet toen de eerste onbekende bedenkers er mee kwamen

En is OSI niet gewoon gefaald omdat IBM en Cisco e.a TCP gebruikten?

Laatst bewerkt: 11 jun 2011
  4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.779
    Precies. Ik bedoel... Ik heb op school ook programma's aangestuurd met hand/bewegingsherkenning. Mag ik dan ook zeggen dat ik Kinect eerder had uitgevonden dan MS? :+

OSI is gefaald omdat ze a) Te laat instroomden, waardoor bijna iedereen al TCP/IP draaide en b) het model niet goed te integreren was qua coden, terwijl juist TCP/IP eerst in elkaar werd gecode en daarna pas als model werd opgesteld. Dit is dan toch een mooie vergelijking met Nintendo en bijv. de analog stick. Zo had Vectrex als eerste een "Analog stick" op de console, maar in 2D games werkt dat gewoon niet, ze waren dus te vroeg (dat kan ook een fout zijn). Daarnaast heeft Nintendo het als eerste echt goed geintegreerd met de N64, waardoor zij dus wel degelijk als de brenger der analog stick gezien kunnen worden. Zij hebben dat soort zaken vaak genoeg dus al tot een succes gemaakt.

Sony daarentegen komt telkens met zoiets nadat Nintendo weer eens iets nieuws tot een succes heeft gemaakt. Twee uitzonderingen die ik zo kan noemen zijn het gebruiken van CD en de Eyetoy. Maarja, misschien doet Sony het expres omdat ze nog steeds boos zijn om de clash over de SNES CD addon. :+

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Van mij wel :)

De innovator is wat mij betreft de eerste die een werkende toepassing maakt van een nieuw idee. En niet de eerste die het bij het grote publiek introduceert.

Anders kun je net zo goed zeggen dat Apple vorig jaar video bellen heeft uitgevonden :+

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    over innovatief gesproken:

[/QUOTE]

wow! :eek:

niet verwacht dat ik op 13 juni nog eens het meest indrukwekkende E3 filmpje zou zien. Als dit beter en beter gaat werken wordt dit zo vet:

multi-screen
    ingebouwd in tablets, tv's, blu-rayspelers
    nieuwe capturetechnieken die zorgen voor games die nevernooit niet op je pc afgespeeld kunnen worden
    je gaming-experience is alleen nog maar accountgebonden niet apparaat gebonden.

Dit gaat echt veel verder dan WiiU of PS3 + PSV; vet hoor :thumbs:

Net even dirt 2 draadloos gespeeld op mijn laptop. Werkt als een tierelier, graphics kunnen beter maar wat wil je met servers in Amerika.

Mijn nieuwe console zou wel eens dit dingetje kunnen zijn als er hier servers komen te staan :)

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar kun je er ook lag free MP mee spelen? Het coderen en decoderen van de video introduceert toch extra latency lijkt me

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb geen flauw idee of je er mp games redelijk mee kan spelen. Sp games kan je nu zelf al proberen met de 'waarschuwing' dat er hier nog geen servers staan. Binnen 2 minuten ben je aan het spelen.

Maar stel, in het ergste geval, dat je er geen mp games mee kan spelen. Zelfs dan vind ik dit nog revolutionair. En de glasvezelverbindingen komen vanzelf ;)

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hun eerste aankondiging van onlive een jaar of 2-3 geleden was al indrukwekkend, maar de snelheid en mate van innovatie is ongelooflijk.

Stel je voor dat je over n paar jaar 1080p/60 online gaat gamen en de console/ontvanger zit al in je tv!
    Niks games kopen, maar voor een vast bedrag per maand speel je alle games die er zijn.

Geen ellende met uitverkochte pre-orders (tegen de tijd dat ik Shift binnen had, hoefde ik m al niet meer zo nodig), duur gekochte games waar je geen bal aan vond (halo, flaspoint) èn in contact komen met geweldige games die je normaal gesproken niet snel zou kopen omdat je dacht dat het niks voor jou zou zijn.

En arcadegames op je tablet kan ook lachen zijn? Misschien in de toekomst de tablet in racegames gebruiken als achteruitkijkspiegel. Of integreren in de game: de character in de game pakt zn tablet en spelers kunnen op hun tablet zien wat hij ziet (mensen zonder tablet drukken op Y waarna t op hun tv verschijnt.

Maar wacht s....een groot scherm als controller waarmee je ook ale stand-alone kunt gamen..de Wii U is verslagen haha!

Laatst bewerkt: 13 jun 2011
  10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Net ook even een shotje gewaagd op mijn laptop (asus n53s series) Stream over draadloos ging prima.
    Just cause 2 liep soepel en ziet er zo uit:

Denk dat hierin best wel de toekomst zit :)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat trouwens ook een erg leuke optie is, je kan met andere mensen meekijken terwijl ze spelen. Een andere leuke manier om een spel te checken.

en zoals ik idd al zei: als ze dit werkend krijgen is het beter dan wiiu of ps3 + vita. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Helaas werkt het nog niet flawless, maar aangezien we het over innovatie hadden vond ik dit wel de moeite waard om te vermelden.

Overigens hebben de heren van onlive multiscreen dit jaar al aan de praat en lopen dus zelfs vooruit :)

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: CVG

De tank gameplay was dus van de console versie. Ben onder de indruk als dit waar echt is.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wut, dat is wel heel bizar als dat waar is, ik keek echt mijn ogen uit nl

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij zag ik die zweed toch echt achter een dikke PC plaats nemen voor die demo

15. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Die live demo werd imo gewoon op pc gespeeld. Kan me amper voorstellen dat ze dat uit de huidige generatie consoles weten te pompen.
    Maar als ziet het er half zo goed uit op de 360, dan nog ben ik onder de indruk :)

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ..uhm, het OSI model wordt nog steeds overal gebruikt, en TCP zit gewoon op de Transport Layer van het OSI model :+. OSI is gewoon een theoretische beschrijving van alles tussen Netwerkkaart en browser, maar is weer niet volledig compatible. Enfin, E3 :+.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    [GT]716236[/GT]

:9

18. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    :thumbs:

Ze liegen gewoon , die tankmissie was echt de pc-versie

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Die presentatie van OnLive geeft die maar voor een paar mensen terwijl het een stuk interessanter is dan de 3 persconferenties van Sony, Microsoft en Nintendo bij elkaar. Wat OnLive doet gaat zeker de toekomst van gaming worden.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.779
    Ik heb het ook over de practische implementatie van OSI, want hoewel het inderdaad een theoretisch model is, en zodanig ook nog wordt gebruikt, wilden ze dat alle systemen via het OSI model zouden draaien. En die missie is compleet gefaald door de punten die ik al noemde. Over het puur theoretische aspect heb ik het nooit gehad en dat kon je wel opmaken uit mijn post.

En de E3 is al een tijdje afgelopen. :+
    Overigens, Cloud gaming is erg tof idd, maar toch neemt het de magie van de console met retail games en discs weg. Het lijkt me sowieso nog behoorlijk lang duren voordat dit echt de retail games vervangt aangezien veel landen (waaronder ook de VS) gewoon nog niet de internetconnecties hebben voor this kind of stuff.

Deel Deze Pagina