Ik denk dat we wel ver genoeg zijn om weer een aardige stap te maken als je nieuwe PC games ziet. Daar zijn de graphics echt beter.
Er is alleen niet echt en rede om te vernieuwen. Bij vorige consoles was het steeds de PC die liet zien dat er zoveel meer mogelijk was. Consoles konden de PC niet bijhouden en moesten steeds upgrade om in de buurt te blijven.
Nu is PC gaming vrij dood. Er zijn weinig spellen die specifiek voor de PC zijn en de spellen die er wel zijn halen meestal niet het optimale uit de PC. De meeste mensen hebben geen super PC, waardoor de afzetmarkt (altijd) te klein is/was. Er wordt ook minder snel geupgrade en PC's gaan meer jaren mee tegenwoordig. (Mijn PC van 5 jaar oud kan prima meekomen, dat was vroeger ook ondenkbaar). Daarnaast is beter om een console spel te maken en die te porten naar de PC eventueel. De winst is toch bij de consoles te halen. En console porten halen natuurlijk ook niet het optimale uit PC's.
Zolang 90% van de spellen makkelijk op consoles draaien, waarom upgrade?
Ik verwacht zelf komende E3 een nieuwe console van Microsoft. Sony ben ik nog niet zo zeker van. Ik vind de line-up matig en verwacht dat ze stiekem al met spellen voor de volgende console bezig zijn.
Laatst bewerkt: 21 jun 2011