1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ea console

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door wesleyX, 6 jan 2004.

1. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18

Dat blijkt ook wel uit het gegeven dat MS zwaare verliezen maakt qua console maar al die verliezen de kop in drukt door de verkoop van de games

MS zal wel geen spellen gaan produceren... Pas als de oorlog (valt ook nog wel weer mee) gestaakt is..

Dat vindt jij persoonlijk vindt ik dat EA de games wel eens flink mag oplappen!

Was het nog niet helemaal duidelijk? Ik heb gezegd dat: (uit mijn reactie:)Persoonlijk vindt ik dat EA de laatste tijd slechts slappe aftreksels van de oude titels uitbrengt. Het gaat mede zo goed dankzij het feit dat zijn ´de Games´ uitbrengen. Voorbeeld: The Sims, leuk spel! Alleen waarin nog geen enkele ontwikkelaar het is gelukt deze gameplay te over treven, Fifa: de enigste voetbal-game op de Xbox... Ze hebben de touwtjes in handen en ze doen het goed alleen moeten ze onderhand weer met nieuwe producten komen. Iets waar we werkelijk op zitten te wachten!

Zij hebben bepaalde games die uniek zijn in z´n soort, zoals Fifa enigste voetbal game op de Xbox! Dan is het ook logies dat je zo´n game koopt als voetbal liefhebber en Xboxer?! Trouwens was het dan logieser geweest om een PS2 aan te schaffen met bijvoorbeeld Pro Evolution Soccer!

Gellukig kwam Activision met Call of Duty (die ook op de Xbox gaat verscheinen onder de naam Call of Duty: Finest Hour.) Kan Medal of Honor is op flikkeren, die biedt alleen maar oude gameplay! (Hoewel begin wel erg briljant is, hadden ze in hele game moeten doen.)

Laatst bewerkt: 6 jan 2004
  2. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Haha :p
    Maargoed, waar slaat dat op, MOH ps1 & MOH ps2 vergelijken? Tuurlijk ziet het er op de PS2 mooier uit dan op de PS1 :confused:

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Die twee kan je niet met elkaar vergelijken. De een is op de console en de ander is op de PC. En de pc is veeeeeeeeeel krachtiger dan de console's.

Medal of Honor Pacific Assault op de PC.

Dat is wel effe iets mooier dan Call of Duty.

4. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Het ziet er idd indrukwekkend uit ;)
    Maar ik heb ze even echt bekeken, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het er helemaal niet mooier uit vind zien :confused:

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    :cool: I rest my case ;)

Nee serieus. Het ziet er toch niet uit vergeleken met Call of Duty, of met Rainbow Six 3? Natuurlijk zijn de graphics beter dan op de PS1, maar het is 'bij wijze van'. Dat begreep je best.

6. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Lees mijn post hierboven eens: Call of Duty gaat ook verscheinen voor Xbox, GC en PS2 (als die laatste twee het wel aankunnen, hehe!:cool:

7. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Dat wordt een andere versie toch? Niet degene die op de PC is verschenen ofwel?

8. DamianVazzi

DamianVazzi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het team achter Pacific Assault is ook heel anders dan het team achter Rising Sun. Het schijnt dat dit echt de monstergame van begin 2004 moet worden. De top van EA programmeurs schijnt ook bij elkaar te zitten nu hiervoor.

9. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Kijk hier eens.... Misschien word je er wat wijzer van..

Ik druf het niet met zekerheid te zeggen maar waarschijnlijk iets van nieuwe velden enz. Immers de titel is ook veranderd! Zoals met Allied Assult naar Frontline ging en vandaar na Rising Sun onee het was alleen van die eerste naar die tweede, he die games lijken ook allemaal op elkaar!;)

10. Door het verkopen van een console maak je geen winst. (vooral niet in deze concurrentie).
    EA maakt handig gebruik van maarliefst alle consoles en maakt hierdoor enorme winsten.

Ik denk dat ze ten onder zullen gaan als je bekijkt wat voor een brakke spellen ze eigenlijk hebben. Fifa 2004 is gewoon een opgepoetste versie van Fifa 2000 en ga zo maar door.

11. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Bovendien hebben ze alle relsensitie rechten... Harry Potter, Fifa...

12. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Dan krijg je dus een effect a la de EA games, snel in elkaar geflanst... en of we dat nou willen...?
    EA moet stoppen met games maken en zeker geen console...

13. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    (Heej)
    Nou, nou stoppen... Verbeten van die game dit schiet niet op! De basis is best wel goed.

Hee, denk ik nu pas aan... Haha die kut EA heeft geen basis voor de console dus hoe kunnen ze dan ooit iets maken!?:D

14. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Juist, die info had ik ook uit een andere thread, alleen ging het daar over dat het mogelijk een deel 2 zou zijn :)

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik mis de grap.

Maar Call of Duty is op de PC. Natuurlijk is dat mooier.

Marius zei dat Rising Sun PS1 beelden had. En ik bewees het tegendeel.

16. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die flut games verkopen wel en ik denk dat de massa ook wel die EA console wil.
    Wat kan EA het nou schelen dat er mensen zijn die vinden dat ze slechte games maken. Terwijl bij hun het geld binnen stroomt.

Persoonlijk vindt ik MOH FL slecht.
    Vrienden van mij vinden het een tof en goed spel.

Mijn vrienden zijn de massa en ik ben een kieskeurige gamer.

17. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Juist. De kracht van EA zit in hun sterke marketingapparaat dat vrij middelmatige spellen, maar wel met grote aantrekkingskracht aan de man weet te brengen. Ze hebben altijd de licenties haarfijn in orde, denk aan de licenties in Fifa, in NBA Live, voor Harry Potter, voor LOTR enz. Dit spreekt de casual gamer heel erg aan.

Omdat ze (bijna) alle games multi-platform uitbrengen maken ze hier grote winst op en lopen ze heel weinig risico. Gaan ze echter de consolemarkt op dan lopen ze heel veel risico op een slecht resultaat. Niet iets waar EA normaal gesproken voor staat! Dus ik zie het niet snel gebeuren. Ik kraak EA verder niet af, het is ontzettend knap hoe ze hun producten aan de man brengen. Alleen zijn deze producten nagenoeg nooit AAA titels. En dat is jammer.

[edit:)
    nogmaals:
    begrijpend lezen is ook een vak! Je gaat me toch niet vertellen dat je de ingame graphics (niet wat opgepoetste screens) goed vind? Ze zijn echt erg middelmatig op veel momenten.

18. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Jouwn probleem!

19. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie nu toch in dat het voor EA beter is om multiplatform games te maken, omdat er al 3 consoles zijn.

Als er maar 1 console was dan had EA denk ik wel een goede kans gemaakt.

Stel nou dat 50% van de massa die van EA games houdt hun console zou kopen. Dan doen ze denk ik goede zaken.

Ik denk overigens dat EA gewoon voor de PC blijft produceren (als ze een console maken), waar ze ook het meeste geld aan verdienen.

offtopic
    Ik houdt van voetbal games maar om er elk jaar 1 te kopen? Nou nee dat wil ik niet, maar ik denk dat ik PES3 wel ga kopen.

FIFA vind ik goed omdat ik dan kan Scoren met van der Vaart en Sonck.
    PES3 koop ik dan ook vooral voor de gameplay. Helaas moet ik dan scoren met van de Baart en Konck.

20. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Nog even wat feiten voor de discussie, gebaseerd op de recente UK verkoopcijfers, in volgorde van console verkoop:

- PS2 top 10: 5 van de 10 titels van EA, waaronder #1, 2, 4, 5 en 6.
    - GBA top 10: 3 van de 10 titels van EA, waaronder #1, 2 en 10
    - Xbox top 10: 3 van de 10 titels van EA, te weten #3, 8 en 10
    - Cube top 10: 3 van de 10 titels van EA, te weten #6, 7 en 10

- de all formats top 10 (dus totale verkoop):
    5 uit 10, te weten #1, 2, 4, 5 en 6 (logischerwijs identiek aan de PS2 top 10)

(bron: http://www.gamesindustry.biz/charts_page.php?tag=charts_top40)

Geef me één reden waarom EA nu de verliesgevende hardware ontwikkeling in zou moeten stappen; ze zijn al de nr 1 publisher op alle platforms uitgezonderd wellicht de GameCube (Nintendo verkoopt nu even beter), en hebben daarmee een positie waarmee ze lagere 'fees' kunnen afdwingen om op een console te kunnen uitgeven.

Deel Deze Pagina