1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ea console

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door wesleyX, 6 jan 2004.

1. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    EA verdient enorm aan games en ook enorm omdat bedrijven als Microsoft en Sony geld bieden aan een bv ea om games te maken voor hun console (of xboxlive (rare met xbox). Zodra ze een eigen console gaan maken vallen deze contracten weg.

Verder zit niemand op een console te wachten waar mensen alleen maar EA games op kunnen spelen

2. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zeg niet dat ze verlies gaan draaien maar wel dat het kwalitatief niet goed word (of EA moet zwaar veranderen)
    De licensies worden verwaarloosd!!!

3. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef je geen enkele reden. (Behalve als ze zelf minder willen verdienen en NIN SON en MIC willen pesten)
    Bedankt voor je goede uitleg met feiten.

Onderzoekje.
    Hoeveel procent van alle console gamers heeft een spel van EA?
    Hoeveel procent van alle console gamers zal een EA console kopen als ze het zouden doen?

Ik denk dat 70% van alle console gamers een EA game heeft.
    Op dit forum heeft bijna iedereen er wel 1 en de massa koopt bijna alleen maar EA spellen, dus ik denk dat mijn schatting aan de lage kant is.

Van de 70% is 10% een gamer die weet wat hij wil en gewoon een EA spel koopt die hij leuk vindt.
    De overige 60% zijn mensen die denken dat EA allemaal goede games maakt (waaronder Rising Sun). Het alle respect voor een MOH freak die gewoon Rising Sun in zijn collectie wil hebben.
    (Ik vindt het juist goed dat je een eigen gamesmaak hebt)
    OK die 10% koopt geen EA console
    Van die 60% gaat

25% een Sony console kopen
    5% een MS console
    10% een Nintendo console

dus
    20% een EA console

Nintendo zal niet zo heel erg veel verliezen, omdat die gamers toch wel aan Mario enz. blijven kleven.

De overige 30% is volgens mij zo verdeeld.
    10 % voor Sony
    12,5 % MS
    7,5 % Nintendo

Totaal console marktaandeel
    Sony 25+10=35%
    MS 5+12,5=17,5%
    Nin 10+7,5=17,5%
    EA 20%

Als EA dit zou doen dan is het niet rendabel voor ze, maar het is wel pijnlijk voor de andere 3.

Geef er maar commentaar op met je eigen schatting.

Deel Deze Pagina