1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EA gaat xbox live ondersteunen.

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Go Ahead Eagles, 21 jan 2004.

  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    ik zie wat je bedoelt. Maar ik zou het zonde vinden als ik sowieso bijvoorbeeld over een jaartje PGR2 niet meer zou kunnen spelen. Niet eens dat ik het perse zou willen, maar sommige spellen leven nu eenmaal jaren voort. Vooral bij de Fifa reeks, waarbij sommige oudere delen veel hoger aangeschreven staan als de nieuwere delen.
     
  2. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zat er ook aan te denken ...je hebt een al een dikke pc nodig om battlefield smooth te laten lopen en als t dan ook nog online moet op de xbox dan zal t wel vet lelijk worden.
     
  3. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo hypocriet is EA niet. Ze willen gewoon op hun eigen condities en naar eigen inzicht on-line gaming bieden, en ze denken dat ze voldoende in de melk te brokkelen hebben om dat ook bij Microsoft voor elkaar te krijgen.

    Gezien de verkoopcijfers van EA's games versus Microsoft's Live games (vergelijk NFSU met PGR2, SSX3 met Amped2, Madden NFL vs NFL Fever) zou je kunnen zeggen dat EA veel beter begrijpt wat een gamer wil, en daarom beter in staat moet zijn on-line games aan te bieden.
    Als MS daarbij in de weg wil staan (om x$ per game op te strijken voor iets wat EA al zelf ontwikkeld heeft voor PS2 on-line gaming), dan lopen ze daarmee aardig wat verkoop mis.

    William
     
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Er zijn eigenlijk 2 EA games die ik op live wil spelen: Battlefield 1942/Battlefield Vietnam en Fifa. Maar alleen Fifa als blijkt dat PES3 niet live gaat...
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    De vraag is echter in hoeverre de kopers van die EA titels die zo hoog staan in de lijsten beschikken over de mogelijkheid online te spelen. Ik heb juist het idee dat tot nu toe het vooral de mensen zijn die wat bekender zijn met het gebeuren daadwerkelijk Xbox Live hebben. Ik verwacht zelf dat het aantal Live-abonnee's onder de Microsoft titels die je noemt hoger is dan bij de goedscorende EA titels. Dat is dan natuurlijk wél iets dat kan veranderen wanneer EA Live functionaliteit gaat aanbieden...
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik koop de meeste xbox games van EA niet omdat ze gewoon geen Live onderteunen. Dit is ook zo bij vrienden. Als Rising sun bijv. Live ondersteuning had, dan had ik hem wel verkocht en het zelfde geld voor meer spellen. Het is slim van ze dat ze nu toch waarschijnlijk Live gaan ondersteunen want ik denk dat veel mensen nu meer spellen gaan kopen voor Live. Maar ik denk wel weer niet dat het live abonee aantal sterk gaat stijgen door EA Games.
     
  7. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1

    Goed punt. EA's publiek, lees: de PS2 consumentengroep is groter, breder en gemiddeld genomen iets minder hardcore dan de Xbox Live gamers. 't Percentage on-line gamers per titel zal daarom ook lager zijn.

    Vermoedelijk is EA's Madden NFL wel de nr.2 PS2 online titel (achter SOCOM*, natuurlijk).

    Anderzijds, ook voor MS geldt dat minder dan 10% van z'n klanten on-line kan of wil (er zijn nog geen 1miljoen Live abonnees, en iets meer dan 11 miljoen Xbox-en).
    Je kunt MS dan ook verwijten dat ze PGR2 te veel gemarket hebben als een on-line game, en de off-line kant te weinig hebben belicht, zodat een mindere game als NSFU betere verkoopcijfers haalt.
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Btw: Dáár gaat het dus niet om. Gaat om speelbaarheid. Op de PC zijn flaws nu eenmaal meer geaccepteerd dan op de consoles.

    Ik heb nutteloze reactie's voor deze discussie naar aanleiding van bovenstaande reactie dan ook verwijderd, om de leesbaarheid in de hand te werken.
     
  9. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik eerlijk ben, heeft EA eigenlijk geen titels waarvan ik zeg dat ik ze mis....bijv. MoH, de vorige vond ik gewoon slecht, en klote spelen. Ik zou Rising Sun dus nooit ( bijv.ipv Rainbow Six) gekocht hebben
     
  10. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    MoHAA was toch geen klote spel...? Ik heb me er toch zo'n half jaar, elke dag mee vermaakt. En ik speel het nu nog wel af en toe, zal wel aan mij liggen...
     
  11. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    uuuhm, volgens mij is dit nog altijd een xbox forum, en de vorige versie van MoH was dus Frontline.......MoH:AA was inderdaad beter
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja mohaa was goed hoor, wordt de vandaag de dag nogsteeds volop gespeeld!

    Nja we zien wel oft wat wordt met die ea games.
     
  13. DMX

    DMX X gonna give it 2 ya

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat EA er goed aan doet om live te gaan. ff een voorbeeld je loopt naar de winkel toe om eeen xbox game te halen en je hebt thuis 'live'. Uit welke spellen kies je dan?
    NBA inside drive - NBA live
    NFL Fever - Madden 2004
    PGR 2 - NFSU
    Links 2004 - Tiger Wooods 2004
    NHL Rivals - NHL (van EA)
    zo kan je nog wel een paar games opnoemen.
    het zijn natuurlijk niet allemaal goeie vergelijkingen, maar bv links en tiger zijn games die toch aardig hetzelfde zijn.
    tiger is misschien iets beter maar links is live.
    Ik zelf heb ook voor deze keuze gestaan links of tiger. Ik heb voor links gekozen omdat ie live is en het is nog een goede game ook. Voor een basketbal game heb ik gekozen voor ESPN, was deze gam er niet dan had ik voor NBA ID 2004 gekozen omdat deze live is. EA ga gewoon live dan koop ik misschien wel een game van jullie!
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Persoonlijk vind ik, moet ik bekennen, TW2004 een veel en veel betere 'GAME' dan Links. Deze laatste is wellicht een iets betere simulatie maar als 'GAME' laat TW2004 links ver achter zich.
    TW2004 heeft zoveel meer aan courses, unlockables/items, golfer creatie en opbouw, site games, single player, etc.
    Het enige wat TW mist is idd de multiplayer online. Links heeft nog geen 25% aan gameplay wat TW biedt. En dat uit de mond van iemand die normaal het niet zo op heeft met EA
    :D
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2004
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    maar misschien zit er ook een nadeel als EA een Live!optie erbij doet, want daardoor kunnen ze de single player verzaken en dat is dus weer voor Live!loze mensen!
     
  16. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben ik 100% met je eens, TW'04 is zo bruut. Maar het feit dat er EA op de hoes staat heeft mij nog steeds weten tegen te houden om dat spel te kopen. Ik ben dan eerder bereid om de nieuwe Mario Golf te kopen voor de Gamecube....8)
     
  17. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk vind ik dat het een beetje jammer is als EA plotselling hun principes overboord gooien over online gamen. Maar commercieel gezien is het misschien wel aantrekkelijker om Live te gaan ondersteunen voor hun.
    Het is afwachten op een officieel bericht van EA denk ik dan.
     
  18. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    Battlefield 1942 via Xbox LIVE!!!!!
    OOOOOHHHHHH, just GREEEAAAATTTTTT!!!!!!!!!!! 8) 8) 8)
     

Deel Deze Pagina