Ebay neemt Marktplaats.nl over

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 11 nov 2004.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Bron: nu.nl

225 miljoen :eek: voor iets wat als hobby begon.

2. XeoN

XeoN Guest

Zo zie je maar...

3. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom ben ik daar 5 jaar geleden niet mee begonnen. :'-(

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    225 miljoen, die kerel is binnen. Persoonlijk vind ik de lay-out van Marktplaats ontzettend flut, maar wel een grote community.

Ook hier geldt het motto: If you can't beat them, join them.

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, simpel siteje om te maken opzich. Waar je al niet rijk van kan worden...

6. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe willen ze die 225 miljoen ooit terug verdienen??? Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept maar hoe verdient Ebay eigenlijk zijn geld? Bepaald percentage vragen ofzo??

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik heb het ook op het nieuws gezien en daar zeiden ze dat 5 man Marktplaats hebben.Maar er blijft dan nog genoeg per man over

volgens mij alleen door reclame

8. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Reclame? En al die extra diensten die ze aanbieden? Zou ik ook weleens willen weten...Bij marktplaats.nl moet je voor waardevolle spullen ook betalen om het neer te zetten.

9. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Das Bizar zeg, 225 miljoen euro, voor een veilingsite, hoe willen ze dat er in godsnaam eruit halen, echt niet te geloven gewoon zeg.

10. XeoN

XeoN Guest

Voor 1 miljoen had ik het al gedaan...:cool:

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mja, maar Ebay heeft nu wel zo'n beetje alle online verkoop- en koop activiteiten tussen particulieren in handen. En aangezien dat naar verwachting nog wel verder zal groeien, is het misschien ook een lange termijn investering. :)

12. The Outsider

The Outsider Know your damn role!

Leuk Bevonden:
    0
    De eigenaar die markplaats.nl 5 jaar geleden opende bezit nu "maar" 5 % daarvan. Vorig jaar toen marktplaats bijna "offline"ging heeft hij het verkocht aan Het Goed Beheer BV...Markplaats is ook actief in Turkije,Amerika, Duistland, Spanje en nog een paar landen..

"Op dezelfde site is ook te lezen dat de nieuwe speler op deze markt, Speurders.nl, in eerste instantie ook geïnteresseerd was in Marktplaats.nl. Dit bedrijf was echter niet bereid een bedrag van 225 miljoen euro voor Marktplaats.nl te betalen. "

Die 225 miljoen euro was iets te veel voor de telegraaf :+.

13. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1

1 Groot voordeel van markplaats is is dat het simpel en makkelijk is. Als je op de homepage komt is het overzichtelijk en netjes.

Op ebay... 1 grote puinzooi, overal kleurtjes, links, dingetjes, plaatjes en andere zooi. Ik kom daar zelf ook haast nooit, allemaal te omslachtig. En het barst op ebay.nl ook van de duitsers en andere buitenlanders.

Nee ik hoop dat marktplaatst blijft zoals het nu is....maar ben er bang voor.

Zo niet gaat ik denk ik maar www.marktplaats2.nl opstarten ;).

14. lou36

lou36 [Kapelle36]

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook precies wat ik er van vind. eBay enorm onoverzichtelijk e.d. Begreep dat ze marktplaats wel gewoon zou wilden houden? Neem ook aan dat je een succesformule niet grootscheeps gaat aanpassen. Alleen zo'n veiliger betalingssysteem is misschien wel relaxed?

15. Major Zanzibar

Major Zanzibar Aapje

Leuk Bevonden:
    0

Eigenlijk is het meer:

If you can't beat them, buy them! :D

16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Hoop dat ebay nou meteen zo verstandig is om er zo'n koop/verkoop systeem in te gooien, zodat je kan zien of je met iemand dealt die ervaring heeft. Op marktplaats, werd ik meteen de 1e keer genaaid voor 200 euro :{ Beetje jammer.

17. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Editie NL werd gezegd dat er niets ging veranderen aan de site. Misschien de betaal mogelijkheden zoals Pay Pall...

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vind eBay nix, je moet hun betalen als je iets verkoopt, en je bent verplicht 't te kopen als je geboden hebt, ook verkopen als iemand geboden heeft op je advertentie.
    Als ik iets te koop aanbied dan wil ik kijken wat ik er ongeveer voor wil hebben, als iemand dan de laaste dag 1€ bied dan moet je hem verkopen aan diegene. Je kan dan wel zeggen van dat je een goed startbod moet hebben maar dat is voor mij meer een minimaal en niet het gene waar ik het voor kwijt wil.
    Marktplaats.nl is veel makkelijk en overzichtelijker en vooral GEBRUIKSVRIENDELIJKER.
    Het enige voordeel van eBay vind ik dat je kunt zien hoe het zit met de deals van de bieder, maja dat is dan ook het enige voordeel voor mij.
    Of eerder gezegt, If you can't beat them, buy them!8)

Laatst bewerkt: 12 nov 2004
  19. Victor

Victor Guest

Zo gaat het wel idd.

20. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Marktplaats is opgericht door 5 mensen. 225 000 000 : 5 = 45 miljoen pp, lui staan allemaal wel in de Quote 500 met een beetje geluk.

Deel Deze Pagina