Een bril en gamen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 9 jun 2008.

1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb al een tijdje een bril gewoon voor thuis om tv te kijken op een afstandje, anders zijn de letters flink wazig. Maar nu is het probleem, ik heb zo'n mooie 37" Full HD hier staan. Maar met bril op is dat ding ineens veel kleiner naar mijn idee, zonder bril ziet het er echt gigantisch uit. Is dit normaal of zijn er brillen die dat verklein effect tegen kunnen gaan?

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij is dat normaal.

3. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Is dat bij lenzen ook zo dan?

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik draag een bril en lenzen (bril is eigenlijk alleen voor binnenshuis) en met lenzen ziet het her hetzelfde uit als zonder bril maar dan scherper :D (duh). Echter game ik nooit met lenzen aan (thuis toch niet) omdat ik anders na een tijd last krijg van m'n lenzen.

En de reden waarom het met een bril kleiner lijkt is door de afstand tussen de bril en je oog. Hoe groter die afstand, hoe kleiner het gene naar waar je kijkt. Daarom dus je met lenzen daar geen last van gaat hebben.

5. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Natuurlijk ziet dat er anders uit met een bril of lenzen. Die passen jouw zicht aan zodat je weer goed ziet. Daarom ziet alles er anders uit met of zonder bril.

6. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb ook het idee dat ik diepte mis in games met een bril op, zonder bril lijkt een gebouw of omgeving veel hoger en meer 3d.

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    heeft met je cilinder waarde van je glas te maken.

8. AgentSmith

AgentSmith Guest

Heb in 2004 me ogen laten laseren. Had ik veel eerder moeten doen.
    Kan het je aanraden. :thumbs:

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me heeft dat een paar weken geleden ook laten doen. Toen ie me vertelde hoe het in z'n werk gaat had ik zoiets van nee, laat mij maar lekker iedere dag m'n lenzen in en uit doen ;) Met mijn ogen wordt niet gesjoemeld :+

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Bij mijn weten kan laseren ook maar tot een bepaalde sterkte/oogafwijking. Dat een bril ervoor zorgt dat een TV groter of kleiner wordt is normaal, welke van de twee het is ligt eraan of je ver- of bijziend bent.
    Ik kan je wel aanraden om je bril gewoon op te hebben als je gamed, ondanks dat het beeld dan wat kleiner lijkt, een optie is natuurlijk een grotere tv kopen ;)

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik kan juist totaal niet naar beeldschermen kijken met lenzen in :confused:

12. JeePee

JeePee Guest

Heeft te maken met de bolling van je glas. Met + brillen zie je alles groter, met - brillen alles kleiner. Heb zelf een + bril waardoor alles groter lijkt. Dit kan je in mindere maten aanpassen door een ander type glas te kiezen, maar met een sterke afwijking zul je altijd alles kleiner blijven zien... 't went wel.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Heb ook een +bril maar heb niet het gevoel dat iets groter (of kleiner) lijkt. Kan komen omdat ik meer een relatief kleine afwijking (+1 links +1.25rechts) heb

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je min (-) hebt werken je ogen als een soort vergrootglas. Van dichtbij zie je alles groter dan als je 0.0 zou zien, en scherp, hoe verder iets van je afstaat hoe groter je ogen alles lijken te maken, zoals met een echt vergrootglas. De bril maakt het naar jou idee dus kleiner.

Deel Deze Pagina