1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een observatie van een buitenstaander.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door thepunkproject, 19 apr 2004.

  1. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarom zet ik er niet voor niks 2 smilies achter, Preacherman.
     
  2. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarom zet ik er een knipoog bij, mr. hypocriet :9
     
  3. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    En daarom zet hij een;) erachter. Snappie?
    En bovendien is hij nieuw...

    Welkom op het forum overigens :p

    /EDIT: Oeps! Is al rechtgezet...
     
  4. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    das een beste eerste post _O_

    welkom :D

    *edit* srry
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2004
  5. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch bedankt voor de verdediging ;) en de verwelkoming van jullie allemaal.

    Nu wordt dit toch wel een beetje een hoi topic... hm.. als een mod dit wilt locken, neem ik dat hem of haar niet kwalijk.
     
  6. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ok, stoppen met slowchatten en graag ontopic. Chatten kan op ons irc kanaal, ontopic is altijd gewenst :)

    welkom thepunkproject, have fun.
     
  7. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Ok kerel, hoop dat je het vuurtje een beetje op kan stoken met je discussies hier, ik doe mee!}:]
     
  8. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, inderdaad even ontopic.

    Zoals ik al zei, vind ik het belangrijk dat elke console haar eigen gezicht heeft om zo het aanschaffen interresant te maken. Naar mijn mening is de vervallen exclusiviteit van Splinter Cell (en vervolg) een misser. Mee eens?
     
  9. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk stukje! Voor dat de Xbox op de mark verscheen heb ik ook vaak op verschillende forums mijn mening geplaatst in nagenoeg dezelfde vorm en waardeer het daarom ook als andere mensen de tijd nemen op een gestructureerde manier hun mening ventileren.

    Aangezien je graag journalist wil worden heb ik een klein beetje opbouwende kritiek. ;) Ik vind het jammer dat je je stukje een beetje snel afraffelt. Laat ik het anders zeggen. Je begint met een introductie die de indruk geeft dat het een zeer uitgebreid artikel gaat worden, maar dat blijkt het uiteindelijk niet te zijn. Misschien had je geen zin meer, of had je wat anders te doen, hoe dan ook zou het leuk zijn geweest als je op de zelfde wijze je hele 'column' had geschreven.

    Hoe dan ook vind ik je stijl en zinsopbouw goed en leest het prettig. :)
     
  10. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Splinter Cell was alleen de eerste maanden Xbox exclusive als ik me niet vergis, was al bekend dat hij na paar maanden ook op andere platforms zou komen.
    Maar Halo bijv. vind ik best lullig dat ze die opeens uitbrengen voor de pc omdat het zo'n kaskraker was, die hadden ze gewoon exclusief moeten laten, maar xbox heeft natuurlijk nog zat andere exclusieve toppers!
     
  11. Meneer Eric

    Meneer Eric High Performer

    Berichten:
    359
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel raar dat je al niet langer een Xbox gekocht hebt als je van excl. goeie games houdt, want dat lijstje is wel langer dan die paar titels die je opnoemt ;)

    (Heb ook wel Cube & PS2 maar die staan het laatste halfjaar zo droog qua games)
     
  12. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het jammer dat er zo op je post gereageerd wordt. Ik zie hier duidelijk een discussie-onderwerp en geen "hoi ik ben" topic.

    Ik vind het altijd intressant om te zien hoe de xbox het doet in de ogen van iemand anders. Nou zie ik vaak de open mond van mijn broertje terwijl ik GTA op mijn xbox speel (hij heeft een ps2) maar om het te lezen van iemand die probeert in het vak gamejournalistiek te komen vind ik het zeker intressant.

    Op de dag dat de xbox werd aangekondigd was ik geintresseerd en heb hem al die tijd gevolgd tot hij eindelijk in mijn handen terecht kwam. Dus ik kan helaas niet zo objectief zijn over de xbox (al geef ik toe dat ik wel 1 of 2 minpunten kan verzinnen) zoals jij maar ja, ik kan weer een "observatie van de Gamecube van een buitenstaander" geven.

    Om wat dieper in te gaan op je tekst: Jij zegt dat je toch vooral neigt naar één bepaalde soort console, van mensen zoals ik (gewone casual gamers) kan ik het begrijpen maar zou jij niet in jou situatie moeten kijken naar de games en niet op welke console de game uitkomt?
    Ik bedoel jij zegt dat je geen goede AAA titel kent op de Xbox maar dan denk ik toch gelijk aan Halo die echt veel jalouzie naar boven heeft gebracht bij de gc-,ps2-,pc- ers.

    Ik vond het fijn om je stukje te lezen en ik weet zeker dat je het vast ver gaat schoppen in de gamejournalistiek :D
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2004
  13. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor de tips ;)

    Inderdaad, je hebt helemaal gelijk in wat je zegt. Dit heeft vooral te maken met het feit dat dit voor een forum is, en dat ik op een bepaald punt bang ben dat het te lang wordt voor de aandacht van sommigen. Als het om een column voor een site of iets dergelijks gaat, hou ik mij niet in. Behalve als er een woordenlimiet is natuurlijk.

    Maar goed, nogmaals grappig dat je opmerkte wat ik eigenlijk ook al voelde.

    Voor geïnterreseerden: ik heb voor een aantal sites gewerkt en begin binnenkort hopenlijk bij een drukwerk. Daar laat ik mij verder om persoonlijke redenen nog niet over uit ;)

    Nogmaals bedankt voor alle positieve reacties.
     
  14. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ook hardcore gamers kunnen neigen naar een specifiek console.. Dit puur door de visie en het excl spellen aanbod.. Mede daarom ben ik alleen in de Xbox en PC geintresseerd.
     
  15. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    @error

    Mooi, weer een serieuze reactie op het werkelijke onderwerp. Laat ik even je vraag/opmerking doornemen.

    Ik kijk wel degelijk naar de games en niet naar het systeem, maar ik heb het over persoonlijke smaak. Die ligt op dit moment het dichtst bij Nintendo. Het soort spellen dat zij maken spreken mij wellicht het meeste aan, het is ook een mengelmoes van nostalgie en kwaliteit. Het beïnvloed echter nooit mijn mening over games en ik zei dat er wel degelijk een paar AAA games voor de Xbox waren volgens mijn mening (Halo, Ninja Gaiden, Panzer Dragoon Orta, Project Gotham Racing 2, etc.). Ik hou dus van alle goede games, games die IK goed vind, en dat zijn waarschijnlijk net iets meer Nintendo games dan anderen. Dat bedoelde ik met mijn opmerking.

    Nog een welgemeende dank voor je compliment.
     
  16. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe ik reken mezelf ook wel tot de hardcore gamer hoor (cs tot in de late uurtjes 8) )

    maar waar ik dus op doelde was dat zijn vak straks misschien wel gamejournalistiek wordt, en ik vind (mijn mening dus) dat je dan naar de games moet kijken en niet naar het platform waar het op uitkomt.

    @thepunkproject

    Oke, ik heb het denk ik dan verkeerd gelezen want ik had het gevoel dat je meer wat voelde voor de consoles van Nintendo
    dan dat je meer van de games van Nintendo houd want dat is natuurlijk een kwestie van mening.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2004
  17. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Error (goede band overigens), hopelijk heb ik die vraag dus al beantwoord. Mijn meningen over games blijven dus objectief, maar het is menselijk om favorieten te hebben.

    Wellicht heb ik dit ook niet duidelijk genoeg benadrukt in mijn eerste post.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2004
  18. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb het denk ik dan verkeerd gelezen want ik had het gevoel dat je meer wat voelde voor de consoles van Nintendo
    dan dat je meer van de games van Nintendo houd want dat is natuurlijk een kwestie van mening, idd.

    hehe, sorry dacht dat je mijn edit misschien niet zou lezen :)
     
  19. thepunkproject

    thepunkproject teh rookie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelezen ;) Eén ding ben ik wel achter gekomen dankzij deze topic, en dat is dat dit forum aardig open is en niet vol met mensen die liever oogkleppen voorhouden maar gewoon leuk over games en consoles willen praten. Nou spreekt dat misschien voor zich, maar ik ken genoeg Nederlandse fora waar dat wel anders is, en niet zo'n klein beetje ook...


    Om toch maar weer ontopic te gaan, vraag ik mij af wat Microsofts idee van Xbox image is. Kan iemand mij dat vertellen? Ik heb het idee dat ze dit niet duidelijk genoeg maken. Ik twijfel tussen kwaliteit voor de wat grotere gamer en... ja hier heb je het al, waar staat Xbox eigenlijk voor? Sony wil dat de PS2 bekend staat als een vestiging voor verschillende soorten media en luchtige games voor mainstream gebruik, Nintendo wil bekend staan als innovatief en games als centraal punt, maar Microsoft? Ik kan het belang van een eigen gezicht niet vaak genoeg benadrukken.
     
  20. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je gerust stellen, er komen hier voldoende mensen die het waarderen wanneer iemand op een juiste wijze hun mening geven (dit was bijvoorbeeld een aardige discussie), dus wees niet bang om ook wat punten te noemen die in jou ogen wat minder positief zijn aan de Xbox, mits het maar op een juiste manier gebeurt. Overduidelijke fanboy reacties worden hier niet gewaardeerd, maar ik heb niet het idee dat je je daartoe zal verlagen. ;)

    Ik zal deze topic in de gaten houden en zal er voor te zorgen dat we op een normale manier kunnen blijven discussiëren zonder dat er mensen persoonlijk worden aangevallen. :)
     

Deel Deze Pagina