1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een observatie van een buitenstaander.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door thepunkproject, 19 apr 2004.

1. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik met je eens, het is omdat ik zo lang de Xbox volg dat ik weet dat Microsoft de nadruk wil(de) leggen op puur gamen en online gamen. Later zijn er persberichten verschenen waarin Microsoft zich vooral wou gaan richten op een multifunctioneel apparaat (denk aan dvd speler, tv shows opnemen etc. Maar idd, Microsoft heeft niet echt een punt wat ze iedere keer weer terug laten komen behalve dan dat ze erg gericht zijn op multiplayer (online).

Als ik het zou mogen zeggen zou ik vooral zeggen dat de Xbox meer gericht is naar de Hardcore Gamer (zie de vele fps-en horror games) en voor mij is dat fantastich maar het zou een eventuele casual gamer afschrikken -waar ook coole games voor zijn- en dat zou ook niet goed zijn.

2. thepunkproject

thepunkproject teh rookie

Leuk Bevonden:
    0
    Dat moge inderdaad duidelijk zijn aan verkoopcijfers. Sony market hun console meer op de casual markt en verkoopt daarom ook veel beter. Microsoft en Nintendo hebben toch al sneller spellen die fans van de series of de hardcore gamer aanspreken, al haat ik het gebruiken van die term, al wordt het in deze context niet misbruikt.

3. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vergeet niet dat ps2 altijd al een betere naam heeft gehad en een flinke voorsprong op de andere consoles omdat deze later kwamen.

Sony heeft gewoon op het goede moment zijn console uitgebracht (nauwlijks concurrentie) en dat is te zien.

Maar dan kom ik weer even met mijn mening :)
    Toen nog bijna niemand vertrouwde in de Xbox was de community rond de xbox veel leuker omdat hij zo klein en hecht was. Nu de Xbox steeds meer verkoopt wordt de community ook groter en dat veroorzaakte wel problemen in de ooit zo hechte community. Ik vind dus dat de hoge verkoopcijfers op den duur nadeliger worden dan positief.

4. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Maar ja, hogere verkoopcijfers zorgen ook weer voor meer games en daarbij weer betere games. Tenminste dat is de bedoeling. Je zou je ook af kunnen vragen of een groter draagvlak niet juist mindere games aantrekt (crossplatform en ports) terwijl er anders waarschijnlijk relatief meer dedicated games uit zouden komen..

edit: onder dedicated versta ik dan developers die duidelijk de tijd krijgen voor hun project en het maximale uit de console halen. Geen rushjobs dus.

5. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat is idd een goede vraag...zou een mooie research artikel voor xbw zijn :p

6. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja op zich wel :) Het is natuurlijk moeilijk in cijfers uit te drukken, maar ik merk persoonlijk dat hoe groter de verkopen zijn des te meer crappy games er uit gaan komen. Tuurlijk, de totale hoeveelheid neemt ook toe, maar het valt niet te ontkennen dat uitgevers een jaar geleden ofzo - en nu ook nog - veel games van de PS2 nog even naar de Xbox poorten om te cashen. De massa koopt het immers toch wel.

7. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens, al ben ik zelf ook schuldig aan het kopen van slechte poorten (kom op Activision doe eens wat met Thps!). Het nadeel is dus dat we niet kunnen genieten van geoptimaliseerde games maar ik denk dat het beter als niet kunnen spelen.

8. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    ik wilde nog even op een paar punten eerder in dit topic besproken reageren:

je vroeg naar een goed engels talig xbox magazine. Ik persoonlijke denk toch dat je dan NIET bij het OUKXBM moet zijn. Kep het regelmatig gekocht (voornamelijk voor die demo disk) maar ontdekte toch wel vaak dat ze overdreven hoge cijfers gaven of altijd positief waren of soms zelfs erg slechte spellen. En dat is natuurlijk wel logisch omdat het een officieel blad is, als die de xbox gaat afkraken komen ze niet echt veel verder.

Ook wil ik even reageren op het poorten van Splinter Cell:
    Ik denk dat dit niet zo heel erg is. MGS is ook gepoort, maar nooit echte en succes geweest op de xbox of andere platformen. (behalve nu dan twin snakes op de ngc) Ik geloof dat dat ook het geval is bij SC. Het spel is niet echt interessant meer voor de ps2 gamer DENK ik. En daarom blijft het toch een beetje een exclusieve xbox titel naar mijn mening. Weet iemand toevallig of pandora tommorow geport gaat worden?

ow, en welkom the punk project ;)

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom ik voor Xbox heb gekozen, en niet voor een andere console is omdat ik van huis uit een PC gamer ben. Puur online gamen, op een serieus niveau (probeer ik dan :)).. De consoles voor de Xbox waren echter puur voor SP fun, met hooguit een grappige mp tot 4 personen. Dat sprak mij echter totaal niet aan, de meeste SP games vind ik toch best snel saai worden.. MS kwam echter met de visie van Xbox Live.. Aangezien ik van games en internet hou, klonk dat voor mij als muziek in de oren.. :) MS wou dus online gaming in een hoger stadium brengen, en er ook allerlei functies via internet bij betrekken..
    Ze hadden plannen zoals het online gaming zo gemakkelijk mogelijk te maken; geen gezeik meer met chatten; gewoon met elkaar praten dus.. Iedere game snel kunnen joinen.. Nergens lag.. Online scoreboards met veel specs.. Veel toernooien.. etc..
    Nou dat beviel mij wel dus ik kocht een Xbox.. Geen miskoop, heb wel wat SP games erbij gekocht omdat me die toch ook wel wat leken, maar het was voor mij pas echt geweldig toen ik hoorde dat er ook een Xbox game met de WCG van vorig jaar mee deed.. En dit jaar zelfs 2! Daardoor bevalt voor mij de Xbox steeds meer en meer, omdat het nu echt serieus gamen wordt. En daar hou ik van.

10. thepunkproject

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat Microsoft pc gamers naar zich toe trekt snap ik ook wel ja, maar ook dat vind ik nou niet echt een image...tenminste, volgens mij doen ze juist hun best heel console-achtig over te komen.

Ik heb in ieder geval XBM gehaald en daar ben ik wel tevreden over.

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Het is meer het image beyond pc gaming.. Tenminste zo zou ik het willen ervaren als MS zijn plannen doorzet. Ik geloof niet dat MS echt console achtig over wilt komen zoals dat het geval is bij de PS2 en de NGC.. Ik vind dat MS gaming veel serieuzer neemt, dan zijn concurrenten.. Die zien het meer als een vorm van pure ontspanning..

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Snap nog steeds niet helemaal waar je met het topic naartoe wil. Het is volgens mij een beetje breed uitgewaaierd zo :). Misschien met een zo'n uitgewerkte openinspost de volgende maal een beetje meer to the point?
    Wel heb ik een mening over Microsoft in het algemeen, MS met xbox en de daaruit voortvloeiende magazine keuze.

Microsoft wil naar mijn mening in elke markt waar ze aktief zijn dominant zijn. Ik denk dat dat ook geldt voor de console markt (belangrijker de games/software markt). Hoe? Volgens mij met elk middel. Opkopen of doodconcureren. Ben opzich niet echt pro MS, kijk toch wel kritisch naar alle anti-kartel en monopolie uitspraken die er inmiddels wel zijn.

Daarom zal ik nooit een officieel magazine kopen of erg aktief zijn op een officiele site. Als ik dan magazines moet beoordelen, zijn er voor mij maar twee relevant die ik ook nog makkelijk kan kopen (hoef niet altijd elke maand een mag). XBM Nederlands en XBM Engels. Dan valt mijn keuze op XBM ENgeland. De Nederlandse versie is wel aardig, maar heb ik binnen een half uur uit. Te kort...

13. thepunkproject

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft neemt gamen serieuzer dan haar concurrenten? Nee dat gaat er bij mij niet in. Zowel Sony als Nintendo nemen gamen ook serieus. Sony bijvoorbeeld ziet gamen echt als een lifestyle. Nintendo probeert weer duidelijk te maken dat ze gamen haast als kunst zien. Dit willen ze bijvoorbeeld bereiken door games van bijv. Capcom. Kijk maar naar Viewtiful Joe.

Begrijp mij niet verkeerd, ik geloof best dat MS gamen serieus neemt, en online nemen ze in ieder geval serieuzer dan haar concurrenten, maar ik denk dat heel de game industrie steeds serieuzer wordt hoor. Gamen wordt haast als kunst beschouwd, net zoals films.

14. thepunkproject

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder zei, wil ik nu nergens meer heen met mijn topic, ikwilde gewoon even duidelijk maken hoe een 'buitenstaander' tot nu toe over jullie favo console dacht. Dat daarna het onderwerp een beetje breder wordt, komt inderdaad omdat het nogal een breed onderwerp is ja.

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Je hebt me verkeerd begrepen, daarom had ik achter die uitspraak nog gezet dat Sony en Nintendo het meer als ontspanning zien.. Ik bedoel: Sony en Nintendo hebben een beeld van hun klanten als een stel jongeren, of volwassenen die lekker achterover voor hun console zitten, en een beetje games zitten te spelen op een regenachtige middag..

MS daarentegen begint het steeds meer en meer te zien als een sport. Dat bevalt mij, net zoals op de PC kan gamen op consoles ook een sport worden.. Dan wordt heel gamen gewoon een sport. Door te participeren op het WCG met Xbox games is heel gelukkig geweest voor MS.. WCG wat voorheen alleen PC games had, kreeg er voor het eerst een console game bij, en nog wel op de Xbox ook.. Dat bewijst in mijn ogen dat de gamer die het eerder als een sport ziet, en op lekker hoog niveau wilt spelen, dan dus ook op de Xbox terecht kan, en niemand meer vast zit aan de PC.. En daarbij komt dat MS een hele goede online service heeft, wat het alleen maar makkelijker maakt om serieus aan een game deel te nemen.. Heel professioneel kan het allemaal worden.. Echter Xbox Live moet nog volwassen worden, en dat zal mede door het spellenaanbod moeten gebeuren.. Voor mij is de juiste game nog niet uitgebracht.. Mayb TFLO of Halo 2, maar daar kan ik nog niks over zeggen :)

16. thepunkproject

Leuk Bevonden:
    0
    Nu wordt het wat duidelijker en daar geef ik je absoluut gelijk in Orcrist... dat gamen langzaam een sport wordt is al een tijdje aan de gang bij pc gaming en dat verhuist nu ook naar de XBox. Ik denk dat dit vooral te wijten is aan online, zoals jij al zegt.

Maar het feit dat er hier heel veel verdeelde meningen zijn over wat Xbox's precieze image is, laat dan toch wel blijken dat Microsoft daar misschien nog iets meer aan moet werken.

Maar dit is absoluut niet neerhalende kritiek. Het is immers de nieuwste concurrent in de markt en ze zijn er nu nog maar een paar jaar. Ik denk dat een goed image opbouwen minstens 1 generatie duurt. Sony was misschien iets sneller maar die hebben blijkbaar een enorm goed marketingteam getroffen.

17. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Denk dat Sony in het verleden ook erg goed heeft ingespeeld op de wensen van de gamers. Sony was de eerste die een game als Resident Evil uitbracht, een game die echt op volwassen gamers is gericht en omdat Nintendo toch nog altijd een "Kiddie"-console is volgens de meeste gamers ( wat in mijn ogen onzin is). Dan is een game als RE toch wel een briljante zet. En FF7 deed uiteraard ook veel voor psx. Maar ik denk dat Microsoft toch op de goede weg is, ze richten zich nu op veel meer verschillende genres ( denk aan fable en sudeki als RPGs, en die waren er niet buiten Kotor) . Denk dat de Xbox2 een veel beter aanbod qua games zal hebben als de Xbox, want de Xbox moet het toch echt hebben van de shooters en de XSN serie. Dit was voor mij persoonlijk een reden om weer een ps2 te halen nadat ik een xbox had gekocht. Maar denk dat de Xbox2 het een stuk beter gaat doen, niet dat de Xbox een flop is want dat is natuurlijk onzin.

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    @ thepunkproject: misschien een beetje offtopic, maarre ff wat over je manier van taalgebruik. Ik krijg de hele tijd het gevoel dat je jezelf aan het verdedigen bent. Tevens is je taalgebruik nogal wollig. Schrijf iets puntiger en kom sneller to the point, dan word het nog wel wat met je journo-carriere

19. thepunkproject

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de tip, dat ik mij verdedigend opstel is eerder een bijverschijnsel van net nieuw zijn op een forum en niet teveel tot last willen zijn. Lijkt mij logisch toch? Ik denk dat het toch wel gaat lukken met m'n 'carriere' verder, als ik de afgelopen jaren in mijn leven onder de loep neem ;)

Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik wil niet flauw zijn maar je verontschuldigt jezelf weer!! Hup, gewoon kont tegen de krib aan en gooi er maar wat spanning in de discussie. Maarre, hebbie ook een linkie van wat reviews ofzo? Kan ik 's ff checken wat je zoal geschreven hebt

Deel Deze Pagina