Een ode aan de arcade shooter

Discussie in 'Algemeen' gestart door MetalSonic, 14 mei 2011.

1. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Future Perfect is toch allang al uit.. vond ik overigens ook een hele leuke game, maar niet zo goed als TS2..

2. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik bedoelde eigenlijk de serie als een ;) FP vond ik overigens beter aangezien je daarmee online kon en ook nog's je zelf gemaakte mappen kon uploaden en spelen.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha :) ik bedoel vooral de gameplay, Counterstrike was de eerste veel gespeelde shooter waarbij de nadruk lag op realisme, snel dood gaan, etc, ik denk dat veel fanatieke MW2 spelers vroeger ook wel Counterstrike zouden kunnen hebben gespeeld.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik vind CS en COD nou niet echt vergelijkbaar, behalve dat ze normale wapens i.p.v. alien wapens hebben

Laatst bewerkt: 14 mei 2011
  5. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Shit, toen ik deze topictitel zag, dacht ik, yes eindelijk een arcade shooter topic.

Toen kwam ik er achter dat het over FPS games ging.

Helaas.......

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
  7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Gameplay moet snel zijn om het gevoel te geven dat je leeft?
    Juist bij de wat tragere shooters heb ik meer het gevoel dat ik "leef" in de game zit dan zomaar een spelletje zit. Bijv. de eerste Brothers in Arms vond ik erg vet.

8. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb jaren lang 1942 gespeeld, daarna ook heel actief met vietnam. Daarna vond ik er weinig meer aan. Al die puntenshit en zo. Vlag veroveren en iemand killen, 1 en 2 punten. Voor de rest wil ik niks met punten te maken hebben. Oja, per team wat tickets. En ik vind de moderne wapens niet echt bevordelijk voor de gameplay.

Er is nog 1 shooter die ik heel lang heb gespeld, en dat is unreal tuornement 3 geloof ik. Daar was een online demo van, en dat meteen de leukste map van de game (citadel of zo?). Maandenlang gespeeld. Alleen instagib, alleen capture the flag. Megavet, megasnel, 1 shot, 1 or more kills.

Heb de game ook nog gekocht na een tijdje, maar zat toen ook nog alleen de demo te spelen.

Heb later nog bad company voor de xbox gehaald, maar shooters en consoles, dat werkt gewoon niet goed. Ik vind het zo vreemd en jammer dat er geen toetsenbord en muisondersteuning is. Dan kan je het pc gamen ook meteen begraven. Wellicht is dat wel de reden, ik weet het niet.

edit

hoe kon ik het vergeten, mijn echt fanatieke shooter waar ik mee begonnen ben is natuurlijk ''solder of fortune 2''. Was ook behoorlijk goed. Daarvoor wel doom en wolfenstein en zo gespeeld, maar niet echt fanatiek. Was meer een game spelen, terwijl die andere naar E-sport neigen.

Laatst bewerkt: 15 mei 2011
  9. Waterhoofd

Waterhoofd Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol Shadowrun is allesbehalve een arcade shooter.

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Time Splitters 2 is het beste spel ooit _O_

11. poazm

poazm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel zelf nog niet zo lang shooters maar ik vind tot nu toe zelf de arcade varianten het leukst halo campain met vrienden is tof maar ook mw2 met vienden. ik ben zelf een scocial gamer of een spel moet mij echt grijpen (fifa, topspin..:)) gears 3 lijkt mij ook tof om te gaan spelen.

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hier kan ik me helemaal in vinden en daarom blijft bf1942 mijn favoriete multiplayergame aller tijden. Niks geen moeilijk gedoe met punten duizenden wapens geavanceerde killstreaks e.d.

Je kiest je klasse, kiest een spawnpunt en gaan met die banaan!
    Ter land, ter zee of in de lucht! En je had de meest epische slagvelden ever die ik nog nooit in een multiplayer game terug heb gezien.

De simpliciteit was ook meteen de sterkte van deze game. Zonder probleem kan iedereen in de game inhaken maar je kon ook supergoed worden en teamwork toepassen waarbij de tactieken en de mogelijkheden op de maps vrijwel eindeloos waren. Daarnaast vrijwel perfect uitgebalanceerd. Het gekke is dat bf1942 de eerste fps was waar je ook "veelvuldig" gebruik kon maken van voertuigen en ik nog nooit sinds die game een fps gezien waarbij het voertuigen aspect zo goed uitgerkt was.

De intro alléén al _O_
    [yt]x0npQ6sdbqw[/yt]

Laatst bewerkt: 15 mei 2011
  13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Eerste plaatje uit de startpost is zo epic _O_ _O_.

Ik ben iemand die van veel verschillende shooters houd. Far Cry, BIA, CoD, UT, Bioshock, SoF, Battlefield, MoH noem maar op.
    Bij CoD en MoH heb ik het wel over de eerdere delen, dus gewoon die heerlijke WWII sfeer. Vind het ook jammer dat nu de laatste tijd teveel games naar het moderne gaan, zoals CoD:BO, laatste Medal of Honor en Battlefield 3.

Halo heeft me nooit kunnen boeien en Gears of War speel ik alleen voor de prachtige singleplayer.

M'n all time favoriete shooter blijft toch wel CoD 1 + United Offensive uitbreiding, met geweldige levels zoals Carentan, Powcamp, Pavlov, Harbor, Ponyri etc etc.

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Medal of Honor Allied Assault, beste spel ooit.

Alles klopte aan het spel

15. FlyingSaucer xI

FlyingSaucer xI Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om te zien dat je verteld dat je shooters waarmee je een class hebt niks vindt, maar dan halo, waar iedereen gelijk start, ook niet leuk vindt.

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, echt slecht vind ik 't ook weer niet, maar Halo is imo altijd een wannaB shooter geweest. Het is wel tof enzo, en ik kan mij er veel uren mee vermaken. Maar het is gewoon niet zo vet als games als bv Timesplitters 2 etc. Reach is al wat beter maar in Halo 3 was 't bv lame dat 't even schieten en dan slaan was.

17. Waterhoofd

Waterhoofd Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha een wannab what precies?

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, wat ik bedoel is dat sommige games gewoon goede shooters uit zichzelf zijn. Die worden gemaakt en die zijn het gewoon. Dit heb ik bijvoorbeeld ook met de eerste Medal of Honor gehad. Halo is altijd een serie dat ik vind van tja, 't klopt allemaal wel enzo, maar toch mis ik altijd iets. Iets waardoor de serie wel leuk is maar nooit een WAUW of EPIC gevoel geeft...

19. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Halo juist wel Epic kwa verhaal enzo.
    Het verhaal achter alles is zo groot, dat dat gewoon al Epic is :9

20. FlyingSaucer xI

FlyingSaucer xI Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad, er is een waar halo universum ontstaan, wat zo groot is dat iedereen het kent. Halo multiplayer (lees halo 1,2 en ook 3 en reach) hebben een multiplayer die nog nooit eerder gemaakt was. Halo is nergens een wannab van, het is andersom

Deel Deze Pagina