Eigen Internetshop

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Binh, 19 okt 2004.

1. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een eigen internet shop te beginnen, met hulp van me neef die een eigen bedrijf heeft en contacten met buitenlandse leveranciers. Nou vroeg ik me af, wat voor shop ik zou starten en wat voor producten ik zal gaan leveren. Nu wil ik eigenlijk een pol maken van dit bericht alleen kan de knop niet vinden. Eerst zat ik te denken aan een shop zoals www.futuremax.nl die runt wel goed volgens mij (???). Nu vraag aan jullie: wat kopen jullie voornamelijk via het internet en ook wat kopen jullie vrienden en familie?

Ik weet dat het moeilijk is om een winkel te beginnen enz. Maar ik wil ALLEEN weten wat jullie voornamelijk via i-net kopen. alvast bedankt :p

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Poe, tja...

DVD's en games.
    Sex-related stuff verkoopt ook wel goed op internet, denk ik.

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    DVD's 10% goedkoper verkopen dan vanleest.nl should do the job. :)

Voor de rest geen idee wat je zou kunnen verkopen. Er zijn al zoveel winkels op internet.

4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop alleen maar voornamelijk dvd's en games.
    Alleen het enige probleem is dat er al erg veel concurentie is.

@ Graveheart weer terug in het admin/mod team ;)

5. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe idd, welkom terug :D.

Ontopic: Ik denk dat je het wel moeilijk zal krijgen als je in de game's en DVD's branche gaat. Dan kun je wel de prijzen flink omlaag duwen, maar de inkoopprijs is natuurlijk stukken duurder, waardoor je denk ik eerder verlies dan winst maakt.

Laatst bewerkt: 19 okt 2004
  6. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    OKe bedankt voor de reacties ik zal kijken of ik dvd's ergens goedkoop kan inkopen in het verre oosten ;)

7. chaosphere

chaosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ken ook iemand die een i net shop heeft, en die verkoopt computers en computer onderdelen. hij koopt het allemaal goedkoop in in duitsland volges mij en verkoopt het dan hier weer. en hij koopt ook oude computers op, fixst ze en verkoopt ze weer. en dat verdient volges mij wel goed *)

8. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Ja nou dat klinkt goed, ICT is toch wel aantrekkelijk om via internet te kopen. Maar volgens mij zijn er maar een aantal produkten die echt vaak worden gekocht, maar toch moet je als i-net shops compleet aan assortiment hebben. Dus er zijn toch een aantal produkten die je dan overhoudt omdat die toch niet worden verkocht. En die moet je toch zoiezo voorraad hebben. Datzelfde geldt trouwens ook op voor dvd's..

9. RuffRyder

RuffRyder 360ยบ

Leuk Bevonden:
    2
    Games en eventuele goodies :9.

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dan betwijfel ik weer of je er nederlandse ondertitels bij kunt leveren :)

11. Noobster

Noobster 1 shot, 1 kill

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf koop ik alleen games maar ik denk dat DVD's en boeken ook wel veel online verkocht worden.

12. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    doe aan import, dingen die niet te krijgen zijn in NL. vage japanse bende als anime en zo.

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    DVD's en CD's. Komt nog wel eens voor dat ik een cd of dvd niet kan vinden en dat hij online wel te verkrijgen is. En gadgets en merchandise (miniatuurpoppen van Halo bijv.)zullen het wel goed doen.

14. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Voornamelijk goedkope stuff: kleding en games. Kleding kun je voor een leuk prijsje bij shirtshop.nl krijgen, games natuurlijk bij play.com, of gcshop.nl. Maar ja, in beide gevallen moet je dan echt met iets nieuws komen. Bij games moet je bijvoorbeeld denken aan ntsc versies, merchandise en erg lage prijzen. Bij kleding moet je denken aan frisse designs, en goede merken voor een mooi prijsje.

15. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dan is inderdaad wel een probleem, ik kan vooral produkten regelen uit china (familie ;) ). Maar wel dvd's audio en subtitles wordt wel n probleem. Ik denk op dit moment zijn er echt genoeg shops voor dvd's en cd's ik denk vooral bol.com geniet van zijn naamsbekendheid en ook kwaliteit.
    Maar kleding heb ik echt niet veel van gehoord, dat mensen ff op internet kijken en dan willen bestellen. Maar er is volgens mij nog steeds niet echt een shop voor kleding zoals je die gewoon in de winkels kopen zoals hm zara mango(vrouwen) espirit. Je hebt wel veel van die wehkamp type kleren heel basic en meer voor mensen in de 40. Over het algemeen internet mannen jongeren meer en kopen ook sneller iets omdat ze daar wat gemakkerlijk en handiger mee zijn. Maar iets in de trend van street/fashion kleding verkopen met gewoon designs of merken van hm zara bijenkorf diesel replay espirit etc. Zal dat goed doen? Jongeren internetten steeds meer en daar zit toch wel toekomst in als je daarop gaat spelen.

Merchandise is toch uiteindelijk voor een specifieke groep, fans van bepaalde type media. Wat ik eigenlijk wil hebben is zo n groot mogelijke groep, varieriteit maakt niet zoveel uit, dus zowel mannen vrouwen kinderen jongeren. En een hoog koopkracht, kom ik toch uit op jongeren. Maar dan zit ook weer in wat voor type groep jongeren je moet hebben dan ook daadwerkelijk iets kopen zoals, ''jullie'' xbox stuff gameconsole en gadgets games dvd. Maar er zit nu ook een ontwikkeling dat alle ''type'' jongeren de mogelijkheid hebben op internet, grootste groep zijn mensen die alleen msn'en en mailen etc. En daar zit ook volgens mij een grote groep die achter merk kleding zitten etc. Daar zit toch wel wat in?? adviezen zijn welkom :)

Laatst bewerkt: 19 okt 2004
  16. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is de markt al niet verzadigd? Tsja is een winkel opzetten moeilijk. Een VOF'je opzetten is niet moeilijk en een online shop heeft relatief weinig ophoudskosten.

17. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Verwijder deze post maar, vage dubbelpost... :confused:

Deel Deze Pagina