1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

eind Gamecube inzicht...???

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X-Sarbon, 15 apr 2004.

  1. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je toevallig de resident evil serie gespeeld
    eternal darkness ,metroid ,metal gear solid :twin snakes , MoH , Rainbow six :ghost recon , etc etc weinig kiddy aan lijkt me

    dat nintendo briljante games als pikmin ,zelda e.a een fris uiterlijk geven met een hardcore gameplay wordt dat gezien als kiddy
    weinig kids die ik ken die pikmin met gemak uitspelen....
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Niemand hier zegt dat games als Pikmin en Zelda makkelijk zijn....
    Ze hebben wel een kiddy imago, en daar kan Nintendo niets aan doen want het zijn namelijk games over menselijke bloemetjes en jongentjes in groene elfenpakjes.
    Dan kan het nog zo'n goede gameplay hebben, het spreekt de massa gewoon niet aan.

    En het lijstje met 'stoerdere' games voor Nintendo is ook niet zo geweldig: Rainbow Six is nog niet uit (ook niet online), Ghost Recon was een flop dor het ontbreken van online play, MoH op de consoles.... tja, speel Rising sun en trek je eigen conclusie, en MGS: DTS is een remake wel een goede maar velen hebben het al gespeeld. En de Resident Evil serie is inderdaad goed maar survival horror is een beetje een stoffig genre, er zullen niet veel mensen zijn die puur voor de RE games een cube kopen.
     
  3. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    En ze konden beter voor het uiterlijk van een dvd speler gaan(om even verder te gaan op mn eigen kritiek)
    Verder zijn de toppers van nintendo gewoon allemaal kiddy

    metroid prime is ook kiddy naar mijn weten
     
  4. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Het is een stoere, leuke en goede game. Nergens is het echter hard of erg geweldadig, nee.
     
  5. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Waarom is metroid prime kiddy? Sinds wanneer is het bruut afschieten van gigantische eindbazen, in een prachtige omgeving, met een dreigende atmosfeer kiddy?

    En Nintendo heeft de Gamecube geprofileert als een puur game apparaat. Dus geen DVD's of Cd's. Dat was toen hun keuze, en dat pakt inderdaad nu minder uit. Wel kudos voor nintendo, dat ze toch moedig bleven vastklampen aan hun verleden als game producent..
     
  6. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    het gaat meer om de styling, het had er wel wat volwassener uit mogen zien, of meer als de nintendo 64, die vond ik nog wel een mooie vorm hebben

    en het gaat meer om het verhaal bij metroid
    ik geloof niet dat er een realistische achtergrond aan vast zit
     
  7. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    En een agent die in zijn eentje in slow motion honderden gasten dood schiet is wel realistisch? Een gigantische vleeswond, die met aspirientjes wordt geheeld is wel realistisch?
     
  8. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    halo is ook zo realistisch , net als ninja gaiden echt gebeurd 8)
    allemaal lulkoek . Dus als er in een game geen bloed vloeit en er niet realistisch uitziet is het kiddy ???

    |:-
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2004
  9. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    ik denk niet dat het aan 'ons' de hardcore gamers te wijten is dat het niet zo goed gaat met nintendo.. ik denk eerder dat het komt door de casual gamers.. die niet door het 'kiddy' uiterlijk van de game kijken en niet de genialiteit van de spellen van nintendo zien. Nee.. zij zien alleen maar vrolelijke diertjes die staan te springen ofzo.. niks voor hun denken ze dan.. want het is eenmaal niet stoer om met een dikke loodgieter op lopende paddestoelen te springen. Zij willen alleen meer jappaners neerschieten met wo2 wapens.. overgens wel met barslechte textures en herhalende slechte gameplay die alsmaar hetzelfde is.. maar dat vinden ze nou eenmaal stoer en vet..
     
  10. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    ik bedoelde het achtergrond verhaal
     
  11. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik kan niks anders doen, dan je helemaal gelijk geven.

    En Heavenraiser, wat precies vondt je Kiddy aan het achtergrondverhaal? In welk opzicht?
     
  12. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo sterft een langzaam maar zekere dood. Een aantal jaar terug kon het nog goed meekomen, omdat door de slechte marketing van Sega alleen Sony een echte concurent was. Nu met de Xbox stappen steeds meer mensen over. En eigenlijk komt dit mede door slecht denkwerk aan de Nintendo kant. Hadden ze niet eindeloze vervolgen blijven maken, wat vernieuwing in de tent gebracht en niet zoveel publishers verloren, dan had MS waarschijnlijk niet eens een kans gehad in de markt. Maar das achteraf gezeik.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ben het hier redelijk mee eens.. Maar genialiteit van Nintendo games, mwa.. Na 10 jaar begint het meer en meer op elkaar te lijken, en vind ik de genialiteit niet echt meer een factor bij hun games.
     
  14. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    ik weet niet, ik ken het achtergrond verhaal van metroid niet
    Maar het leek mij een spel van je bent een vrouw(jah ik heb laatst iets geleerd) die in een grote wereld zit en je moet proberen steeds nieuwe dingen te ontdekken en je vijanden af te maken

    nou begin maar!
    of zit er ook nog een overal story achter?

    en dat stukje over casual gamers, is over het algemeen waar. Maar dat ze een spel kopen omdat het stoer en vet is, dat lijkt me niet egt, het is meer dat hun interesses daar meer liggen...
    zo zou ik het in ieder geval eerder formuleren
     
  15. Wolfblade12

    Wolfblade12 anti discriminatie

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk zit er verhaal achter...dat is nouw net een van de briljante dingen aan Nintendo.

    Het gaat over een vrouw genaamd Samus, zij is in aanraking geweest met een dodelijk virus. Maar het x-ding (ik weet niet meer hoe het heet..*pakt metroid weer uit de kast*) redt haar leven en bestrijdt het virus in haar lichaam. Als zij nu vijanden met dat virus verslaat krijgt zij weer levens, nieuwe krachten , etc.

    en het verhaal kan ik je niet vertellen...dit is alleen achtergrond. Het verhaal is volgens mij ook per deel anders..

    trouwens...volgens mij klopt het bovenstaande zo'n beetje...maar ik weet niet zeker...correct me if i'm wrong!
     
  16. X-Sarbon

    X-Sarbon ..::de-Meester::..

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had het zelf niet beter kunnen zeggen _O_ _O_

    ga metroid eerst eens spelen :)
    laat je zelf meeslepen met het verhaal de sfeer
    en ga dan kijken of het kiddy is ... voordat je zulke uitspraken doet :)
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2004
  17. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Kort samengevat heeft Nintendo in minder tijd dan Microsoft ongeveer evenveel Cubes op de markt gezet als Xboxen. Daarnaast halen ze daar meer inkomsten uit wegens de geringe mate van kopieren van Cubes en Cube games, de hogere licentie-tarieven voor games, en de extra verkoop van memory cards.

    De N64 is vooral in de USA een succes geweest, en verkocht daar lange tijd beter dan de PlayStation (1).

    Los daarvan is 't jammer en een slecht teken dat een aantal publishers en developers de Cube links laat liggen.
     
  18. Ik ben geen fanboy maar...

    Ik vind de Game Cube één grote flop! Ik hoop wel dat hij blijft want concurrentie is nooit verkeerd.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het zijn niet de verkoopaantallen die de cube nekken, maar de games.
    Waar hebben cube gamers dit jaar nou naar uit te kijken???
    We hebben begin dit jaar 2 goede games gehad (mgs tts, ffcc) en de eerst volgende leuke game komt pas in het laatste kwartaal (metroid prime 2).
    Met andere woorden: dik 6 maanden lang komt er gewoon geen ruk uit.

    Kijk nou eens naar de E3 line-up van cube games:
    Geist (Cube) moet je van houden, ik vind het ruk
    Mario Party 6 (Cube) dat heb je na 5 delen weleens gezien
    Mario Tennis (Cube) wie zit hier op te wachten, als ik wil tennisen dan ga ik dat wel in het echt doen of ik speel virtua tennis.
    Metroid Prime 2 (Cube) is dan wel heel erg gaaf
    Paper Mario 2 (Cube) hoe zou nintendo toch aan hun kiddy imago komen???
    Pikmin 2 (Cube) deel 1 was leuk, ben bang dat dit gewoon een vervolg word met weinig nieuwe dingen
    Star Fox 2 (Cube) hoe erg kan je een franchise verneuken!
    Silicon Knights title (Cube) inmiddels gecancelled
    The Legend of Zelda: Four Swords Adventures (Cube) ik dacht dat we het tijdperk SNES al achter ons hadden?!?!
    The Legend of Zelda: The Wind Waker 2 (Cube) ben bang dat dit gewoon een rechtstreeks vervolg word op deel 1. Elke zelda hoort uniek te zijn. Nu is dat dus niet meer zo.

    Op andere developers hoeven ze onderhand ook niet meer te rekenen, omdat die allemaal vertrekken.
    Kort samengevat: het jaar word qua games voor de cube gewoon zwaar ruk.

    Dan hebben ze nog de DS, wat naar mijn denken gewoon een soort poging is om de PSP te kunnen verslaan.

    Ik weet niet wat ze daar in Kyoto aan het doen zijn, maar veel goeds is het niet.
    De cube begint gewoon nu langzaam aan te sterven.

    En na twee van deze consoles te hebben meegemaakt (de n64 en de gamecube, de eerste 2 jaar hebben ze veel toffe spellen, en daarna niet meer) zal ik voor het eerst geen nieuwe generatie nintendo console kopen.
    Ik stap toch echt over naar de PS3 of de Xbox 2.
     
  20. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    dat formeer je verkeerd
    je denk dat gc het zelfde lot heeft als dreamcast
    maar de gc is populair geweest egt maar heeft gewoon z'n beste tijd gehad
    dat komt volgens mij door die price drop
    dat heb je ook met xbox spellen
    als ze ineens goedkoper worden dat word er anders naar gekeken
     

Deel Deze Pagina