Je kan alles in je kist proppen bij de de rustpunten. Wapens en items verkopen is zonde omdat veel zaken niet zomaar bij een koopman kunnen worden teruggekocht. Veel zaken zijn uniek of beperkt beschikbaar en ook niet te farmen.
De equipment load geldt alleen voor de dingen die je daadwerkelijk equipped hebt. De andere items die je bij je draagt hebben geen invloed.
Interessant dat deze reviewer juist spreekt over hoe extreem sterk de magic is in deze game. Beetje zoals Demon's Souls. Mortismal maakt alleen reviews van games die hij naar eigen zeggen van top tot teen 100% heeft uitgespeeld.
Gatefront Ruins. Loot Heaven. Drie stuks armor van de grote gast met zijn helm en speer en schild. Happy zeldzaam moment.
In het laatste gedeelte wordt gepraat over wat Elden Ring zo speciaal maakt. De ironie: zo waren games vroeger dus. Veel minder sign posting, geen of minder quest objectives en lijstjes. Überhaupt minder informatie, waardoor je zelf meer moet uitzoeken. Lastigere tegenstanders, waardoor je harder moet knokken voor betere equipment. Meer avontuur, meer voldoening. Door tegenstand en tegenvallers groeien we. Dat geldt in het leven en dat geldt ook in games. Waarom is het toch zo lastig voor zoveel devs om dit gevoel via goede gameplay te reproduceren? From Software lukt dit in ieder geval wel.
Lastig??? Dat heet casual gaming tegenwoordig. Kwestie van vraag en aanbod. En sommige mensen spelen liever elk jaar weer de nieuwste Call of Duty of FIFA. Daar kan ik niet lekker inkomen meer... al jaren niet.
Is voor mij niet altijd pluspunt. In een old skool retro spel dat max 3 uur duurde op de NES of max 10 uur op PSX geen probleem. Je speelt een keer en daarna doe je gewoon opnieuw beginnen als het niet lukt of iets anders proberen als je uit hebt gespeeld. Maar ik kan dit spel niet zonder online dingen opzoeken. Als ik een playthrough doe van minimaal 50 tot 100 uur wil ik geen verpeste gamefile. Je kunt niet tussendoor save files maken. Neem die sleutels. Super zeldzaam en heel duur. Soms wel 2 of 3 nodig om een kamer te openen. En de beloning kan dan een mega groot wapen zijn waarvoor je 30 Str moet hebben terwijl je caster bent of een dief. Of je wilt een Paladin spelen. Je hebt dan natuurlijk een healing spreuk nodig. Maar als die net ergens is waar je de map niet goed hebt verkend hebt zul je die nooit vinden. Kun je niet spelen zoals je wilt. Ik wil niet alles opzoeken maar heb wel gekeken waar ik beginner spreuken kan vinden. Ook zag ik een toffe build op Youtube. Die build ga ik niet naspelen maar wel opgezocht waar ik die zeis kan vinden. Dus nu de zeis halen en paar basis spreuken en de rest proberen op eigen kracht. Maar er is zoveel te vinden en missen in deze game. @Yellow 13 Vraag en aanbod betwijfel ik. Aanbod wel. Een spel mag best makkelijker zijn. Daar is zeker vraag naar. Maar wat ze wel goed doen is een hele toffe wereld neerzetten waar je niet gek wordt van suffe sidequests. Genoeg Ubisoft aanbod maar geen vraag van de consument naar 100 markers met quests om veren te zoeken door bergen te beklimmen of 20 missies om een NPC 10 minuten te achtervolgen en af te luisteren met saaie dialoog.
Het gaat hier niet perse over gemakkelijker, of moeilijker. Het gaat hier om zelf dingen uitzoeken, ipv de speler steeds accommoderen. Ook dat is een design filosofie.
@Zifnap @BigSyke Dat vind ik juist zo mooi aan Elden Ring. Zelf dingen uitzoeken. Ik heb dat niet meer gedaan sinds Dragonknight Saga van Divinity 2. Kun je nagaan hoelang dat geleden is. Ik moet bij de grotere groepen in de game nog wel geluk hebben, maar de kleine ga ik zonder vrees en met zekerheid te lijf. De rest is gewoon een kwestie van tijd en uitzoeken en dat vind ik best leuk. Ik betrap mezelf er al op dat ik nog geen guide of tutorial heb opgezocht en ben level 28, met 1 world boss, 1 dungeon boss, een dungeon en een sub boss achter de kiezen. Gaf me over het algemeen veel voldoening. Dat was destijds ook zo leuk aan DKS, de game uit mijn eerste alinea. Veel uitzoeken, maar ook veel voldoening. Ik kan bijvoorbeeld echt niet meer goed in Forza Horizon 5 en Far Cry 6 komen, games waar je alles voorgeschoteld krijgt. Ik moet mijn verwachtingen gewoon verlagen en mijn enthousiasme temperen denk ik.
Gisteren Godrick gepakt na uitstel en andere gebieden verkennen. Op naar de volgende! Er moet toch wel een wonder gebeuren moet dit niet de GOTY worden. Deze game is echt briljant. Ik ben in tijden niet zo verslaafd geweest aan een game.
Dit! Net ook weer in een area gekomen waar mn kaak van op de grond valt. Allejezus wat een grote fantastische game. En de diversiteit van vijanden is ook bizar!
. Goed om te lezen dat je alles zonder guide doet. Voor alle souls games is dit ook het mooiste en geeft je de meeste voldoening. Als je alles al weet is heel de charme weg van deze type games. Als ik HFW heb uitgespeeld ga ik meteen aan deze game beginnen.
Ik zou een aantal dingen wel fijn vinden. Ik zou graag mijn startwapen kiezen. Dus bijvoorbeeld een Confessor met met 2 dolken. Of anders als je het spel in gebieden indeelt op level van monsters. Dat als je de storybaas van gebied 2 dood hebt. Je in gebied 3 bij een merchant wapens kunt kopen die je in gebied 1 of 2 had kunnen vinden. Dan kun je tenminste de klasse spelen die je voor ogen hebt zonder met geluk tegen een wapen aan te lopen.
Oke. Ondanks dat From Soft games normaal niet mijn ding zijn toch aangeschaft. Nu 5u inzitten. Omdat ik niet heel geduldig ben en niet zo goed in dit soort games. Toch even die korte video gekeken en gevolgd om relatief overpowered te starten. Wat hierboven al wordt gewaardeerd is voor mij echt het waanzinnige aan deze game. Normaal ga ik namelijk de map af en de symbooltjes. Nu ben ik heerlijk aan het exploren en wil ik ook echt alles zien. Dat in combinatie met het "gevaar" maakt de sfeer en wereld top. Wat wel overweldigend is is alle loot die je vindt. Daarvoor moet ik echt wel wat YT videos kijken. Enige wat me nu wel stoort op de PS5 is pop-in best wel dichtbij. Daarnaast zwabber mijn wapen bij het lopen standaard door mijn cape heen, wat constant zichtbaar is. Zo'n grote dude in het begin zit half vast in een rots, in dat eerste kampje draaien die knight en wolf constant door elkaar heen als ze hun patrouille route 180 graden draaien. Beetje zonde haalt de immersie toch watnaar beneden. Ga weer lekker verder.
Ik game überhaupt al jaren zonder guide bij de meeste games. Vroeger verzamelde ik vooral Prima Games Guides. Heb die van de Mass Effect games nog en Oblivion. Puur om het sentiment. Inmiddels alweer level 29 en heb een vechtend groepje ten zuiden van het meer gevonden. Solo makkelijk te doen en dropt af en toe wat loot. 500 Runes per keer. Dat groepje van de Ruïnes van de Wargate waar de grote reus boven je hoofd staat te wachten tot hij neer komt, dat groepje is nog steeds een beetje te moeilijk. Het lukt me wel, maar er zit een gast tussen die flinke klappen geeft met zijn speer en een met een trompet die de andere alarmeert. Die Ruïnes zitten tussen twee TOG in. Lake noord en Wargate, waar die Reus boven je hoofd wacht. Ik pak nu gewoon wat vaker de groep ten zuiden van het meer, eveneens vlakbij een stukje ruïne. Levert minder Runes op, maar is wel een stuk makkelijker dan solo 10 tot 15 te lijf gaan met ieders een zwaard, speer, mace of schild in de handen. Op deze manier duurt het langer voordat ik level, maar het is gewoon veiliger tegen Runes verlies. En in tegenstelling tot wat ik eerder deed, heb ik nu ook nog niet de hele loot table gehad. Blijft mooi om dit soort dingen uit te zoeken.
Mij lijkt wel dat je wat level betreft al wat verder kunt zijn. Je bent meer aan het grinden dan exploreren. Of heb ik het mis?
Klopt, maar dat vind ik ook niet erg. Ik wil uiteindelijk kunnen meppen als de bosses zelf en dat vergt veel tijd. Inmiddels heb ik wel een upgrade gedaan van mijn wapens. Level 30 Inmiddels. En grinden vind ik ook niet zo erg in dit geval.
Tip voor Yellow: Ga naar het zuiden (Weeping Peninsula). Dat is wel te doen voor jou op dit moment. Zelfs de grote boss daar was duidelijk voor een lager level bedoeld dan Stormveil. Verder is het daar best leuk om te ontdekken.