1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Elden Ring

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 8 jun 2019.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Vet. Heb zelf bewust die hele gameplay video niet gekeken omdat deze er toch wel komt. Hoor graag wat je bevindingen zijn!
     
    Servantes vindt dit leuk.
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik ook! Ben benieuwd :D
     
    Servantes vindt dit leuk.
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Eurogamer preview conclusie:

    "In case it isn't clear yet, I absolutely loved my time with Elden Ring - there are enough tweaks and touches to make this feel like a fresh take on the Souls formula, not least the absolutely stunning open world you're free to explore. But the game still manages to feel reassuringly familiar to this Soulsborne fan, while adding enough optional features to help new players feel empowered to give Elden Ring a try. This was a very generous helping of what the full game can offer, and despite sinking so many hours into it, I still came away hungry for more. There might not be a better sign of its quality than that."

    Ik lees sowieso veel positiviteit in de previews. From Software gaat iets moois leveren en ditmaal niet door de oude formule weer te kopiëren. Spannend!
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2021
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Preview gekeken en het gebeurt niet vaak maar ik begin toch wel die hype tinkeling te voelen. Simpelweg om het volgende: From Software heeft altijd al geweldige games gemaakt. En ik denk dat we het allemaal wel eens kunnen zijn dat de world building en lore altijd van top notch kwaliteit zijn. Maar de games waren voorheen altijd lineair of ten minste hub based. Wat zou From Software voor elkaar kunnen krijgen bij een nieuwe Dark Souls, maar dan in een open world experiment? Wat ik zie brengt mij veel vreugde. Ergens moet ik denken aan het woord "old skool wereld", maar er niks "old skool" aan deze wereld. Het is simpelweg dat de laatste tien jaar praktische elke developer de open wereld aanpak van Ubisoft heeft gekopieerd en gekopieerd en gekopieerd etc. Met bakken icoontjes en FOMO prikkels en beloningen. Maar wat ik zo mis tegenwoordig zijn werelden waar je als speler simpelweg de ruimte krijgt om gewoon zelf te exploreren en te verdwalen. Je neus te volgen, misschien wel willekeurig op zoek naar avontuur. Richting de horizon, maar ook in de diepte en hoogte. Je doet ontdekkingen, maar sommige dingen blijven ook verborgen. Dat is niet erg, want zo blijft er altijd iets over om later te ontdekken. Dat zorgt voor die mystiek die zo goed bij het avonturieren past. En dat ontdekken heb je helemaal op eigen kracht gedaan. Daar is niks "old skool" aan, maar games waren daar vroeger wel een stuk beter in (er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals o.a. Zelda BotW). Totdat de icoontjes, radars, waypoints en checklists het over begonnen te nemen. Want oh jee wanneer de gamer per ongeluk content mist. Persoon ontzet en onthutst, onzeker over zijn/haar eigen capaciteiten. Daarom wordt ons handje weer vastgehouden. En dat verergert het probleem alleen maar meer. Geblindeerd, met je ogen wagenwijd open...

    Enfin, From Software laat zijn wereld ademen. Ik lees en hoor opmerkingen dat de wereld van Elden Ring nu al als superieure template wordt gezien voor toekomstige open wereld games. Boude woorden en dat moet natuurlijk nog wel bewezen worden. Maar als één developer het voor elkaar krijgt eindelijk eens the next step in open wereld games te maken, dan is het From Software wel.

    P.S. ik ga een soort ronin spelen in deze game. Strooien hoed op (als die bestaat), katana in de hand. Te voet en te paard. Ben benieuwd welke uitdagingen mijn karakter allemaal opwachten.

    [​IMG]
     
    BigSyke, Yellow 13 en Modder-Eter vinden dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Eerste half uur Elden Ring, PS5 gameplay (network test). En verder ga ik niets meer bekijken. I'm ready. <3
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Gameplay was prima inderdaad! Mooie gebieden ook, ik ben wel enthousiast :D
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    De technische kant. Elden Ring kan nog wel wat optimization gebruiken... Blijft opvallend dat ook hier geen harde 30 fps lock in de "quality mode" wordt gebruikt. Hopelijk wel in de release versie.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Pop in was echt kut. Dat moet veranderen. Stoor me daar altijd heel erg aan
     
  10. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280




     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Vind het wel veel op Dark Souls lijken, veel minder zijn eigen ding dan Bloodborne en Sekiro. Dark Souls kom ik nooit echt in ofzo..
    Vind ik persoonlijk jammer, want Sekiro is mijn favoriet met kort daar achter Bloodborne. Maar vooral vanwege de combat mechanics, hoop dat ze nog wat van die parry mechanics van Sekiro hebben overgenomen, dat was echt genieten. En het niet kunnen levelen van je character, dus de content ook niet kunnen cheesen door te outlevelen vond ik ook wel een goede keuze in Sekiro.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik ben heel erg benieuwd naar deze titel. Open world roaming binnen een echte Souls game zou weleens erg tof kunnen zijn, mits creatief en aandachtig geïmplementeerd door de devs. De sfeer en de stijl (o.a. uiterlijk v/d tegenstanders) spreken me sowieso al aan.
     
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Killamonkey vindt dit leuk.
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Dafuq heeft redbull hier mee te maken, haha. Tof hoor, maar ik heb al genoeg gezien. Nu gewoon nog even paar dagen wachten. Heb serieus vakantiedagen opgenomen hiervoor :+
     
    Cyndris, Jorrie, Zifnap en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    De technical test een tijdje geleden beviel prima dus deze komt er zeker.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Machtig. Zo maak je trailers.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Speciaal na lange tijd even ingelogd op XBW om hoi te zeggen en te laten weten dat ik ENORM HYPED ben voor Elden Ring. Zelfs de maandag ervoor vrij genomen. Kids naar school brengen en gaaaaaaannnnnn.
     
    Yellow 13, Zifnap, Daz en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Volgende week maandag hoop ik wel? ;)
     
    Killamonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina