De meeste andere reviews noemen het juist de 'makkelijkste' game uit de serie, dankzij verbeteringen in toegankelijkheid, zoals checkpoints. De range in mogelijke moeilijkheid is in deze game veel groter, aangezien je door het open world concept en wat andere verbeteringen de moeilijkheid van de game zelf meer in de hand hebt. In de standaard Souls games kon dat een stuk minder door het toch meer lineaire karakter.
Of... de speler ervaart juist dat het moeilijk(er) is omdat deze random ergens een dungeon inloopt en weinig tegenstand verwacht. Maar schijn bedriegt: het is wel moeilijk en hij blijft stug met zijn hoofd tegen een muur lopen. Ik vermoed dat Elden Ring meer dan ooit de flexibiliteit van de speler test. Degene die zich het meest flexibel opstelt en slim gebruik maakt van het open world concept, vindt voldoende manieren om de moeilijkheidsgraad te mitigeren. De rest? Die worstelt met de gameplay en geeft het uiteindelijk toch op. Ik vind het een slimme zet van From Software. Het gaat in Elden Ring minder om een stugge, zwaar georkestreerde moeilijkheidsgraad en meer om het on-the-fly kunnen omgaan met uitdagingen. Hier is serieus goed over nagedacht. Respect voor deze devs.
Klopt. Je kunt het zelf zo moelijk maken als je wilt, maar ze hebben de speler ook meer mogelijkheden gegeven om de game iets makkelijker te maken. Dat is juist het mooie, het is nog steeds geen makkelijke game, maar toch net wat toegankelijker voor nieuwe spelers. De hardcore spelers kunnen dit echter negeren en op zoek gaan naar de moeilijkste, wreedste challenges. Toch is in mijn ogen de beste verbetering het aanpakken van de zogenaamde 'boss rush' dmv checkpoints. Dat vond ik in de andere Souls games toch altijd het minste aspect met weinig toegevoegde waarde.
Ik heb gelukkig al even gespeeld tijdens de technical preview dus ik weet wat me ongeveer te wachten staat, gelukkig morgen maar een half dagje werken
"We hope you give Elden Ring a try. It's a game full of mystery, menace, fateful meetings and unfolding drama just waiting to be discovered."
Er ging iets mis. Xbox Live niets te bekennen van de game op dit moment en Playstation 5 wel. Wil het toch een kans geven, ondanks dat ik niet kan gamen. Alleen dan wel op Xbox Series X omdat ik daar ook de meeste multi console games op speel.
Ik speel eigenlijk nooit echt exotische classes in Souls games. Het is voor mij dus een ouderwetse quality build geworden, met de Vagabond als basis. Ik heb nog wel getwijfeld over een Samurai, dat leek mij ook wel een interessante class. Ik denk overigens dat ik vanavond nog even een nieuwe character maak om een andere start item te kiezen. Ik wist voor het spelen nog niet wat de verschillende zaken inhielden, dus ben voor het meest simpele, voor de hand liggende item gegaan. Spoiler Golden Seed lijkt mij voor de langere termijn toch handiger.
Vandaag hele dag werk op locatie, mehhhh. Alles staat wel klaar. Straks potje koken, kind in bed, pilsje pakken en gaan met die banaan! Ga sowieso voor meer magic deze keer. Lijkt dat FS (Int, mind, faith enzo) daar de meeste stappen in heeft gemaakt. En heb alle FS games meerdere keren veelal str/dex melee builds gespeeld dus deze keer eens even wat anders
Welke class wil je doen dan? Prisoner spreekt me wel aan vanwege focus op vechten en rollen I.c.m. magie.
De game net geïnstalleerd en effe gespeeld, maar hier ga ik heel wat uurtjes insteken. Wat ik wel had in het begin was het volgende. Heb performance mode gekozen op de PS5, maar kreeg heel af en toe wat kleine framedrops in het binnen gedeelte. Dit was nog voor je bij de eerste boss komt. Maar goed tegen de tijd dat ik horizon heb uitgespeeld zal dit wel gefikst zijn.