Maar dan besef je dat je overal waar je in de provincie maar gaat, dat gras, die heuvels en bomen krijgt te zien. Er is geen variatie zeg maar.
Mij lijken de gesprekken gewoon erg kort en cheesy. NPC's hebben een paar topics en vele NPC's hebben een overkoepelende 'rassenstem'. Ik heb liever stille NPC's dan NPC's die op de achtergrond 16x hetzelfde debiele gesprek houden. 'Good day' 'Hello' 'How goes it' 'Fine' 'hmmph' 'bye'
Of nog beter, een captain van de watch aan het praten met een soldaat. 'watch out, a watch captain might be eavesdropping on us'.
Op dat moment heb je dan door dat de NPC's even dom zijn als in Morrowind.
In Morrowind vond ik het sobere interactiesysteem en de grote lappen tekst iets meer hebben dan 2 gesproken topics per persoon.
Ja, ok, dat van die thieves guild vind ik nogal logisch omdat dat met de engine van Morrowind bijna niet mogelijk was om te bouwen (tenminste, ik heb nooit zo'n mod gezien). Overigens zijn dat details die je aanhaalt dat niemand als minpunt beschouwde in the first place.
Daar heb ik weinig aan toe te voegen, behalve dat het enorme minpunten zijn en de voldoening volledig uit de game halen. In Morrowind had maar 1 persoon full deadric armor. In Oblivion kom je ze overal tegen als je boven lvl 18 zit. Sommige mensen pleiten voor een patch, maar dat zie ik niet gebeuren. Het hangt vast met de engine, ze kunnen toch niet level scaling eruithalen en specifiek armor/weapons toekennen aan 1500 NPC's.
Zo, ik heb even gereageerd op je post, dat is natuurlijk geen persoonlijke aanval. Meer het uitbreiden van mijn mening om dit topic in leven te houden.
Laatst bewerkt: 5 apr 2006