1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elder scrolls III Morrowind Vs. Elder Scrolls IV Oblivion

Discussie in 'Algemeen' gestart door Beyond The Grave, 4 apr 2006.

1. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik inderdaad voor mij nu nog het enige echte minpunt.
    Het is allemaal een beetje eentonig, niet meer de gevarieerde
    gebieden van Morrowind, niet meer de zandstormen en de
    "boomhuizen", niet meer de "paddestoelen". Ik ben wel erg blij dat
    we nog de vlakten van Oblivion hebben en de sneeuw in het noorden.

2. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik blijf er gewoon bij de Morrowind relatief gezien beter was. Die was meer revolutionair voor zijn tijd. Bij Oblivion heb ik gewoon sterk het gevoel dat ze Morrowind gekopieerd hebben, de graphics opgepompt, de bugs eruit gehaald, radiant AI (wat ik overigens complete larie vind, want volgens mij zijn ze gewoon gescript, alleen doen ze de path-finding zelf en omdat nou Radiant te noemen...) erin gestopt en een ander vechtsysteem geimplementeerd hebben.

Is dat nou alles in 4 jaar? Ze hadden veel meer diepgang en dynamiek in het spel kunnen stoppen ten opzichte van Morrowind, maar eigenlijk is dat juist het punt waar ze op hebben ingeleverd. Dat gevoel heb ik in ieder geval sterk. En diepgang en dynamiek is eigenlijk wat een moderne RPG zo boeiend moet maken en dat is gewoon een gemiste kans.

Desalniettemin blijft het natuurlijk een dijk van een spel. Maar belangrijk is ook wel om te weten dat ze een monopolie positie hebben, want watvoor soort genoten van Oblivion zijn er nu? Geen 1. Maar Two Worlds komt eraan en dat ziet er uit als een Oblivion clone, maar wie weet doen die het wel beter :) Hoewel ik dat niet denk, aangezien Bethesda al verdomt veel ervaring heeft.

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    toevallig heb ik dit spel al wel gespeeld
    bij een mattie :D

4. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar heb je het al, bij een 'mattie'.
    Je hebt het dus nooit echt gespeeld, nooit je erin verdiept, dus dan kun je niet echt zeggen dat je het spel 'kent' zeg maar.

Ikzelf speel morrowind pas sinds een paar maanden ofzo, en vind het echt een super leuk spel, alleen vind ik het op dit moment wel iets te makkelijk. Als je 1-maal een goed zwaard hebt gevonden, moord je vrij gemakkelijk de meeste mensen uit. Ik weet niet of het nog veel moeilijker gaat worden, maar als ik hoor dat Oblivion een stuk makkelijker is geworden, lijkt het me nog minder leuk.
    Ik heb Oblivion niet, en na het lezen van dit topic ga ik steeds meer twijfelen of ik wel een 360 aan moet schaffen voor Oblivion.
    Graphics maken voor mij niet zoveel uit, en ook de laadtijd boeid mij amper, dus dat zijn al 2 grote pluspunten van Oblivion die wegvallen....

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    ik ken hem wle degelijk van wat ik al gelezen heb op hartstikke veel sites

6. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    Dan bedoel je "kennen" anders kennen dan ik kennen bedoel.
    Om een beetje een indruk van het spel te krijgen, zul je het echt een flink tijdje gespeeld moeten hebben, niet bij een vriend ofzo, maar gewoon zelf, thuis, met alle tijd...Tenminste, dat idee heb ik kregen.

7. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion kan je net zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. Er zit een schuif balkje in het spel die de Health van je tegenstanders bepaald. Ik weet uit ervaring dat je hem eigenlijk niet een standje lager moet zetten, want dan ga je nogal snel de moordmachine uithangen.

Buiten dat zit er, dat heb je misschien wel gelezen, een clausule in het spel waardoor ALLE vijanden mee-levelen. Niet echt veel mensen zijn er over te spreken. Ik leg het gewoon even uit, mocht je het nog niet gelezen hebben. Bij elk level dat jij stijgt, stijgen ook de skills/stats van de vijanden en daarmee ook hun bezittingen. Dus op een gegeven ogenblik ben jij level 15 - 20 en lopen alle bandits, die in het begin allemaal zwakke lederen bescherming hadden, rond in peperdure zeldzame glass armour of daedra armour rond en ook glass of daedra zwaarden. Makkelijk om geld te verdienen, maar totaal onrealistisch.

Het is dan wel zo, dat het spel altijd even moeilijk blijft en je dus nooit de onoverwinnelijke heer en meester wordt. Daarentegen vind ik het juist realistisch dat je op een gegeven moment heer en meester wordt, je wordt toch ook gewoon beter? Maar ja, in Morrowind ging dat misschien net iets te makkelijk...

Anyway, ik denk dat je het al ergens gelezen had, maar toch!

Voor 95% van de mensen die Oblivion spelen en hier op dit forum zitten, is en blijft het toch echt een must-have ook al zitten er wat rare dingen en kleine bugs in.

8. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het idd al een paar keer gelezen, maar toch bedankt ;).

Maar opzich heeft dat mee-levelen ook wel weer voordelen inderdaad, want als ik nu met een Daedric-zwaard in Morrowind de bandietjes in de caves tegenkom, dan zijn ze bijna al dood, voordat ik geslagen heb. Alleen in de Shrine`s en Dwemer caves kom ik nog een beetje echte tegenstand tegen, veel andere dungeons niet meer. Dan kan het misschien wel lekker zijn dat hun ook goed worden..

Maja, ik hoor niet echt in dit topic thuis, want ik twijfel nog of ik €500 uit moet geven aan Oblivion en kan dus nog niet vergelijken ;)

9. Beyond The Grave

Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

Leuk Bevonden:
    0
    Was het maar zo, dan had je mij niet horen mauwen ^^

10. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Morrowind vond ik tamelijk lelijk. Ik kon nooit de weg vinden ergens heen, Telkens ging ik dood en vergat ik te saven.
    Nu vind ik dit alles beter maar alles lijkt wel een klein beetje op elkaar soms, Maar daar erger ik me niet aan. Als je verder kijkt dan datgene wat ik net zei is het een prachtspel en is het zeker de Xbox 360 waard.

11. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Die Gameplay balk maakt inderdaad een wereld van verschil. Schuif de balk helemaal naar rechts en het spel is meteen tegen het frustrerend aan. Althans als je nog een lager level bent met niet zulke goede wapens. Ik dacht ook dat er meer en moeilijkere vijanden komen als je die balk hoger zet.

12. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Tsux
    Two Worlds komt inderdaad, maar vergeet ook Gothic 3 niet!
    Toch denk ik dat die beide games niet kunnen gaan tippen
    aan Oblivion, gewoonweg omdat het verdomd moeilijk is om zo'n
    grote open wereld te maken. Gothic 2 leek misschien open, maar
    het waren eigenlijk gewoon allemaal brede paden, waar je toch
    niet vanaf kon. Bethesda heeft een (voor een free roam game)
    erg goed afgewerkte en gebalanceerde game gemaakt. Tuurlijk
    kun je op die minpuntjes blijven piepen, maar speel het spel
    gewoon en have fun!

13. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion is gewoon meer mainstream gemaakt en dat hoeft niet altijd erg te zijn, morrowind was een fantasierijkere wereld vond ik ook, want daar had je ook enorme paaddenstoelen en die walkers natuurlijk. oblivion lijkt meer gewoon op de middeleeuwen wat ik op zich best jammer vind.

14. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0

couldnt agree more

15. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Morrowind was meer een survival tocht waarbij je alles zelf moest ontdekken en Oblivion is meer een georganiseerde campingtrip waar het grootste gedeelte al voor je is geregeld. Veel grotten en ruines liggen pal naast de weg. Het is bij Oblivion moeilijker om ze niet te ontdekken dan wel. Voor de rest is het natuurlijk een flinke vooruitgang ten opzichte van Morrowind.

16. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ^Deze thread in een notedop...

Deel Deze Pagina