1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elder Scrolls IV: Oblivion

Discussie in 'Algemeen' gestart door Volkoren, 22 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    De stats, de vrijheid en de sfeer maakten voor mij Morrowind de beste RPG tot nu toe. Ik was vroeger fan van turn-based RPG's, maar toen ik opgezogen werd in Morrowind is dit grondig veranderd. Ik heb het langer intensief gespeeld dan Halo, ca. 11 maanden. Dit is wel over de normale versie dat ik het heb. De GOTY editie zat ik zwaar over te twijfelen omdat ik 2 gevoelens had. Eenerszijds was ik de engine wat moe gespeeld, maar anderszijds wou ik Tribunal en Bloodmoon expansions verkennen. GOTY heb ik gekocht en nog een maandje aan Tribunal gezeten, maar toen ik in Solstheim kwam had ik geen zin meer.
    Wat ik verwacht van Oblivion? Velen zeggen dat gameplay het belangrijkste ingrediënt is voor een game, maar graphics zorgen er toch voor dat een game meer 'enjoyable' is. Nou dat zit al goed na het zien van het E3 filmpje.
    Die Radiant-AI waarbij iedere NPC een eigen leven leidt is al gedeeltelijk bekend van San Andreas, maar hierin gaat Oblivion natuurlijk veel verder.
    Het vechtsysteem mag uitgebreid worden, maar dat was het hoofdingrediënt van de vorige games niet, dus moet het voor mij niet innovatief worden.
    WoW, wat heb ik weer zitten lullen. Anyway, als dit een launchgame wordt, dan is dit mijn eerste spel voor 360.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2005
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is volgens mij wel een launch game !
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja en dat terwijl Morrowind op de Xbox toch niet de beste gfx had. ;)
     
  4. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, ik zei toch ook niet dat gameplay niet het belangrijkste is. Morrowind is een port van de oudere PC-versie, daarom zijn het niet de meest gedetailleerde textures, maar de aliasing valt goed mee. Het beeld is niet eens wazig zoals GTA op xbox die overtollige anti-aliasing nodig had.
     
  5. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    met die graphics zit het in oblivion wel goed wat zeg ik geweldig nu alleen maar hopen dat ze de beloftes waar maken van dat al die NPC's een eigen leven zullen lijden en dat de gameplay gewoon nog lekkerder zal lopen, maar ik hoop wel dat ze het character creeeren wat uitgebreider zullen maken en niet dat je alleen een koppie kunt kiezen uit een paar prerendered mannekes
     
  6. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat filmpje had ik nog niet gezien, supergaaf.
     
  7. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Interviewer: Are those real screenshots or are they renders?
    Oblivion redaction: All the screenshots are 100% authentic screenshots taken while playing the game.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nieuwe screens ik wou jullie ff mee laten genieten.. Dit wordt toch het BESTE maar iig MOOISTE spel voor de 360?
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2005
  9. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zag ze ook al. ik heb dit spel nog nooit gespeeld, maar aan de screens en verhalen van anderen te horen cker weten een van de titels waarvan ik overweeg om die als eerste te kopen voor 360.
     
  10. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Wordt dit een Dremora ? :eek:

    Hoe vet is dat?
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Speel je dit spel nou in First-person? Ik had screens gezine waarin het hoofdpersonage uit First-person met een zwaard vocht. Kan je ook in third-person? Ja toch?
    Het lijkt me jammer als het echt alleen first-person zou zijn.

    Mooie screens BTW! ;)
     
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm ik heb Morrowind hier liggen. Nog nooit echt goed gespeeld. Na het eerste uur werd het mij een beetje te veel, zoveel dingen die je moest doen en zoveel plaatsen waar je al heen kon... Het werd een beetje onoverzichtelijk voor mij. Moet ik er aan het begin even doorheen bijten of ligt het echt aan mijzelf?

    Sorry voor de onwijze off-topic.
    Ovlivion ziet er geweldig uit, als dit allemaal ongerenderd is word ik gek :D.
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    @ willem je kan net zoals bij morrowind deel 1 kiezen of je in first person of 3rd person speelt. (1st person is misschien wat makkelijker voor het vechtsysteem of pijl en boog enz. http://www.theelderscrolls.com/games/oblivion_faq.htm) BTW tjek ff de site van morrowind oblivion er staan allemaal verhalen op van hoe het vechtsysteem eruit gaat zien en nog veel meer > www.theelderscrolls.com

    @ blanqua bij morrowind deel 1 komt op het begin idd veels te veel op je af, je weet niet waar je heen moet en wat je moet doen maar later wordt het allemaal duidelijk gemaakt. Die verhaallijn van morrowind vind ik de beste die ik ooit van een game gezien heb en dat meen ik oprecht. Ik ben zeer benieuwd wat voor een verhaal hier achter steekt.(achter oblivion edit: tjek theelderscrolls.com) :eek:

    edit: die 2e screen vind ik echt helemaal top... dan krijg ik net zo´n gevoel of ik er echt ben, zo´n lotr sfeertje.

    edit 2: trouwens oblivion werd nou weer toch groter dan het 1e deel ofzo? Hoewel eerst gezegd werd dat het iets kleiner zou zijn? Weet iemand dit? ik inmiddels wel hij is groter dan morrowind. Oblivion is 16 vierkante kilometer in size...


    bron theelderscrolls.com(is weer wat anders)
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2005
  14. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    @Timmetjeje; Thnx, ik ga er nog een paar uur achter zitten. Hoop dat het dan beter wordt ;). Dat wezen op die eerste screen geeft mij eigenlijk een soort Diablo 2 sfeertje. Echt heerlijk spel was dat, maar natuurlijk niet te vergelijken met Morrowind.
     
  15. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    diablo 2 he? van gehoord k zal s kijken omdat te spelen op pc dan he...

    trouwens: het verhaal van oblivion ik zet het even tussen spoiler tags voor als je het niet wilt weten:

    Oblivion is a single-player game that takes place in Tamriel's capital province, Cyrodiil. You are given the task of finding the hidden heir to a throne that sits empty, the previous emperor having been killed by an unknown assassin. With no true Emperor, the gates to Oblivion (the equivalent of hell in the world of Tamriel) open, and demons begin to invade Cyrodiil and attack its people and towns. It's up to you to find the lost heir to the throne and unravel the sinister plot that threatens to destroy all of Tamriel.

    edit: (jah ik weet t ik ben een edithoer) diablo 2 is natuurlijk pure sjit vergeleken met dit spel.. Oblivion is the hell of tamriel! :p de game komt deze zomer op de pc uit!!!!!!(in amerika iig)
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2005
  16. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    nee joh? komt die shit deze zomer al op pc?
     
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Wat voor über-pc moet je daar wel niet voor hebben :D.
     
  18. Victor

    Victor Guest

    Een pc met de specs van de 360, lijkt me logisch.
     
  19. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    komt het deze zomer voor de pc? Ik dacht gelijktijdig met de XBox 360. Maar de xbox versie is wel veeel beter, dat zeggen ze zelfs bij de PU.
     
  20. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand of het vechten er nu wel mooi uit ziet? Dan lijkt mij deze game zeker wel mooi.. En ik hoop niet dat het al te donker en grauw is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina