1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elder Scrolls IV: Oblivion

Discussie in 'Algemeen' gestart door Volkoren, 22 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Het systeem zou wat uitgebreid mogen worden om het toegankelijk te maken. Maar alsjeblieft niet zo'n systeem als Fable waar je altijd meteen overal naartoe kunt gaan.
    Zou Fable eigenlijk echt te vergelijken zijn met Oblivion? Al zal Oblivion natuurlijk beter worden :p Of wordt Oblivion toch totaal anders?
     
  2. *Multikiller*

    *Multikiller* !360!

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk houdt het spel de vrijheid die je in Morrowind had en met die graphics wordt het denk ik zeker een vet spel. Hopelijk bevat het spel niet teveel bugs, want dat was het grootste nadeel van Morrowind.
     
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moest gewoon heel veel saven (alleen duurde dat saven ook elke keer een half uur :+ )
     
  4. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het waar is dat er in de Xbox 2, drie G5 processors komen, dan zal de laadtijd wel slinken neem ik aan:)
     
  5. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    daar hoef je niet op te rekenen ;)

    maar de bugs vond ik op zich wel meevallen... alleen dat ie om de haverklap een dirty disc message gaf... veel saven inderdaad maar ach met zo'n geweldig spel vergeef ik echt alles eigenlijk...

    nee joh maak je geen zorgen, oblivion word gewoon de nog betere versie van morrowind... *)


    en even om de thread volledig te houden: de plaatjes van XboxWorld...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2004
  6. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het er met The Pulser over, wij gooien wel allemaal met dingen die wel of niet in Oblivion moeten zitten maar dit leest Bethesda toch nooit. Als we alles nou bij elkaar zetten en eens een mail sturen. Waarschijnlijk zal er niet veel mee gedaan worden, maar alle steun zal welkom zijn denk ik. Onze ideeen zullen niet letterlijk overgenomen worden. Maar ik weet zeker dat Bethesda wel let op de signalen van de fans.
     
  7. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar punten die er in zouden kunnen gezet worden:

    mocht het zo zijn dat er met een pijlensysteem gewerkt gaat worden, maak dan ook een optie om die pijl uit te zetten...

    zorg voor zoveel mogelijk open ruimte, zoals in morrowind... elke beperking is naar mijn mening een achteruitgang...

    concentreer niet zo zeer op de graphics, maar grotendeels op het verhaal...

    Een van de mooiste dingen van morrowind was het feit dat je gewoon ergens rondliep in the middle of nowhere en toch nog een nieuwe quest tegenkwam (zoals bijvoorbeeld the boots of blinding speed). wat ik hier mee bedoel is dat het aantal verborgen quests minstens zo groot moet blijven als in morrowind

    punten die verbeterd kunnen worden:

    het aantal bugs zo klein mogelijk houden, in dat opzicht is morrowind voor de xbox iets te vroeg de winkels ingegaan...

    je karakter zou net als in fable kunnen veranderen met elke actie je doet, en hoe de rest van de wereld op jou reageert...

    het dagboek moet grondig verbeterd worden soms is er een quest 40 pagina's terug en die moet je dan maar zien te onthouden/terugvinden...

    en tot slot lever er weer een papieren map bij dit voegt echt enorm veel toe aan het spel...
     
  8. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de thread eens doorgelezen, wat ik er tot nu toe al uitgehaald ehb:
    -Screens zien er echt vet uit.
    -Wij zouden het jammer vinden als het spel vereenvoudigd zou worden. Wij hoorden dat er misschien een pijl inkwam die de richting aan ging geven. Wij hopen dat dit niet zal gebeuren. Een van de leuke dingen uit Morrowind was het zoeken van de weg. Je kreeg een routebeschrijving die je dan mocht volgen, zoek de herkenbare punten uit het landschap, lees de wegwijzers etc.
    Laat het ons maar zelf uitzoeken.
    -Maak het in ieder geval mogelijk om deze 'beginnershulp' uit te zetten
    -Een kompas zou wel een handige toevoeging zijn
    -Het grote verhaal moet blijven
    -Grote werelden waar je overal naar toe kunt, zeker geen paden die je af mag wandelen in gebieden die groot lijken maar eigelijk helemaal niet bereikbaar zijn
    -Jammer dat de wereld niet zo groot als morrowind wordt, maar zolang het idee hetzelfde blijft zijn wij tevreden
    -Goed dat het vechtsysteem wordt uitgebreid
    -Wij hoorden ook iets over een fast travell map, dit betekent hopelijk niet dat je vanaf iedere plek jezelf kunt transporteren. Dit heeft ook verband met het makkelijker maken met het bereiken van plekken, dus minder zoeken.
    -Een papieren map zou weer erg leuk zijn, geeft veel sfeer en is handig
    -Een teller waarop bijgehouden wordt hoelang je speelt zou handig zijn
    -Laat alsjeblieft de cliffracers eruit. Irritante beesten.
    -Atronachs en Dremora waren stoere wezens, die mogen blijven. Golden Saints hadden ook wel iets

    Dat waren ze denk ik wel, nog toevoegingen/aanmerkingen?

    *edit, ik werd onderbroken door het eten toen ik aan het typen was. Dus had nog niet gezien dat jij ook al wat neergezet had. Een aantal dingen komen wel overeen denk ik. Ik ben het in ieder geval met je eens.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2004
  9. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    @ The Pulsar.

    Als ik me niet vergis was er voor Morrowind op de pc een patch uitgekomen waardoor het journal veel overzichtelijker werd. Dus ik denk dat wel snor zit in de Oblivion. :)
     
  10. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    die zat in de eerste uitbreiding (mournhold geloof ik)... maar was dus niet doorgevoerd naar de xbox, want in GOTY heb je nog steeds hetzelfde journal...

    dit komt omdat je op de pc de optie kreeg om er zelf in te schrijven en een volgorde te maken (net zoals je op de pc ook in je map aantekeningen kunt maken), maar dit vonden ze te onhandig voor de xbox....

    en noem me niet altijd pulsar... tis pulser ;)
     
  11. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    bij de xbox versie kan je ook gewoon in het journal schrijven hoor
     
  12. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ok dat is dan goed. Niemand iets toe te voegen, of juist iets waar ze het niet mee eens zijn? Dan kan ik de mail beginnen te schrijven.
     
  13. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb je al antwoord op je mail gekregen?
     
  14. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet eigenlijk nog beginnen te schrijven :eek: Ik had nog wat reactie hier verwacht. Maar ik zal hem straks even maken als ik weer terug ben na de wedstrijd.
     
  15. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft even wat langer geduurd dan ik geplanned had. Maar ik de mail net (eindelijk) verstuurd. Sorry voor alle mensen die al dagen op een antwoord aan het wachten zijn :+ Ik ben benieuwd of ze de tijd nemen om een antwoord te sturen.
     
  16. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb antwoord terug. Gewoon een PR-medewerker. Dus iets zinnigs is er niet uit te halen :mad: In ieder geval Hi aan iedereen hier _0/

    Thanks for the email and feedback Maarten. We do appreciate your support and the support of all the Dutch gamers that have bought and supported Morrowind.

    Hi to everyone at Xboxworld from all of us.

    Pete

    --
    Pete Hines
    V.P. of Marketing and Public Relations
    Bethesda Softworks
     
  17. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    Das jammer maar ze weten onze mening in ieder geval...

    en ik heb er vertrouwen in dat ze er rekening mee houden (zolang ze meer van dit soort support krijgen)

    kun je trouwens even je mail hier posten??
    _0/
     
  18. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk. Ik hoop dat ik niks vergeten ben. Ik heb het idee dat die man de mail amper heeft gelezen en gewoon een standaard reply heeft getypt. Ik hoop dat de mail nog doorgestuurd wordt naar iemand van het team zelf. Zo'n pr-medewerker zal onze mening niet zoveel interesseren waarschijnlijk. Maar iemand uit het team zal dit met meer interesse willen lezen.

    Hey The Elder Scrolls development team,

    As a member of the largest Dutch xbox community: www.xboxworld.nl I'd like to send you a mail to show our support of your new project Oblivion.
    On our forums we have a small core of hardcore Morrowind players. Each good for 300+ hours of Morrowind. Besides that we also got lots of 'casual' Morrowind players who are supported by the hardcore players in, what I believe are the biggest threads on the whole forum by now.
    Of course we all got our own opinions on what's good on Morrowind and what was completely wrong. We discussed this topic and decided to put it into a mail.

    Probably you won't chance the game because some Dutch gamers want it this or that way, but we hope you can appreciate it anyway.

    What we really liked about Morrowind was the huge story and immense environment continue that line please.

    We really like the looks of the screens we've seen so far. Lots of detail. I've been talking with friends about this. If Oblivion becomes what we hope of it. It'll be our reason to buy an xbox 2.

    One of the things that concerns us a bit is the rumour that the game will be made easier. We heard about an arrow that will be implemented in Oblivion to show the direction you need to go for a quest. One of the fun things about Morrowind was in our opinion that you heard about a place and a rough description on how to get there and you had to find out yourself how to get there. Look for the bridge and go right etc. Maybe an option to turn the arrow off if you don't want that help? Something that's also related is the Fast Travel Map. How we understood, it was a map you can access any time in the game to travel anywhere. What's the use of being a mage if even a fighter can travel as fast as them?

    A Compass would be nice on the other hand. We got lost pretty often because we couldn't see at once which direction we were heading. Then we had to go to the map screen and check every time.
    One thing almost everybody didn't like about Fable was the promise of big area's to find out that in the final game you could only walk on the small paths. Keep Oblivion Morrowind-like, we want to get everywhere we see. We totally understand that the worlds can't become as large as Morrowind because of the other features as long as you keep it as open as possible.

    We're very happy to hear that the combat system will be bigger than in Morrowind. Personally I looked at the combat more as a part of getting through the story than a real part of the game and I think it was fine that way. It could look a bit cooler, but we wouldn't want a combat system like DOA 3. Way too complicated.
    A paper map would be very much appreciated by us. It was handy, and made the story more 'real'.
    An irritating thing about Morrowind where the cliffracers. At the start of the game they're good opponents. But I cursed them very often when I was level 30+ and had to stand still to kill them with one strike while traveling for my quest. Atronachs and Dremora where cool creatures, we'd like to see them again.

    While rereading the mail I got the feeling I'm negative about all the changes I heard. But believe me when I say we got lots of confidence that Oblivion will be a great RPG.
    Good luck with creating the successor of the greatest RPG. The community would appreciate a reply.
    Regards,

    Maarten Keijsers aka Amras and the Dutch community at www.xboxworld.nl
     
  19. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    wow _O_ (en die gebruik ik nooit kun je nagaan ;))
     
  20. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Betekent dit dat je achter mijn mail staat en vindt dat ik het goed is zo? ;) :p

    Na zo'n lap tekst getypt te hebben is het jammer dat je een standaard bericht terug krijgt. Ook al had je dat kunnen verwachten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina