1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elder Scrolls IV: Oblivion

Discussie in 'Algemeen' gestart door Volkoren, 22 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    "Unfortunately, it was also here that I encountered the most disappointing feature of hands-on time - the draw distance. You know that screenie with the knight looking out over a forest on horseback, and the forest goes on for ages in front of him? Well, what I saw was nothing like that. There was a completely blank fog of war about (rough guess here) 200-300 metres ahead of view. The walls of the city literally popped into view as I approached it, at least as bad as Morrowind did from my recollection. HOWEVER, I must stress that this is just a build version (I assume) and this may be fixed by release, or may even be an exception within the game. It did disappoint me, though."

    200-300m is een stuk verder dan in Morrowind (30-50m), maar toch zag men in de screens geen fog of war. Hmmm, beetje teleurgesteld. Maar als je de laatste alinea van die post leest, dan zegt een dev van Bethesda dat de build nog niet klaar was voor X05 kwa LOD (Level of Detail). :)

    "The compass is completely inobtrusive, thank god, and merely shows the faint image of houses, etc, above the compass directions to indicate where things lie. I didn't even notice it until the end of my play-test."

    Goed nieuws.

    "In summary, Oblivion feels very, VERY similar to Morrowind in almost every *basic* sense. You'll feel right at home if you played ESIII on Xbox."

    Nog meer goed nieuws.

    "sense of atmosphere has clearly increased tenfold"

    Wow, en ik vond de sfeer in Morrowind al onovertreffelijk (in het algemeen, soms was het wat saai).
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2005
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Zeker veel goed nieuws :).
    Dat eerste verhaal gaat over de draw distance? HOe zit dat ongeveer met Oblivion? ZO klote als bij GTA SA?!:'-(

    En dat tekstje over HET KOMPAS.... (heel belangrijk:))
    Staat dus, dat deze helemaal niet grandioos helpt? In positieve zin dan.
    Dus je moet nog steeds flink zoeken?
     
  3. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Nee.. diegene die de interviews poste heeft bij dat 'negatieve' interview niet t einde meegenomen van t interview...

    daar werd gezegd dat de drawdistance nog niet goed was omdat hij nog niet helemaal af was tijdens de X05...
    ook werd er gezegd dat er niet werd verwacht dat iemand in t half uur dat ze mochten spelen de kerker/dungeon uit zo komen dus niemand zou de rest van t landschap zien... het word dus nog wel beter:) waarschijnlijk
     
  4. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens gamespy zitten er toch wel wat framedrops in oblivion. Dit verbaasde me eigenlijk wel een beetje aangezien ik dacht dat de xbox360 alles wel makkelijk aan zou kunnen.

    Verder zag ik in het filmpje dat de healthbar van de vijand om je crosshair komt te zitten. Dat vind ik wel handig, want bij morrowind had ik echt geen id of ik nou daadwerkelijk schade aan het aanrichten was.
     
  5. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Klinkt wel gunstig dan :)!!

    Hadden ze niet verwacht dat iemand uit de Kerker zou komen?!?! :p
    En dat is als nog gelukt?!
    Best lachen....

    Zolang het geen excuus is, en dat er met de launch alsnog zo'n klote draw distance is!

    En dat met dat kompas? Wat geeft dat nu precies aan behalve natuurlijk NOORD-OOST-ZUID-WEST?
     
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Het kompas geeft als het goed is bijzonder plekken en dungeons aan.. voor de rest weet ik t niet...

    hij was volgens mij de enige (of 1 van de enige) die uit die dungeon is gekomen.. maar de draw distance word dus nog beter als het goed is.. hopelijk ongeveer als op die plaatjes...

    en het spel is zo groot en mooi.. opzich is het wel logisch dat er af en toe framedrops zijn.. zo hinderlijk zijn ze waarschijnlijk niet... misschien word dat in de toekomst wel beter als ze het programmeren beter onder de knie krijgen..
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag niet echt klagen..want in Morrowind kon je maar 30m ver kijken. In deze 200-300m alleen al in de demo, dus in het uiteindelijke spel wel een halve kilometer ver..En als je weet dat dit soort games wel tientallen keer meer processorkracht verreist dan bv PGR3..dan mag je al helemaal niet meer klagen.
    Framedrops zaten er niet in Morrowind, dus ik neem aan dat Bethesda dat wel fixed.
     
  8. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    zaten er geen framedrops in morrowind? lol juist heel veel. alleen heb ik me er nooit aan geiriteerd omdat het gewoon zon vet spel is
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat waren geen framedrops. Als je te snel van sector naar sector liep (ca. 20m) dan kon de zwakke xbox processor het volgend gebied niet op tijd laden, waardoor het spel telkens stopt en er een kleine loadbar verschijnt rechtsbeneden...
    Alleen in de buurt van crystals of in een gedetailleerde omgeving zoals een boordevolle storage room had ik last van echte framedrops..
     
  10. hein007

    hein007 The Master

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemmaal,

    Zit de thread een beetje te volgen, als de build (de versie met draw distance)nu nog niet volledig af is.
    Dan krijgen ze de volledige versie toch nooit (zonder bugs) af voor december 2005?

    Heb wel weer vreselijk zin om dit spel weer te spelen, alleen kan je beter werkloos zijn om dit spel te spelen.

    N.B. - de health bar zat in de Gothy Edition er al in.
    - Met veel poppetjes in beeld had ik wel eens last van framedrop
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2005
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat nog moet aangepast worden is de LOD of level of detail verhogen. Deze build stamt btw al van een paar weken terug.
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Kl*te, GRAW is uitgesteld tot Februari.... :'-(
    Moeten ze ook nog eens met Oblivion flikken, heb ik helemaal geen game met de launch:mad: !!

    Mjah, dan maar Oblivion Offline spelen, tot dat ook GRAW er is.
    Gelukkig dat Oblivion zo groot is en ik mij daarmee wel een hele tijd kan vermaken:9 !!

    Toch klote dat ik nu geen Online game heb, en...
    Ik had hem besteld bij Gc-shop voor de Launch, en al betaald.
    Wat gebeurt daar nu mee?
     
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dan krijg je hem binnen in februari, je order blijft gewoon bestaan. Logisch toch
     
  14. edding3000

    edding3000 Guest

    of je stuurt een mail dat je hem wilt annuleren lijkt me. Volgens mij doen ze daar helemaal niet moeilijk over. Topservice hebben ze daar _O_ .
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat kan natuurlijk. Maar Mystery wil hem niet annuleren. Hij vroeg wat er nu mee gebeurt.
     
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Jeps:)
    Nu wacht ik idd, gewoon tot hij in Februari uitkomt.

    En nadeel hep z'n voordeel (zij ooit iemand) ;)

    Nu heb ik ALLE tijd voor Oblivion, die ik nu dus HELEMAAL kapot ga spelen.
    Met ghost Recon 3 had ik de tijd moeten verdelen. Nu wordt het CONSTANT Oblivion.:p
    En die tijd heb ik nodig bij dit spel, dat weet ik zeker! ;)
     
  17. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ebony Armor

    [​IMG]

    Als je alle namen van de armors, guards en cities op de pics tot nu toe wilt kennen, check dan deze link

    http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=169577

    Anvil docks (let wel, deze pic is ingescant, wazig)

    [​IMG]

    [​IMG]
    Deze is al een half jaar oud, maar omdat hij bijna op geen enkele site staat post ik hem nog maar eens.



    De volgende screens zijn een weekje of 2 oud, maar ik post ze even voor de nieuwelingen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor diegenen die Cyrodill's geschiedenis wil lezen:
    http://til.gamingsource.net/pge/cyrodiil.shtml
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2005
  18. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dit is gewoon geweldig, vond het vorige deel niet veel maar op 2 december ligt deze op mijn matje _O_.
     
  19. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem zojuist gepre-orderd. Iemand anders al gedaan?
     
  20. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    alex ... nu ik da filmpje van 20 min heb gezien ben ik echt zenuwachtig voor de launch:D .. ik vind hoe ze alles hebbeen gemaakt b.v. dat die vrouw gaat oefenen met die boog gewoon toppie..
    je moet dit spel echt goed spelen want anders gaat het niet goed ..:eek: en goed luisteren wat de mensen in de stad te vertellen hebben ,want anders loop je meschien een qeust mis:'-( ... ik wou dat ik het nu kon spelen man echt zo COOL!! *) _0/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina