1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elder Scrolls IV: Oblivion

Discussie in 'Algemeen' gestart door Volkoren, 22 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ah :) Da's duidelijk.
    Vindt ze idd zoals Chil al zegt, erug Man-ly uitzien ;) in Oblivion !
    Mjah, die screens zullen wel niet ALLE vrouwtjes zijn.
    Die van Morrowind zien er nog best oké uit, maar zeer tekenachtig. Van Oblivion vind ik ze wel heel realistisch eruit zien :)!
    Nu nog benieuwd, zoals ik al vroeg,
    Kan je ook als vrouw starten? En zelfs als ander RAS? Dus als Trol of zo iets in die richting? :D
     
  2. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    Check deze link: http://www.elderscrolls.com/codex/races_map.htm

    Zoals je ziet kun je vanalles spelen...van Orcs tot elves en van bretons tot op 2 poten lopende tijgers (Khajiit :+ ). Uiteraard allemaal met hun eigen qualiteiten :cool:
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Shit :'-( (pinkt tranen weg van blijdschap:p )
    Denk je net dat het niet meer beter kan, krijg je dit nieuws te horen_O_ !!

    Check zijne rassen. En deze kan je allemaal kiezen aan het begin?:eek: Weet je het ECHT zeker?! Niet dat ik het spel opstart en het niet kan, dan is de terleurstelling wel heel groot ;)!

    Echt cool, verschillende mense, elven en natuurlijk idd, dat Tijger Ding.
    KHAJIIT:D
    Die ziet er wel heel cool uit.
    Maar je kan dus verschillende rassen kiezen. Kan je die gezichten ook nog een beetje aanpassen?
    Dus ik kies IMPERIAL (als voorbeeld), op dat plaatje zie je dus zo'n ventje met kort zwart haar (denk ik:))
    Kan ik dit veranderen? Dus Blond lang haar geven. En het gezicht ook wat veranderen?
    of is wel het wel zo, dat ik die kies, en iemand anders hier ook. We precies hetzelfe mannetje hebben, op de Kledij na en wapens na :)!
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Tsja je kon in Morrowind ook al verschillende characters kiezen in het begin. Maar omdat ik alleen nog maar zo'n kereltje had gezien op zo'n plaatje dacht ik dat je die alleen maar kon kiezen.
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Net als in de vorige ElderScrolls delen kun je female/male zijn. De rassen zijn altijd hetzelfde geblijven, alleen hebben ze bij elk deel het skillsysteem vergemakkelijkt, wat minder is voor de hardcore fans van ES.

    http://www.mwsource.com/content.php?page=Oblivion Races

    Sommige rassen zoals Imperial, High Elf, Dark Elf staan er niet vermeld omdat deze rassen nog op geen enkel screenshot staan.

    Als je echt zo enthousiast bent, waarom koop je de GOTY edition Morrowind niet voor 20 EUR.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Skillsysteem? Houdt in dat elk ras, zijn eigen speciaaliteit heeft zeg maar?
    Maar het veranderen van uiterlijk bij die rassen? Is dat mogelijk? Dus ander kleur haar of zelfs het kunnen veranderen van het gezicht? :)

    Ik heb geen Xbox meer, en om hem NU nog te gaan spelen.....
    Neej, dan wacht ik liever op een nieuwe, perfecte versie:p
     
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Skillsysteem? Houdt in dat elk ras, zijn eigen speciaaliteit heeft zeg maar?
    Maar het veranderen van uiterlijk bij die rassen? Is dat mogelijk? Dus ander kleur haar of zelfs het kunnen veranderen van het gezicht? :)

    Ik heb geen Xbox meer, en om hem NU nog te gaan spelen.....
    Neej, dan wacht ik liever op een nieuwe, perfecte versie:p
     
  8. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    1 Keer posten is ook genoeg hoor ;)

    Maar het is zeer zeker mogelijk om het uiterlijk van je character te veranderen. Elk onderdeel van het gezicht (en ook haren natuurlijk) kan veranderd worden. Dus dingen als ogen, neus en mond kunnen ingesteld worden. Als je alle mogelijkheden bij mekaar op zou tellen denk ik dat er weinig kans bestaat dat je precies 't zelfde character zal hebben als iemand anders :cool:
     
  9. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Werd me al vertelt door CHIL :cool: . Ik zal erop letten :) Excuses.

    Maar, post dit nog even.
    Zeer prettig dat je alles kan veranderen. Gewoon een Uniek poppetje is natuurlijk wel prachtig. Vooral als het op zoveel verschillende manieren kan.
    Komt dan vast wel een Thread met: "Show hier je Oblivion Caracter".
    Maar dat was alles wat ik wilde weten.
    Houd mijn mond nu wel tijdje dicht in deze thread, tenzij ik een brandende vraag heb:)
     
  10. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha blijf ajb vragen...houdt de Threat een beetje levendig he *)
     
  11. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik nogmaals erg jammer vind is die fast travel functie....
     
  12. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft er toch geen gebruik van te maken?
    Ik vind het niet zo afgezaagd. Wat bij fable wel het geval is.
    Of je gaat toch met je knol door Tamriel of cyrrodil whatever racen?
     
  13. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar toch is dan de verleiding te groot denk ik om er toch gebruik van te maken. en dan zul je heel wat spontaane avonturen missen
     
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dat ligt er natuurlijk aan. Als ze het afstanden lopen, wel een beetje boeiend hebben gemaakt, is er niets aan de hand :)!
    Zoals je zegt, "Spontane avonturen". ALs ik weet dat ik die meemaakt terwijl ik loop, dan zal ik Fast Travel niet gebruiken.

    Wordt het lopen zeer vervelend, dan is de verleiding er idd om Fast Travel te gaan gebruiken.
     
  15. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    ja inderdaad je hoeft er geen gebruik van te maken....want ik ga ook gewoon alles onderzoeken en vinden maar als je daar geen zin in hebt dan moet je gewoon fast travel gebruiken....eigenlijk hebben ze aan iedereen gedacht sommigen hebben het geduld er niet voor om te gaan lopen:cool: gr robin_0/
     
  16. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Skillsysteem bij Morrowind

    Het character creation systeem is te vergelijken met het systeem van Tiger Woods. Alles van het gezicht kun je op basis van layers aanpassen. Bv. voor de neus kun je 8-10 texture layers volledig aanpassen. Erg uitgebreid.

    Het skillsysteem in Morrowind was heel underrated. Mensen vonden het spel heel log spelen in het begin. Hoe komt dit? Omdat, hoe meer je een skill gebruikt hoe sneller je gaat evolueren op dat gebied. Ik neem er nu even mijn handleiding erbij. Hieronder zie je de races, attributes, derived attributes, combat, magic en stealth skills.

    Races:

    - Argonian (Lizard ras)
    - Breton
    - Dark Elf
    - High Elf
    - Imperial
    - Khajiit
    - Nord
    - Orc
    - Redguard
    - Wood Elf

    Attributes:

    - Strength
    - Intelligence
    - Willpower
    - Agility
    - Speed
    - Endurance
    - Personality
    - Luck

    Derived Attributes:

    - Health
    - Magicka
    - Fatigue
    - Encumbrance (bepaald hoeveel kg je kan dragen)

    SKILLS (dit hangt af van je bijpassende attributes, bv. Health hangt af van Strength)

    Combat: Block, Armourer, Medium Armor, Heavy Armor, Blunt Weapon, Long Blade, Axe, Spear, Athletics.

    Magic: - Destruction (spells om schade toe te brengen)
    - Alteration (de wereld rondom ons aanpassen, zoals onder water kunnen ademen)
    - Illusion
    - Conjuration (oproepen van spirits)
    - Mysticism
    - Restoration
    - Enchant (spells op wapens, kledij en armour steken)
    - Alchemy (zelf potions maken)
    - Unarmoured (bepaald hoeveel health er afgaat wanneer je geraakt wordt en geen armour draagt)

    Stealth: - Security (lockpicks)
    - Sneak
    - Acrobatics
    - Light Armour
    - Short Blade
    - Marksman (boogschieten)
    - Mercantile (onderhandelen)
    - Speechcraft (hoe sociaal en hoe goed je om kan gaan met anderen)
    - Hand to hand (vechten met de vuistjes)

    Bij character creation moet je 10 skills uit al de vorige kiezen (attributes is bij elk character bepaalt door birthsign).
    5 major skills, 5 minor skills. Als je een actie doet die te maken heeft met die 10 skills, dan verhoogt je skilllevel. Om je character te levelen moet je 10 skills levelen. Dat wil zeggen, dat je bij character creation in feite bepaald in welke skills je volgende uren zal moeten levelen om je character zijn level te verhogen. Alle andere skills (die je dus niet hebt gekozen) komen in misc. skills terecht. Als je zo'n skill verbetert verhoog je niet je algemeen level.

    Wat ook nog je character bepaald zijn de birthsigns. Maar hier ga ik niet dieper op in, want ze hebben niet zoveel invloed. Ze bepalen enkel je zwakheden en eventueel immuniteiten.


    Wat ze nou in Oblivion willen verbeteren, is meer dan 3 skills vasthangen aan 1 attribute. Bv. short en long blade zijn nu gewoon 'blade'

    Hopelijk hebben de nieuwelingen het systeem een beetje door.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd maar ik vond het juist zo´n retegoed systeem waarom gaan ze daar dan weer aan kloten? Gefeliciteerd trouwens chil.
     
  18. westlander

    westlander Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    0
    ik volgde deze thread nog niet echt, maar daar is sinds vandaag verandering in gekomen. ik heb alleen 1 vraag ik vond morrowind een leuk spel waar ik vele uren mee bezig ben geweest. ik vond morrowind alleen veel te groot. mijn vraag is dus is oblivion ook zo groot ? ik hoop dat het iets kleiner en overzichtelijker is geworder.
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze maken dezelfde fout dat ze gemaakt hebben bij de stap van Daggerfall naar Morrowind. Teveel dingen combineren, veralgemenen en het weglaten van geapprecieerde aspecten van het vorige deel. Daggerfall was stukken beter kwa gameplay dan Morrowind. Het probleem is dat developers en uitgevers zich meer gaan focusen op de grote massa, dus voor kwantiteit ipv kwaliteit gaan. In zo'n kleine mate natuurlijk in het geval van Bethesda, dat ze tenminste nog fier kunnen zijn over hun uiteindelijke resultaat. Begrijp me niet verkeerd, Oblivion wordt een dijk van een game. En nog eens bedankt trouwes.

    @Westlander: Ik snap niet waarom ze een spel moeten kleiner maken..een nogal ironische opmerking, want vele games moeten nu eenmaal vele malen groter worden en langer herspeelbaarder zijn..
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2005
  20. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Westlander... oblivion is volgens mij groter dan morrowind.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina