1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elder Scrolls IV: Oblivion

Discussie in 'Algemeen' gestart door Volkoren, 22 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Morrowind en Morrowind GOTY zat ook een map.
    Maar beter nog was de interactive map die je op de volgende site kunt downen.
    http://www.uesp.net/file.shtml?morrow/files/mim_hi.zip

    Alle locaties in het spel kun je opzoeken en je kunt ook bepaalde plaatsen aanduiden.
     
  2. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad... Je lijkt me dol enthousiast maar weet volgens mij nog niet zo heel veel van het spel af. Niet om je teleur te willen stellen, maar voor 20 euro'tjes kun je de GOTY kopen en voor 5-10 euro de orginele Morrowind (waar je wel al lang zat mee voet zult zijn ;)
    Het zijn namelijk heel vette games, maar ook heel aparte, dus misschien zeg je wel na een paar uurtjes spelen dat je er niet veel aan vindt (kan ik me niet voorstellen eigenlijk :p ) of je kunt je tijd doden totdat Oblivion dan eindelijk uitkomt :D
     
  3. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Als casual gamer zal je door de graphics het spel wel indrukwekkend vinden...maar de essentie van het spel is in feite 1 groot episch verhaal. Velen zullen na 10 uurtjes al afhaken. En als Oblivion kwa gameplay hetzelfde is gebleven als Morrowind, dan heb je een grote kans om het helemaal niet leuk te vinden. In Morrowind moest je uren stoppen om werkelijk opgezogen te worden in de wereld (in de eerste maanden heb ik wel 50 keer herbegonnen, tot ik besefte dat je in het begin moet concentreren op exploreren en het verhaal volgen, en NIET je character).
    Velen hebben de open-ended gameplay van Morrowind niet geapprecieerd. Minstens 30% van de mensen die hem kochten vonden hem saai. Maar in feite moet je er gewoon veel tijd instoppen.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  4. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ben ik ook van plan om te doen :).
    Maar heb Morrowind nooit gespeeld, omdat ik geen PC gamer ben.
    Ben ooit begonnen, met een CD van een maat van mij. Wegens het engels, toen niet HEEL ver gekomen ( vond echt k*t als game engels was:p, speelde daarom ook Roller Coaster enz. niet) maar ben daar dus overheen, jaja, 16 jaar, en wijs :p!

    Maar ff serieus, ik weet wat dit inhoudt. Je moet er idd ook tijd in willen steken en doorgaan. Maar ik weet van mijzelf dat ik dat wil en kan. Ik ga niet alleen op graphics of verhalen af.
    Tuurlijk moet je erin opgezogen worden, anders is zo'n spel niet UIT tehouden.
    En jeps, ik ben zeer enthousiast over deze game ja, en ik verwacht er ook wel wat van :).
    Maar ik beloof jullie, dat ik hem ook flink ga spelen en hem niet zomaar wegleg.
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    De game is 3 jaar geleden op de xbox uitgekomen omdat de PC versie zo'n succes was. Ikzelf heb de pc versie een paar maanden gespeeld, en voor de rest alleen maar de xbox versie...
     
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Op de X-box :eek:
    Die versie heb ik nog NOOIT in de winkels gezien:mad: .
    En dan heb ik het over grote steden als Eindhoven en Helmond en grote winkels.
    Echt nooit gesien, of toevallig niet opgelet, kan natuurlijk ook nog :).

    Mjah, jammer dan. Daarom wordt het Oblivion. Eerst eens goed de handleiding door lezen, en dan Starten.

    Hebben mensen hier al een voorkeur van het bepaald ras dat ze gaan kiezen?
    Bijvoorbeeld jij CHIL? En waarom dat Ras dan?
     
  7. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je wist niet dat er een xbox-versie bestond. lol :confused:

    Na vele keren te hebben herbegonnen heb ik uiteindelijk met een Breton tot lvl 124 gespeeld (44 lvl's omhoog met de master trainer glitch).
    Maar zodra ik de game heb ga ik gewoon verkennen met een random character gedurende 20+ uren. Dan verschillende characters proberen, Radiant AI checken en uiteindelijk een Breton met degelijke major/minor skills starten. Ik neem een Breton omdat die het meest gebalanceerd zijn, bijna geen zwaktes hebben (en weinig immuniteiten), je nogal neutraal stond tegenover de dunmer bevolking van Morrowind (in tegenstelling tot de Argonians, Khajiits, en de rassen die zich vroeger tegen de dunmer keerden).
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2005
  8. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk wel dat dit spel een groter publiek aanspreekt dan morrowwind, natuurlijk kwa graphics maar omdat de mogelijkheden ook wat groter zijn geworden in oblivion..daarom zal het ook wat meer mensen aanspreken om deze game te kopen, spelen en niet zo wegleggen
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Morrowind toenertijd op PC gespeeld maar was al vrij gauw afgehaakt om bepaalde dingen, de NPC's waren vreselijk dom, ze deden echt niks anders dan dom rondhangen in hun dorpje (en als je die moddervette NPC A.I. in games als Gothic(II) gewend bent..tja....dan wil je dat ook graag zien in die 'andere' killer rpg..maar dit viel me dus al vies tegen maar hetgene wat de pret echt meteen bederfde bij mij was het combat-systeem...vre-se-lijk..oh je ziet een rat of goblin? Gewoon beetje dom in het rondhakken en wachten tot je vijand neervalt, je merkt totaal niet dat je in gevecht bent en je merkt ook niet of je ze wel echt raak,..maaaaar gelukkig is dat heel anders in Oblivion, dat zag ik in dat 20 minuten filmpje wel, bij een bepaald stuk slaat de speler met z'n zwaard een andere ridder neer en dat lijkt echt op een gevecht inplaats van hersenloos in het rondhakken AKA Morrowind.
     
  10. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb morrowind ook nooit gespeeld, mn broer is een groot fan en heeft er maanden ingestoken. Ik heb veel meegeken en het idee van een enorme wereld met veel vrijheid sprak mij zeker aan. Echter de beroerde physics, lelijke graphics, afwezigheid van spraak en het saaie combat system hielden mij echter tegen er aan te beginnen. Oblivion ga ik zeker wel spelen want alles wat ik op morrowind aan te merken heb is nu gefixt, ik kan alvast niet wachten *)
     
  11. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    dat denk ik niet want dan houden ze niks geen fatsoenlijk spel meer over vind ik ....en ik heb helemaal niks van die geruchten opgepikt,:confused: _0/
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de moeite zou doen om op degelijke sites wat artikels te lezen had je allang het gerucht opgevangen. Ik denk zelf dat iemand er een link naar heeft gepost. En, alles wat in mijn post vermeld stond is simpelweg de waarheid, dus...tja. Sorry om je teleur te stellen.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  13. marine robin

    marine robin ODST Sniper NL

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    uuhm...ik volg al de info over oblivion ..en er is nergens gepraat over dat het spel uitgesteld wordtO-) .....dusss.............................en trouwens het spel is al klaar er worden alleen nog kleine foute en bugs uit gehaald ...
     
  14. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je ook wat bronnen geven dan?
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gameinformer.com/News/Story/200510/N05.1007.1906.32390.htm

    Dit is trouwens de link die BigKabuto 3 pagina's terug poste.

    @Marine robin: Hoe kun je nou weten of het spel is afgewerkt? Het spel is nog niet gold en op X05 was de drawdistance nog niet eens optimaal.

    "As far as third party, there are a lot of games slipping from day one launch into later in the launch window. Microsoft’s definition of launch window is seemingly from November 22 until sometime in February and March because our sources say that titles like Elder Scrolls IV: Oblivion, Saint’s Row, The Outfit, and Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter will not be seeing the light of day on the Xbox 360 until 2006."

    Jammer jongens.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dat deze game uitgesteld gaat worden lijkt me niet :). Überhaupt blijft er dan helemaal GEEN launch game meer over.
    En nu, Anderhalve maand voor de launch, gaan ze toch geen games meer uitstellen?
    Ghost Recon 3 is uitzondering denk en hoop ik. Maar daar blijft het ook bij lijkt me.
    Games gaan ze niet meer 3 weken voor een launch uitstellen.

    Edit:/
    @ CHIL
    Ook dit keer is het weer Marinerobin ;)! Hebben echter alleen dezelfde avater. Let op.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  17. BLADE_314

    BLADE_314 Make My Day!

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    1
    Glass Armor!

    Vogges mij hadden we 't hier een paar pagina's geleden over of Glass Armor wel of niet in Oblivion zou zitten. Aangezien ik 't relax armor vind heb ik 't opgezocht *) En heb een interview gevonden met Gavin Carter (producer) en het laatste antwoord dat ie geeft gaat over welke armors in Oblivio terug komen. Glass was er een van :+ .
    Andere armors waren Daedric, Adamantium, Steel, leather en ook uiteraard nieuwe :p

    Maar belangrijkste: GLASS armor zal in Oblivion voorkomen!

    Bron:
    http://www.gamebanshee.com/interviews/oblivion2.php
     
  18. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    www.waiting4oblivion.com

    De belangrijkste interviews kun je daar vinden. Alle info heb ik daar ook uitgehaalt. Als je je verveelt kun je deze 30 interviews even doornemen.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb de dubbele/overbodige posts even verwijderd. :)
    Wel leuk om wat screens te zien die ik nog niet gezien had.
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij character creation kun je ook kiezen hoe oud je character is. Alleen jammer dat je eigen character en NPC's niet verouderen in-game.

    Check de rimpels op haar gezicht

    Dezelfde vrouw, maar wanneer ze jonger was

    De kathedraal van Chorrol op de achtergrond.

    Dit spel is volgens mij ook een stuk groter dan Morrowind, want in de forest screens zie je die bergen op de achtergrond. Dat is een afstand te vergelijken met (wild guess) Caldera, Balmora -Vivec.

    BTW, in deze en deze en deze laatste screen kun je duidelijk sneeuw zien liggen. Dat wil zeggen dat dichtbij de noordelijke grens van Cyrodiil de landschappen constant ondergesneeuwt zijn OF er in Oblivion niet alleen een dag en nacht ritme is, maar er ook rekening wordt gehouden met seizoenen. Dat is nog niet aangekondigt jammergenoeg.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina