Elektrische gitaar?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 8 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel nu al een drietal maanden gewone akkoestische gitaar & vind het echt wel leuk. Speel ook altijd als ik thuis ben, maar wil nu toch een elektrische gitaar kopen.
    Omdat ik toch wel bijna zeker weet dat ik het verder ga doen, wil ik meteen een redelijk goeie kopen.
    Na wat rond te vragen blijkt dat er echt enorm veel keuze is tussen al die gitaren...

Graag had ik dus jullie mening gehad:)
    Ik weet dat het een kwestie van smaak is, maar ik heb eigenlijk niet een bepaalde voorkeur voor een genre. Ik zal bv niet alleen punk spelen.

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een strat, een les paul, een telecaster?

Ik had gehoord dat een strat meer voor rock is & een les paul iets veelzijdiger?

Voorlopig heb mijn oog laten vallen op deze:
    http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0000803-001/0/0/0/detail/musicstore.html

Is deze goed? Prijs/kwaliteit?

Of is deze dan weer veel beter: http://www.musicstore.de/en/global/3_42_GEGIT_0_GIT0002383-003/0/0/0/detail/musicstore.html

?

Een beetje veel vragen, ik weet het, maar ik weet ook dat er wel iemand is die me wel iets wijzer kan maken, want momenteel zie ik het bos niet meer door de bomen...

(samengevat: ik zoek een elektrische gitaar die veel verschillende genres aankan voor een prijs van max 400€)

En nog een laatste dingetje: kent iemand die hoge solo uit 'beat it' van michael jackson? Wss heel moeilijk, maar hoe speel je dat???Met een effect-pedaal of gewoon? En met welke gitaar dan, of gaat dat zowel met een les paul of als met een strat? Weet er echt niet zoveel van...(vind ook geen goeie site waar alle verschillen zijn uitgelegd)

Zo, hiermee rond ik af & ik kijk al uit naar alle reacties:)

Vriendelijke groeten & alvast bedankt!

(heb al geprobeerd te posten op gitaarnet.nl, maar om de een of andere reden lukt dit niet:confused: )

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Tis geen echte les paul, hij is namelijk van equiphone en das het submerk van gibson.

De echte zijn van gibson en wel iets duurder

3. TD182

TD182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Epiphone Studio? Niks mis mee, zeker als je pas net speelt.

Telecaster is echt een bluesgitaar, Stratocaster is meer een "rock" gitaar ja, en over het algemeen zijn Les Pauls idd erg veelzijdig. Je kunt er eigenlijk alle kanten mee op.

Speel zelf Epiphone Les Paul Black Beauty, ben er erg blij mee. Vind em haast net zo goed als de Gibson versie. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe groot het verschil is met de Studio gitaren.

ALs je echt tussen die twee wil kiezen ligt het een beetje aan wat je speelt. Persoonlijk heb ik niks met Strats. Speel emocore and hardcore, kan er weinig mee.

4. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Die solo uit 'beat it' van Michael Jackson is gespeeld door Eddie van Halen. Het is eigenlijk gewoon de standaard sound die die man gebruikt, dus als je op de Van Halen site zal kijken bij Eddy's equipment, dan kom je al een heel eind.

Laatst bewerkt: 10 dec 2005
  5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het lukt nog steeds niet om de post die ik hier heb gemaakt op http://www.gitaarnet.nl/forum/viewforum.php?f=1 te krijgen!
    Er komt telkens op: deze pagina kan niet worden weergegeven, heel vreemd...
    Wil iemand mijn post niet kopieren & ginder posten aub?:)

6. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Of je koopt een Ibanez, die zijn uitstekend op het gebied van geluid, je kan er van allerlei soorten muziek mee spelen, en qua prijs zijn ze ook erg goed. Ik heb momenteel 2 electrische gitaren, waarvan 1 de Ibanez GRG 170 DX is, en ik ben er zeer tevreden over! _O_

En misschien kun je ook even in het Gitaristen topic kijken, daar staat vast ook wel wat nuttige informatie tussen :)

7. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb al uitgebreid antwoord gegeven in dit topic waar je exact hetzelfde gevraagd hebt. Dat topic maakt deze tevens vrij dubbelop.

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar wil er nu echt niemand dat kopieren & plakken in het gitaarnet.nl forum?
    Bedankt voor je antwoord Darkwing, maar vraag me toch af wat andere mensen te zeggen hebben.

10. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Maar zoals DW al zegt, je hebt het nogal dubbelop staan. Aangezien er al een gitaristen thread was, mag je daar verder gaan. Deze gaat op slot.

~Closed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina