Elf doden door brand op Schiphol

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 27 okt 2005.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Planet

Ik vind het best wel erg dat er in een land als Nederland zoiets kan gebeuren,we zijn 1 van de rijkste landen ter wereld dus beetje raar is het.wat vinden jullie hiervan?

2. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, het is gewoon kut voor die meesuh maar da kan nouw eenmaal gebeuren

3. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Kan niet nou eenmaal gebeuren, schande dat dit gebeurt is. Volgens mij waren er genoeg manieren om het veiliger te laten verlopen...

4. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Meest 'mooie' vond ik nog dat Donner en Verdonk *uitgerekend die twee* die ochtend ernaar toe kwamen om hun steun te betuigen en te zeggen hoe erg dit is...
    Het is het werkgebied van die twee, maar ze zorgden er zelf voor dat er meer cellen op schiphol kwamen. Denk ook dat Verdonk en Donner en niet zo veel om malen eigenlijk ;).

Maar, dit soort dingen komen wel eens voor. Dan beter een uitzettingscentrum voor illegalen en bolletjesslikkers dan een kinderdagverblijf. Het klinkt kut om te zeggen, maar het is gewoon zo.....

/Edit , En dan is er nu een filmpje op RTL4 met groenlinks aan het woord, echt hoe kan je beter iemand aan het woord laten die van Groenlinks is dat betrekking heeft op dit onderwerp. Speelt nog meer op de "gevoelens" van de gelovige kijker in.

Laatst bewerkt: 27 okt 2005
  5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Als het hun werkgebied is, is het niet meer dan logisch dat zij hun steun betuigen toch? :confused:

6. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Oja, want bij kleine kindjes is het natuurlijk erger als ze dood gaan dan bij illegalen en bolletjesslikkers.. Ze zijn toch niet gelijkwaardig |:-.

:mad: _0/

7. mars15

mars15 Guest

tja treurig voor de nabestaanden van deze mensen.

de ergste dood die je maar kunt hebben levend verbranden denk ik

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Zulke dingen komen overal voor.. maakt niet uit dat nederland zo rijk is..
    tja je kan er niet blij mee zijn dat er zulke fouten worden gemaakt maar het is gebeurt dus je kan het niet meer terug draaien..

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ik vind het nogal een schande eerlijk gezegd..
    totaal niet naar die mensen omgekeken.
    ik wou dat ze Verdonk eens gingen uitzetten :mad:

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Illigalen en gelukzoekers worden hier nog altijd véél beter behandeld dan elders , en dat dit gebeurt is een spijtig ongeval .
    Enkele jaren geleden dumpte marokko zijn illegale immigranten die hun geluk daar kwamen zoeken gewoon in de woestijn zonder voedsel of water in de buurt van de tunesische grens onder het motto oprotten en snel die grens over en zagen er verder niet meer naar om .
    Zo deden ze dat ginder dus .

Laatst bewerkt: 27 okt 2005
  11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Marokko doet nog steeds hetzelfde. Dat neemt niet weg, dat wij hier gewoon onze zaakjes op orde moeten hebben. Of het nou gaat om brandveiligheid in een kinderdagverblijf of om een gevangenis. Vind het dan ook walgelijk, dat sommige mensen de ene ziel minderwaardig vinden als de andere. Echt triest.

Hoe kan dit gebeuren? Het gaat dan ook om 11 mensen, dat betekent volgens mij ook 11 cellen. Hoelang heeft het geduurt totdat de bewakers in actie kwamen? Als dat snel gebeurde. Hoe kon het vuur zich zo snel verspreiden? Is een fucking watersprinkler een overbodige luxe vandaag de dag?

Dit soort dingen gebeuren in overvolle gevangenissen in Brazilie niet hier.

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654

Inderdaad die Verdonk praaat naar dr verstand:mad:

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het probleem hier is dat dit voorkomen had kunnen worden.
    Een maand of 2 weken voordat deze gevangenis in gebruik werd genomen is er ook al een keer brand geweest. Toen was al duidelijk dat het gebouw redelijk brand gevaarlijk was, tel daarbij ook nog een onderzoek bij op (was vanochtend op het nieuws) waaruit dat ook nog een keer bleek.
    En waar, in het rapport wat toen gemaakt is, bepaalde aanbevelingen stonden om de gevangenis veiliger te maken.
    Er is helemaal niets gedaan met dat rapport.
    Dit is dus een ongeluk wat voorkomen had kunnen worden. Dit is imo pure nalatigheid.

14. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ja dat is zo ik had het ook al op het nieuws gehoord.. maar je kan er op rekenen dat dat niet alleen hier gebeurt.. ik bedoel ze zeggen wel eens nederlanders zijn krenten.. nou op dat gebied vaak wel..
    Op veiligheid word er geen cent te veel uitgegeven.. vaak te weinig waardoor zulke dingen gebeuren..
    Er waren toch ook zulke rapporten des tijds bij dat bedrijf van de vuurwerkramp.. het gebeurt jammergenoeg overal dat zulke adviesen de wind in worden geslagen..

15. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ach ja.. shit happens

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Sure , maar even goed gesteld is het volgende , het vandalisme in zulke cellen ligt aan de hoge kant aangezien vele illegalen en uitgewezenen hun woede op het meubilair in hun cel koelen en als daar een sprinklerinstallatie aan het plafond hangt gaat dit er vrijwel zeker als eerste aan .
    Ik vind het wel vreemd dat er niemand hier bij stilstaat dat één van die doden diegene is die de brand méér dan waarschijnlijk opzettelijk veroorzaakt heeft in de hoop dat hij in het tumult dat er ontstaat bij zo een situatie misschien erin slaagt om te ontsnappen en onder te duiken .
    Diegene heeft alleen de pech gehad dat de brand snel om zich heen greep en is bijgevolg niet alleen slachtoffer maar ook hoofdschuldige van de dood van de andere celgenoten en bijgevolg de grote aansprakelijke van héél dit gebeuren.

17. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Het onderzoek is nog gaande, dus we moeten nog zien wat er nou eigenlijk is gebeurt, maar het is nu al duidelijk dat dingen heel erg fout waren met het gebouw en dat er veel dingen fout zijn gegaan op de bewuste avond.

Hirsi Ali: verblijfsvergunning voor illegalen
    ANP

AMSTERDAM - Het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali vindt dat de illegale vreemdelingen die de fatale brand in het cellencomplex op Schiphol van nabij hebben meegemaakt een verblijfsvergunning moeten krijgen. Volgens haar is er sprake van een humanitaire ramp.

De betrokken illegalen mogen daarom niet naar hun land van herkomst worden gestuurd, zei Hirsi Ali zondag in het televisieprogramma Buitenhof. Ook burgemeester Cohen van Amsterdam vindt dat.

Oud-burgemeester Van Thijn van Amsterdam pleitte er zaterdag in dagblad Trouw al voor de betrokken illegalen een verblijfsvergunning te geven. Daardoor wordt het volgens hem ook veel eenvoudiger om een lijst met namen van slachtoffers op te stellen en de nabestaanden op te sporen. Van Thijn was ten tijde van de Bijlmerramp burgemeester en toen heeft een zogeheten generaal pardon goed gewerkt, zei hij.

Dit idee lijkt dan weer niet zo slim want straks moeten we echt niet gek opkijken als er in ieder uitzetcentrum nieuwe fikkies worden gestoken :+

Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep sure , maar die brand is niet uit zichzelf onstaan hoor , weet je.
    En diegene die hem heeft aangestoken zal waarschijnlijk niet de gevolgen hebben kunnen vermoeden , maar is net zo goed mee opgesmoord samen met 10 onschuldige anderen .

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zag laatste op tv een man die reparatie had verricht op een elektroverdeel station ofzo (ben zelf een noob wat technische dingen betreft) in een van die detentie gebouwen en die zei dat het er levensgevaarlijk uit zag hoe alles daar was geregeld en dat een kleine kortsluiting via de airco binnen no-time het hele gebouw in de fik zou steken.
    Ik weet niet hoe betrouwbaar deze dude is, maar niet voorlopen op heeft heh.

20. SILVER_bullit

Leuk Bevonden:
    6
    Achja...|:-

:{

Deel Deze Pagina