ik heb twee url's die beide zijn geregistreerd bij mijndomein. Een hele tijd geleden heb ik ene keer gehad dat ik geen mail meer kon verzenden en dat bleek toen door blacklisting te komen. Ik weet niet meer precies hoe het zat, behalve dat het rete-irritant was en mijndomein daarin niks kon betekenen. Sinds vandaag weer hetzelfde; geen mail kunnen verzenden, wel ontvangen. Blacklist check gedaan volgens de protocollen van de helpdesk van mijndomein (ip-adres invoeren op http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx) en ik kreeg inderdaad 3 meldingen daaruit. Waar ik vooral benieuwd naar ben; heeft dit te maken met mijndomein? Want de vorige keer deden ze zo vaag, maar bleek (lang leve twitter) dat veel meer mensen er toen last van hadden. Weet iemand hoe zoiets werkt? Als dit komt doordat zij de zaakjes niet goed op orde hebben stap ik liever over, namelijk... Ik vind dat er de laatste tijd sowieso aardig wat storingen zijn dus dit zou de druppel kunnen zijn...
Het IP-adres/IP-range kan geblacklist zijn, als dat zo is kan het inderdaad meer een mijndomein probleem zijn (bijv. een andere klant heeft lopen spammen).
Ah, dat zou dus ook kunnen dus? Goed om te weten, thanks! Ik kan me van de vorige keer herinneren dat mijndomein me steeds naar upc verwees en upc steeds zei dat ze niks konden doen. Later pas zag ik via twitter dat meer mijndomein-klanten er last van hadden dus ik wil deze keer voorkomen dat ik van kastje > muur > kastje wordt gestuurd En iets meer medewerking ipv een stappenlijstje en 'succes, meer kunnen we niet doen'. UPC had inderdaad al laten weten dat ze geen melding hadden en mijn ip-adres dynamisch zou zijn. Mijndomein wilde intussen alle mailinstellingen en ip-adres weten. Tja, de mailinstellingen zijn niet veranderd en tot vanochtend werkte alles nog. Webmail werkt ook prima, ook op dezelfde computer waar ik mijn mail op binnenhaal. Ben benieuwd!