Engelse Krant wil UT2004, GTA3, Doom 3 en meer verbieden !!!!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tco, 1 aug 2004.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Het hek is in Engeland volledig van de dam, want er is, na de moord op de 14-jarige Stefan Pakeerah, een ware heksenjacht op computergames geopend. De Engelse krant Daily Mail opende gisteren groot op de voorpagina en heeft nu een "hitlist" van gewelddadige games opgesteld die uit de winkels verwijderd zouden moeten worden. Van elke game wordt beschreven wat voor gruwelijke en zieke acties de speler moet verrichten. Niet echt diepgaand materiaal, maar de media blijft ervan smullen...

Anyone in the UK who read a newspaper or watched a TV news channel yesterday will know about the controversy surrounding Rockstar Games’ Manhunt and its alleged connections to the murder of Stefan Pakeerah. The story and knee-jerk response from the media mirrors the reaction to similar cases in the US where games have been blamed for murders committed by teenagers. This February a 17-year-old named Warren Leblanc killed 14-year-old Stefan Pakeerah with a claw hammer and knife in order to repay a drugs debt. Now it seems that the murderer’s copy of 18-rated game Manhunt has ended up in the dock. The murdered boy’s parents claim that the killer was “obsessed” with the game, and that the victim’s injuries match the way in which players are encouraged to kill in Manhunt. Because of this, they now wish to launch a Corporate Manslaughter case against the game’s developers and publishers.

Bron; http://www.gamer.nl/nieuws/23023

Het aparte nieuwsbericht van; 17-jarige jongen vermoordt 14-jarige na spelen Manhunt

http://www.gamer.nl/nieuws/22994

Nou ja zeg... dit vind ik dus echt veel te ver gaan, het ligt aan die kerel zelf dat ie is doorgedraait.
    Waarschijnlijk was die niet al helemaal jopie zelf, we verbieden alcohol toch ook niet omdat mensen na het gebruik van alcohol moorden plegen.

Het ligt aan de ouders, en opvoeding dat kinderen met te geweldadige spellen kunnen spelen
    Zelf speelde ik al toen in 10 of 13 was met duke3D, doom, quake, mk3, wolfenstein en soortgelijke spellen, meeste 17+ 18+ spellen kunnen 12 jarige prima spelen, ze begrijpen best dat een frag in een spel anders is dan een echte moord.
    Ouders zouden zelf meer moeten opletten wat voor spellen hun kinderen spelen, zelf vind ik dat kinderen dat zelf mogen bepalen maar danwel met uitsluiting van de toch wel zeer geweldadige spellen zoals manhunt en misschien gta3 maar dat toch vind ik toch al een stuk minder erg.

De winkelverkopers verkopen ook elk spel aan wie dan ook, hun verdienen er toch geld mee om een ID vragen wat ze zouden kunnen doen voor games zoals manhunt etc doen ze niet, want een verkochte game is geld.

Zolang de mensen het verschil kennen tussen fantasie en realiteit begrijpen waar gamen omgaat en de ouders een klein oogje in het zeil houden is er geen probleem, tuurlijk er flippen wel eens mensen maar ja dat is niet alleen maar bij games en door games.

Het wordt maar direct op games afgeschoven, wat ik zelf wel een iets te simpele oplossing vind.
    Er zitten niets voor niets 18+ stickers op, als ze zich daar aan zouden houden lost dat al problemen op.
    Tuurlijk is dat niet fijn voor de 12,14,16 jarigen maar ja regels zijn er om er te zijn...
    Ik ben dan wel 19 en heb hier geen last van maar dat ff terzeide.

Zoals ik dus al zei vind ik dat het probleem zwaar overdreven wordt en de verkeerde kant op wordt geschoven de games i.p.v de opvoeders, verkopers en stickertjes op de games.

Vinden jullie dat het idd te ver gaat en er games zoals manhunt daadwerkelijk niet meer verkocht mogen worden?

Als het gebeurt worden ze dan natuurlijk uit de winkels verbannen en kunnen sommige mensen hem in elk geval nog via internet bestellen.
    Maar Engeland gaat zo steeds meer op america lijken en ik hoop dat die niet naar ons overslaat, ook al zijn wij de zo nuchtigere nederlanders.
    Games zoals carmageddon 4 en doom 3 en half life 2 zijn dan ook niet meer veilig (in engeland), en game developers zullen die natuurijk ook jammer vinden want ze raken toch een deel van de doelgroep kwijt.
    Uiteindelijk leggen ze het probleem aan de verkeerde kant neer.

Nou ja ik heb alles zo'n beetje wel gezegt.
    Nou is het jullie beurt forum member om even jullie mening over deze zaak uit te spreken.

ps. Topic direct gekopieerd van het powerweb, volgens mij heb ik de pu redactie leden woorden etc er uitgehaalt.
    Tis me eigen topic daar ook dus :)

2. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    rare jongens, die engelaaren!

Verder, Doe wat je wil zolang niemand anders er last van heeft!

*knipoog - knipoog*
    voor die lui van de krant!

3. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Games worden nu in een kwaad daglicht gesteld, dat is zeker. Dit helpt ook niet verder in het begrijpen van het gamend volk, want gamen = hersenloos mensjes schieten, gamen=evil. Manhunt vindt ik dan wel te ver gaan, want daar kan je verschrikkelijke dingen doen, maar dat verboden maken lijkt mij niet de oplossing. Verkopers zouden idd beter op moeten letten aan wie ze een game verkopen, maar dit zal niet snel gebeuren ben ik bang. Het blijft een lastig onderwerp, wat al zovaak besproken is, maar nog altijd actueel blijft.. moeilijk.

4. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen de geweldadige games halen de voorpagina, moet ik met pikmin nog zien gebeuren..... (niks tegen pikmin he ;))

Maar idd groot gelijk, laat die mensen nou eens Deus Ex en MGS spelen en ze zullen nooit meer hetzelfde zijn. :cool:

5. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hebben die mensen die games zelf nooit gespeeld!

Ieder gewval doen ze geen moeite om te begrijpen dat mensen het leuk vinden. Helemaal diebiel dat mensen het spel na zouden willen doen na het spelen! :mad:

6. Darth Nielz

Darth Nielz Lekker hoor

Leuk Bevonden:
    0
    en dat die gozer op zn 17e aan de drugs zit vind niemand schokkend?
    rare jongens, die engelsen :'-(

7. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    wat iemand van 17 kan doen, had net zo goed gedaan kunnen worden door een 19 jarige, of door iemand in de 30. Punt is dat iedereen, die gewoon niet helder kan nadenken en dus geen onderscheid kan maken tussen realiteit en een game, dit had kunnen doen. Het ligt aan iemand zelf of ie tot zoiets in staat is. Het is makkelijk om de schuld op de spellenindustrie af te schuiven, maar uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor je eigen daden.

8. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Als die ouders hun kind normaal hadden opgevoed zou dit niet eens ter sprake zijn gekomen. Een normaal mens doet zoiets niet, als je zoiets doet ben je al fucked up, dat ie dan mss met methodes uit manhunt moord maakt niks uit...

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn genoeg mensen die geen verstand hebben van games en door zo'n bericht gelijk alle games over één kam scheren ben ik bang. En dan moet zelfs Pikmin er onder gaan :+

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is bewezen dat spellen invloed hebben op de persoon, maar het ligt aan de persoon hoeveel, ik denk niet dat je een 12 jarige manhunt moet laten spelen, of gta3 enz. nee, ik denk dat de verkopers meer moeten letten op de leeftijf, als je 12 bent kennen sommige kinderen het verschil niet tussen wat echt is en niet, al klinkt dit voor de meeste mischien dom, het is toch waar, maar het feit blijft dat de meeste mensen weinig beinvloed worden door games, het ligt aan de persoon, en om eerlijk te zijn denk ik dat die 17 jarige jongen ervoor al niet helemaal lekker was, manhunt gespeeld of niet.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dit echt belachelijk. Die domme mensen kijken alleen maar naar een kant van het verhaal, maar de gamers zelf worden gewoon genegeerd. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik geen games mocht kopen die voor 16+ zijn ofzo, dan zou ik Halo 2 bijv. al niet mogen spelen! Nou word ik eind november 16, maar het gaat om het principe. Ik vind het al erg dat ik hier in Nederland me moet legitimeren om een film van 16+ te zien.:{
    Dat kind was al bezig met drugs staat er, maar let daar iemand op?? En als hij drugs gebruikt, waarom? Te weinig aandacht thuis? Problemen in de opvoeding? Misschien wel, dan lijkt me Manhunt alleen maar de druppel die de emmer liet overlopen.

12. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Geweld in games vind ik meestal zwaar overdreven en kan ik en ik kan dan ook en vele andere goed begrijpen dat wat er daar gebeurt niet de echte wereld is.
    Games zoals manhunt gaan misschien wel wat te ver maar moeten zeker niet verboden worden er moet alleen maar wat beter op worden gelet door welke leeftijd en mensen die/dat soort spellen gespeelt wordt maar 17 jaar ligt nou echt niet ver van 18 af...., weet iemand of die kerel of 2 weken of zo al 18 zou worden ;).

13. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Die jongen was gewoon depri enzo. problemen op school en ouders denk ik. En dan krijg je dit soort onzin gewoon. En nu beginnen de kranten er mee te bemoeien kom op zeg. Denk je nouw echt dat gamers iemand neer zou shieten naar spelen van manhunt. Een normaale gamer (zonder problemen) niet.

14. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Games worden zo vaak als het grote kwaad gezien. Ik denk toch dat ze eerder naar andere oorzaken moeten kijken zoals drugs en alcohol. Dit word toch ook niet verboden?? Ik weet zeker dat hier veel meer slachtoffers zijn gevallen dan door drugs en alcohol.

En het is gewoon stom om games de schuld te geven. De ouders kunnen de dood van hun zoon niet verwerken en gaan dus naar een boosdoener zoeken.

15. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Aan de verkopers hoeft het niet altijd te liggen. als ze strenger op leeftijd gaan controleren gaan die kinderen wel aan broers/ouders/kennissen vragen om de betreffende game te kopen.

16. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Ze geven ook weer ons de schuld, waarom geven ze de winkel niet de schuld? Die zorgt toch ervoor dat wij het kopen? of niet?

17. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Als we aan het eind van deze thread ff al onze standpunten bundelen en dan een brief op stellen om naar de Telegraaf te sturen (want reken maar dat die ook dit soort standpunten gaat innemen) als zij zoiets publiceren.

Wat ik vind: ligt aan opvoeding, milieu ed. Dat verhaal kennen jullie wel. De game geeft inspiratie hoe te vermoorden, maar heeft geen invloed op het feit dat iemand een mens vermoord of aan drugs zit of te hard rijdt etc

18. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heel goed, van gamen worden al die nerds agressief. Zulke beesten wil je niet. Ze moeten een stempel in hun paspoort zetten: 'Gamer' en dan mag je zo opgepakt worden en naar Westerbork gestuurd worden. Dan zetten we een paar vernietigingskampen op in Portugal en daar zenden we al die gamers naar toe. Vernietiging van alle gamers, dat is de oplossing!

Laatst bewerkt: 1 aug 2004
  19. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    je hebt altijd internet nog.. O-)

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ik weet niet of ik hier nou zo hard om moet lachen..ironisch bedoeld...maar deze vergelijking gaat wel een beetje erg ver.

Deel Deze Pagina